Lønn! Happy!

Kjipt å leve sånn at lønna varer bare akkurat :(
Her får jeg lønn den 20 og sambo den 15. Men det er egentlig den 1. Hver måned vi går etter, for da overfører vi penger til brukskontoen.

Tjener jo mer på å leie ut den, og leie her. Men du vet jo ikke alt, så tror ikke du skal uttale deg om hva som er økonomisk for meg eller ikke..

Uansett da, jeg fikk heller ikke barn når jeg bare hadde de stakkars 16.000kr i mnd.. Noen burde kanskje tenke over hva 3 barn koster før de skaffer det? Alt kan skje - til og med de beste ekteskap kan gå til helvete. Men er jo ikke alle som tenker sånn.. Jeg gjør, mulig derfor jeg heller ikke venter på neste lønning i enden av mnd. Og jeg sparer ikke og bruker penger som jeg skal dø i morgen. Betyr ikke at jeg ikke må ha penger på konto mine siste timer ;-)

Hmmm, jeg skrev vel at jeg hadde 40-50.000, og så på det som en vanlig mndlønn, og dette er gjennomsnittet :

Vis vedlegget 119175

Det er ikke en gjennomsnittlig lønn blant de jeg kjenner (lærere vi da :p ). Vil gjerne vite hva du jobber med . Sier ikke nei takk til dobbelt lønn :p

Her klarer vi oss greit. Sparer litt,men har sjelden store summer igjen på slutten av mnd. Hovedgrunnen til det er at vi for 6 mnd gikk ned ca 15.000 pr mnd i inntekt pga sykdom. Det merkes og det tar tid å tilpasse seg ordentlig.

Tjener jo mer på å leie ut den, og leie her. Men du vet jo ikke alt, så tror ikke du skal uttale deg om hva som er økonomisk for meg eller ikke..

Uansett da, jeg fikk heller ikke barn når jeg bare hadde de stakkars 16.000kr i mnd.. Noen burde kanskje tenke over hva 3 barn koster før de skaffer det? Alt kan skje - til og med de beste ekteskap kan gå til helvete. Men er jo ikke alle som tenker sånn.. Jeg gjør, mulig derfor jeg heller ikke venter på neste lønning i enden av mnd. Og jeg sparer ikke og bruker penger som jeg skal dø i morgen. Betyr ikke at jeg ikke må ha penger på konto mine siste timer ;-)

Hmmm, jeg skrev vel at jeg hadde 40-50.000, og så på det som en vanlig mndlønn, og dette er gjennomsnittet :

Vis vedlegget 119175

Kan jeg spørre hva du jobber med/hva slags utdanning du har?

Kan jeg spørre hva du jobber med/hva slags utdanning du har?

Eier 50% og jobber som daglig leder i et firma som produserer og distribuerer smøremidler til industri, næringsmiddelsindustri og bil- og motorsykkelbransjen. Har en bachelor i idrettsvitenskap, årsstudium i psykologi og har en eksamen igjen i advokatsekretær, nå i juni.

For meg er sparing en av mine faste "utgifter". Fra brukskontoen overføres faste beløp til regningskontoen og sparekontien når jeg får lønn slik at jeg aldri overraskes av vegavgift og kommunale avgifter og sånt som man vet kommer, samt opparbeider meg buffer til andre ting. Brukskontoen er stort sett nesten tom rett før jeg får lønn, og det har en positiv psykologisk effekt selv om jeg har penger på andre konti.

Eier 50% og jobber som daglig leder i et firma som produserer og distribuerer smøremidler til industri, næringsmiddelsindustri og bil- og motorsykkelbransjen. Har en bachelor i idrettsvitenskap, årsstudium i psykologi og har en eksamen igjen i advokatsekretær, nå i juni.

Flott med utdannelse, men dette er jo såkalte fyllfag. Jobben din er jo tydelig ikke basert på utdannelsen din. Inntekten hos private firmaer er mye høyere enn i det offentlige. Dermed kan du si at gjennomsnittslønna til det norske folk ikke gjenspeiler meridianen! Gjennomsnittslønna (brutto) kan godt være 40-50k, men meridianen er nok betydelig lavere. Der sitter blant annet sykepleiere/vernepleiere/lærere/sosionomer med både bachelor og mastergrader der ute som tjenere 33-40 k (brutto) i måneden.

Det er ofte tomt hos meg, men det er fordi jeg sparer mye på BSU, til barna og i fond. Vi betaler også veldig mye på huslånet.
Men vi klarer oss veldig bra :)

Jeg bor alene, men leier ut en enhet i huset mitt.

Synes det er deilig når ny lønn kommer (den 12.hver mnd)...kan være tomt på brukskontoen min, men har alltid penger på sparekonto, så tar evt bare derfra.

Nå har jeg det helt greit og kan kjøpe ting og tang i forkant (på salg osv) Det er deilig med en viss økonomisk trygghet.

Flott med utdannelse, men dette er jo såkalte fyllfag. Jobben din er jo tydelig ikke basert på utdannelsen din. Inntekten hos private firmaer er mye høyere enn i det offentlige. Dermed kan du si at gjennomsnittslønna til det norske folk ikke gjenspeiler meridianen! Gjennomsnittslønna (brutto) kan godt være 40-50k, men meridianen er nok betydelig lavere. Der sitter blant annet sykepleiere/vernepleiere/lærere/sosionomer med både bachelor og mastergrader der ute som tjenere 33-40 k (brutto) i måneden.

Nettopp ! Jeg har mastergrad og totalt 6 års relevant høgskoleutdanning. Likevel ikke i nærheten av den lønnen hun får privat uten at utdanningen er særlig relevant. Jobber offentlig. Lønn gjenspeiler ikke alltid utdanningsnivå.

Er ung ufør og får absolutt ikke mye hver mnd,pluss at jeg forsørger min kjære i tillegg (har ikke opphold,så han kan ikke jobbe:/ men har ordnet advokat og jobber med saken hans) aldri mye i pluss på konto da jeg får trygda mi.. Nå har vi 15 kr og får heldigvis bostøtte den 10 juni... Takk Gud jeg snille foreldre som hjelper meg med Matpose når det trengs mest.. Ikke alle kan spare eller kjøpe det de vil når de vil .. fordi livssituasjonen er dessverre vanskelig

Har vel aldri opplevd at lønnen har tatt slutt før mnd er omme, lever etter pengeboka og har alltid penger på både sparekonto og felleskonto :) Jobber deltid så tjener ikke så veldig godt, derfor er ikke forbruket utover faste utgifter så stort heller.

Har vel aldri opplevd at lønnen har tatt slutt før mnd er omme, lever etter pengeboka og har alltid penger på både sparekonto og felleskonto :) Jobber deltid så tjener ikke så veldig godt, derfor er ikke forbruket utover faste utgifter så stort heller.
Er ikke det at vi prøver å leve mer i luksus enn det vi har råd til, for etter alle faste utgfter er det kun mat, drivstoff og evt klær og utstyr til barna.. Som vi ofte kjøper brukt eller får fra besteforeldre osv. Vi har bare rett og slett dårlig råd noen mndr.. jeg jobber også deltid, er tillkallingsvakt så lønna varierer mye fra mnd til mnd :) gleder meg til jeg har fast stilling på 50% eller mer :) Er ikke så mye som skal til før vi får endene til å møtes ;)

Lønn er alltid gøy :D

Back
Topp