Lang eller kort fødsel?

M

Moderator Kine

Guest
Hvordan var din fødsel? Drøyde den ut i flere timer, eller var den over ganske så raskt?

Jeg har to forskjellige fødsler bak meg...
Nr1, fra vannet gikk og til hun var ute gikk det 10 timer, ingen problemer.
Nr2, fra første rie til hun var ute gikk det 37 timer, vannet måtte taes og hun satt fast så tok tid...
 
Første rie startet kl 16, baby var ute kl 0528. Riene var ikke plagsomme før etter midnatt, så jeg oppfatter det som en kort fødsel.
 
3 døgn fra første rie, 16 timer i aktiv fødsel. Mer enn lang nok, men hadde veldig god effekt av epiduralen så store deler av den aktive fasen var faktisk smertefritt :)
 
1: 20 timer fra første rie til han var ute. Aktiv fødsel i ca 12 timer.
2: 12 timer fra første rie. Aktiv fødsel i 1 time og 15 min. Da kom hun :-D
 
Første rier på mandag morgen og datteren kom til verden på torsdag ettermiddag. Aktiv fødsel ca 18 timer. Tøff og lang fødsel. Epidural sluttet å funke på 6 cm og til slutt babysen ble tatt med vacum. Men glemt alt med en gang fikk hun oppå magen :)
 
Hos meg gikk fødsel supperraskt, merket ikke at vannet gikk, hadde ingen regelmessige rier og komderfor inn på sykeuset med full åpning.
 
Jeg holdt på i 46 timer. Jeg håper neste blir kortere... :/
 
Hadde kort og grei fødsel, håper og få oppleve det like greit igjen neste gang også om det blir en til :)
 
Første rie kl 22.30. Starta hardt og brutalt med engang og hun var født 06.30. Så jeg anser det som en kort fødsel :)
 
Vannet gikk dagen før, riene startet kl 07 og ungen var ute til barnetv. Tok litt tid med de første cm, men fra 4 cm tok det bare 4 timer.
 
Fra vannet gikk tok det 9,5 time:) ingen forvarsel på at fødselen var i gang før vannavgangen :)
 
Over 24 timer fra første rie til han var ute. Kunne ikke få epidural heller siden det er noe galt med ryggen min, noe vi fant ut etter 12 stikk. Føltes som en veldig langdryg og slitsom fødsel, men fikk heldigvis verdens beste premie :)
 
Første rie kim ca 21.00 ( trur jeg. De kjentes ut som kynnere for meg). Ble lagt inn på føden kl 24. Begynte å gjøre vondt ca 03.00 og hu var ute 04.15. Så kan vel si det fikk fort. Gikk til 6 cm før det gjorde vondt.
 
Nr 1 startet med rier og totalt tok det 4 timer.

Nr 2 startet med vannavgang og derretter rier. Totalt tok det 3 timer.
 
Første: 4 t frå første rie, ca 1 t og 20 min aktiv fødsel.
Andre: ca 5 t frå eg våkna med "menssmerter", 1 t og 45 min aktiv fødsel.

Kjapt og greitt.
 
21 timer fra vannet gikk, 18 timer med rier og 2 timer med pressrier :)
 
Fra 1 cm til 4 cm tok det ca 9 timer, fra 4 cm til hun var ute tok det 3 timer ;) rask og heftig fødsel, men helt fantastisk!
 
Back
Topp