Lønn! Happy!

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
Tror aldri jeg har vært så glad for å få penger inn på kontoen som i dag! Får alt av penger den siste i mnd (endelig en samla dato på alt) Lønna kommer stort sett etpar dager før så den kom i dag, resten kommer vel i morgen pga 31 er en søndag.. :)

pga ny lønningsdato på jobben så var jeg litt usikker på hvor mye jeg faktisk fikk i lønn nå og i tillegg til at jeg og samboern hadde 30kr igjen på kontoen og det er litt skralt med mat her og med 3 barn så var det sykt deilig at pengene kom i dag, hadde overlevd til i morgen også, men iom jeg ikke visste hvor mye jeg fikk så ble jeg en ganske letta nå :) Akkurat blitt ferdig med mammaperm så greit at ikke vi ikke går konk første måneden :p

Andre som venter på penger? Eller har dere så bra økonomi hver mnd at du ikke trenger å tenke på at pengene tar slutt før mnd er ferdig..? ;)

Hvorfor er det så mye måned igjen når det er slutt på pengene..? Hehe :)

Tror aldri jeg har vært så glad for å få penger inn på kontoen som i dag! Får alt av penger den siste i mnd (endelig en samla dato på alt) Lønna kommer stort sett etpar dager før så den kom i dag, resten kommer vel i morgen pga 31 er en søndag.. :)

pga ny lønningsdato på jobben så var jeg litt usikker på hvor mye jeg faktisk fikk i lønn nå og i tillegg til at jeg og samboern hadde 30kr igjen på kontoen og det er litt skralt med mat her og med 3 barn så var det sykt deilig at pengene kom i dag, hadde overlevd til i morgen også, men iom jeg ikke visste hvor mye jeg fikk så ble jeg en ganske letta nå :) Akkurat blitt ferdig med mammaperm så greit at ikke vi ikke går konk første måneden :p

Andre som venter på penger? Eller har dere så bra økonomi hver mnd at du ikke trenger å tenke på at pengene tar slutt før mnd er ferdig..? ;)

Hvorfor er det så mye måned igjen når det er slutt på pengene..? Hehe :)

Akkurat den siste setningen din lurer jeg også på gitt!

Jeg setter over alt for sparing og faste utgifter når lønna kommer inn, så det som er til overs kan jeg bruke. Burde ha spart mer, men ebay er jo så artig. :D
Det er sjelden jeg er i null før lønning, heldigvis. Fikk feriepengene på fredag, det var ganske sexy.

Ej he somregel altid tomt når månen nærma sej slutt(før lønning) men sambo he altid penga ijen! Han tjena då de dobbelte av mej mæ.
Men ej eige huset vi bor i føreløbig,so lånet e de kun ej som betala,men vi helde på å ordne de no att han skal stå på halve lånet å må då betale halve av alt å då sete ej ijen me litt meir penga når alt e betalt :)

Her lever vi fra lønn til lønn og jeg skulle gjerne hatt det bedre. Men blir vel bedre mår mannen enten får jobb eller ung ufør. :)

Jeg blir trekt det meste rundt den 1. Men er også noe den 20, så prøver å ha det på en regningskonto, men jeg tar litt her og der desverre...

Jeg har en sparekonto som vokser litt hver måned jeg :oops:
Går veldig sjeldent tom

Var også fornøyd med lønna nå. Har to jobber og to utbetalingsdatoer. Kjekt å få den siste nå så jeg kan tømme kontoen på regninger

Jeg er utrolig god på shopping, så vi venter alltid på lønn.. Lønnen er aldri stor nok til å vare hele veien :p Hihi

Last edited:
Har aldri gått tom på konto etter jeg fikk meg fast jobb.. Har ca en mndlønn igjen på konto før lønnen kommer. Har ikke hatt under 20.000 på kontoen på veeeeldig lenge. Tok litt tid å komme opp til å ha den bufferen på 20.000kr (prøvde å alltid bruke 3000kr mindre enn jeg fikk inn), men nå er det veldig deilig å ha den, sparekonto og felles regnings/utgiftskonto med samboer. Skjønner ikke hvordan folk klarer/tørr å bruke opp hele lønningen sin :p

