Lage babymat??

Lagde brokkoli og potet forrige uke, så hadde jeg litt smør oppi, litt persille og gressløk. :)
 
Ja står jo ganske tydelig at den silikonringen skal være på under dampinga... mn alt var iskaldt når den var på... tok den av å dampa på nytt uten å da ble alt varmt...
Får prøve på nytt m noe annet i mårra...:confused:

Første gangen jeg prøvde vår funka det ikke, viste seg at jeg ikke hadde lukket damp-lokket riktig, når jeg gjorde det funka den :D
 
Funker det ikke da ville jeg klagd :eek:

Funka på andre forsøk i dag...
Snudde den silikonringen på andre forsøke å da gikk den som normalt... mn syntes det var rart da ringen ser helt lik ut på begge sider:confused:

Mn så lenge det funka:)

Første gangen jeg prøvde vår funka det ikke, viste seg at jeg ikke hadde lukket damp-lokket riktig, når jeg gjorde det funka den :D

Fikk den også plutselig å funke i dag med å snu den dær silikonringen inni damplokket... men synes det var noe rart da det jo ser helt likt ut på begge sider:p
 
Vis vedlegget 160538
Lunsj til William:
Et hardkokt egg
Hjemmelagd brød med leverpostei
Mos av banan, avokado, chiafrø og kokosolje med litt saft fra kokte blåbær og bringebær!
Ser kjempegodt ut!
Men spiser deres bebiser mat i sånne konsistensen? Eller har dere begynt med mat tidligere?
Vi moser enda maten til det ikke blir noen biter igjen.. Tør ikke å prøve noe annet enda..
 
Ser kjempegodt ut!
Men spiser deres bebiser mat i sånne konsistensen? Eller har dere begynt med mat tidligere?
Vi moser enda maten til det ikke blir noen biter igjen.. Tør ikke å prøve noe annet enda..
Ja han får biter :) begynte rett før han ble 4 mnd med introdusering og etterhvert klumper i mosen, og nå biter! Går fantastisk bra. Men det er jo også individuelt om hvor tidlig de klarer å spise klumper så bare å prøve seg fram :)
 
Ser kjempegodt ut!
Men spiser deres bebiser mat i sånne konsistensen? Eller har dere begynt med mat tidligere?
Vi moser enda maten til det ikke blir noen biter igjen.. Tør ikke å prøve noe annet enda..

Matheo på litt over 6 mnd spiser ikke klumper, han har fått fast føde siden han var 4 mnd, tror det er store forskjeller ☺
 
Matheo på litt over 6 mnd spiser ikke klumper, han har fått fast føde siden han var 4 mnd, tror det er store forskjeller ☺
Samme her. Prøvde å gi henne en pitte liten loff bit her om dagen, men da ble det hosting og harking og brekking. Så venter en stund med det!
 
I dag laget jeg 15porsjoner middag. 8 med: søtpotet, gulrot, brokkoli og blomkål. Og 7 med: gulrot,brokkoli, blomkål og pittelitt kyllingfilé. Bruker å ha litt gressløk, persille, hvitløk, bassilikum etc. Oppi (alt ettersom hvilke mat jeg serverer :) ) pluss en liten klatt smør når jeg varmer maten :)
 
Vi har forresten også avent wasabi maskinen, og ikke opplevd noe tull med den :)
 
Laget spagetti i dag:
125g usalta kjøttdeig
200g ferdig kokt spagetti (helst fullkorn, jeg bruker anglamark sin fullkorn)
125g gulrot
200g hermetiske tomater, enten grovhakkede eller flådde
Og en dæsj bassilukum :)

I dag ble det 11porsjoner, tok 2ss mat i hver beholder siden det er ca det hun spiser til hver middag. Men etterhvert så må jeg jo sikkert øke porsjonene. :)
 
Last edited:
Hatt skikkelig middagslaging i dag:) en runde med kyllinggryte jeg har laget før, og en med spaghetti bolgnese! Ble ganske masse også;) Sofie er veldig glad i kyllinggryten, men tror hun syns den bolognesen ble litt kornete i konsistensen, men fikk ned en liten porsjon i dag likevel:)ImageUploadedByBV Forum1457292852.192170.jpgImageUploadedByBV Forum1457292863.880140.jpg
 
Lagde 2 forskjellige kyllingretter, 2 forskjellige med laks og 1 med biffkjøtt i går ☺ Så gøy å lage mat til lillegutt ❤
 

Vedlegg

  • 1457305243379.jpg
    1457305243379.jpg
    73 KB · Visninger: 35
Vet att Barn under 1 år ska inte äta stekt mat pga tarmfloran och att det är svårt för magen fick jag besked på helsestasjonen og legen. Kokar ni eller har det i ugnen? Tänkte laga nått med kjøttdeig men vet inte hur.
 
Vet att Barn under 1 år ska inte äta stekt mat pga tarmfloran och att det är svårt för magen fick jag besked på helsestasjonen og legen. Kokar ni eller har det i ugnen? Tänkte laga nått med kjøttdeig men vet inte hur.
Kylling og fisk koker jeg, men kjøttdeig steker jeg i stekepanna. Fant en oppskrift på det i ett hefte fra helsestasjon så det var litt rart :eek: brukte ikke akkurat den oppskrifta da men.
 
Vet att Barn under 1 år ska inte äta stekt mat pga tarmfloran och att det är svårt för magen fick jag besked på helsestasjonen og legen. Kokar ni eller har det i ugnen? Tänkte laga nått med kjøttdeig men vet inte hur.[/QUOTE
"Ukens middager skal gi variasjon i kostholdet, både når det gjelder ingredienser og tilberedningsmetoder. Man bør helst velge kokt eller ovnsstekt mat til hele familien framfor stekt mat. Litt olje eller myk margarin kan brukes ved tilberedning. Unngå hardstekt og brent mat."
Står det. Og man steker jo ikke kjøttdeigen så hardt.. Så tror det går helt fint :)
 
Vet att Barn under 1 år ska inte äta stekt mat pga tarmfloran och att det är svårt för magen fick jag besked på helsestasjonen og legen. Kokar ni eller har det i ugnen? Tänkte laga nått med kjøttdeig men vet inte hur.
Jeg fant en oppskrift som sa at man skulle koke kjøttdeigen, så jeg gjorde det:) trengte bare et par minutter!

Men hvis du skal steke den så kan du steke den forsiktig på lav varme så det ikke blir noe særlig stekeskorpe;)
 
Back
Topp