Lage babymat??

Steker bare på veldig svak varme, er stekeskorpen som er "farlig" :)
 
Jeg fant en oppskrift som sa at man skulle koke kjøttdeigen, så jeg gjorde det:) trengte bare et par minutter!

Men hvis du skal steke den så kan du steke den forsiktig på lav varme så det ikke blir noe særlig stekeskorpe;)
Tror jag ska koke litt idag. Men vet ikke hva som er best. Karbonadedeig eller av svin.. Å mose potet å litt rotfrukter :)
 
Tror jag ska koke litt idag. Men vet ikke hva som er best. Karbonadedeig eller av svin.. Å mose potet å litt rotfrukter :)
Jeg brukte karbonadedeig uten salt og vann, følte det var mest "safe" til å begynne med:) men det går helt sikkert fint å bruke av svin også;)
 
Tror jag ska koke litt idag. Men vet ikke hva som er best. Karbonadedeig eller av svin.. Å mose potet å litt rotfrukter :)
Jeg brukte vanlig kjøttdeig, uten tilsatt salt eller vann
 
Jeg lager nå både frokost, lunsj og middag hver dag så orker ikke skrive alle oppskrifter her, men har lagd meg en instagramkonto der jeg samler alt jeg lager så jeg har alle oppskrifter så det blir enkelt å finne tilbake :) om dere vil kan dere gå inn og prøve ut noen oppskrifter ;) @barebarnemat
 
Jepp :) glass er aller best å fryse i, men ikke fyll mat helt opp til lokket, la det være ca 1/2-1 cm igjen!
Søren! Og jeg som har kasta alle fordi jeg tenkte at det ikke tåler det siden det er glass :p
 
Søren! Og jeg som har kasta alle fordi jeg tenkte at det ikke tåler det siden det er glass :p
Ett tips, tomatpuré glass etc er også fine å bruke og de er litt større :) har til og med noen tacosaus glass jeg :p siden vi ikke kjøper så mye barnemat på glass, og gidder ikke bruke penger på å kjøpe plastbokser :)
 
Nam, lagde en skikkelig god kyllinggryte i dag!
1 1/2 kyllingfilet
3 gulrøtter
1 boks mais
1 brokkoli
1 søtpotet
Også kryddret jeg med karry :)
 
I går laget jeg laksemiddager :) ble veldig god :) laget to nesten like porsjoner
1:
1 lakesefilet
1/3 av en stor søtpotet
1 1/2 gulrot
1/2 paprika
Og fersk persille eller tørket persille
2 ss olje
2:
1 laksefilet
1/3 av en stor søtpotet
1 gulrot
1/4 av en stor brokkoli
2 ss olje
 
Bumper denne litt opp :)
 
Lagde en fiskerett for første gang i dag, men den var ferdig litt sent, så Sofie var ikke helt i humør til å prøve noe nytt:)

Torskegryte:
4 store poteter
4 gulrøtter
1 pastinakk
2 vårløk
Litt tørket persille
To torskefileter (tror pakken var 360g)

Kokte alle grønnsakene sammen i 15-20 minutter, lot fisken trekke i kokende vann i 10-15 minutter, og kjørte sammen med stavmikser:)ImageUploadedByBV Forum1461437550.809465.jpgImageUploadedByBV Forum1461437559.830516.jpgImageUploadedByBV Forum1461437574.156786.jpg
 
Back
Topp