Jeg er utrolig god på shopping, så vi venter alltid på lønn.. Lønnen er aldri stor nok til å være hele veien :p Hihi

Det jeg har gjort er å sette opp et budsjett for meg selv (foruten det jeg har for hele familien).
Det inneholder postene:
- Lønn inn
- Barnetrygd inn
- Overføring fellesregningekonto ut
- Overføring sparekonto ut
- Overføring sparing barna ut
- Rest shopping

Og dersom jeg bruker opp "Rest shopping" 2 dager etter lønn så er det ikke med og slik er det.

Driver og jobber med en buffer nå! Merker at økonomi har blitt viktigere etter at jeg fikk en datter. Lurt å ha litt penger satt av i krisetilfeller.

Men gud så gøy å shoppe! :D

Det varierer litt, sparer hver mnd både til meg og vesla så går det en del ut igjen med engang. Noen mnd er regningbunken større enn andre. prøver alltid ha litt igjen på konto, men jammen ikke like lett bestandig :)

Denne mnd venter jeg virkelig på penger og får ikke betalt husleia før det kommer inn noe mer... jeg hater slikt rot men jeg er sykemeldt og arbeidsgiver betaler ut den faste lønna mi og nav skal betale ut for det andre jeg har tjent. Problemet er at nav fortsatt ikke er ferdig med å beregne hvor mye jeg skal få og de har gått 2 uker over sin egen frist for behandlingstid...

Bruker det vi har, noen mnd er tøffere enn andre. Men har alltid litt penger igjen når neste lønning kommer! :) sparing er jeg dårlig på, alt for glad i og handle interiør og klær til barna!

Har aldri gått tom på konto etter jeg fikk meg fast jobb.. Har ca en mndlønn igjen på konto før lønnen kommer. Har ikke hatt under 20.000 på kontoen på veeeeldig lenge. Tok litt tid å komme opp til å ha den bufferen på 20.000kr (prøvde å alltid bruke 3000kr mindre enn jeg fikk inn), men nå er det veldig deilig å ha den, sparekonto og felles regnings/utgiftskonto med samboer. Skjønner ikke hvordan folk klarer/tørr å bruke opp hele lønningen sin :p

Jeg skal love deg at når man ikke har mer enn at lønna dekker det man må, så er det ikke noe problem å få brukt opp lønna.

Er da ikke vannskelig å bruke opp lønna? Jeg for min del tenker at jeg kan dø i morgen, hvorfor spare meg til fant? Jeg har ett hus som vi har bygd selv, vi har to nye biler, barna går på fritidsaktiviter, vi er på ferie hvert eneste år, regninger blir betalt til forfall. Så hvorfor kan ikke jeg da shoppe å kose meg for de pengene jeg jobber og sliter for :D

Det jeg har gjort er å sette opp et budsjett for meg selv (foruten det jeg har for hele familien).
Det inneholder postene:
- Lønn inn
- Barnetrygd inn
- Overføring fellesregningekonto ut
- Overføring sparekonto ut
- Overføring sparing barna ut
- Rest shopping

Og dersom jeg bruker opp "Rest shopping" 2 dager etter lønn så er det ikke med og slik er det.

Har dere da felles økonomi? Jeg setter også opp ett budsjett og det følger vi :D men jeg tømmer gjerne kontoen alikevel :p

Har bare 25% stilling og er student, men har alltid over 20.000 på kto., da jeg slapper mer av med en god buffer. Prøver likevel å ikke bruke mye penger på shopping.
Meste "unødvendige" penger går på sushi og taxi :D
Mannen har aldri noe igjen på slutten av mnd og han jobber over 100% :P
Mat og leie deler vi likt :P
Vi venter også på lønn nå :D

Back
Topp