Kvalmetråden ✌☹

noen som vet hva det kan komme av, at kvalmen er så mye sterkere i et svangerskap fremfor tidligere svangerskap?
Min mamma sa at hun var mest kvalm da hun fikk jente. Det har stemt for meg også egentlig :)
 
Kvalmen er tilbake 13+1... Var borte i 2 uker eller noe, og nå tilbake helt denne helga her.. æsjæsj
 
Kvalmen er tilbake 13+1... Var borte i 2 uker eller noe, og nå tilbake helt denne helga her.. æsjæsj

Oh noes! Jeg er 12+3 nå og har ikke spydd siden onsdag, vil egentlig ikke ha det tilbake, selv om det føltes litt.. betryggende.. Legen min tvinger meg til å spise i sengen før jeg står opp og har gjort det siden torsdag.. så vet ikke om det er det som hjelper.. eller fordi jeg er så langt som jeg er.. kan være kombo! Er jo kvalm innimellom likevell, men ikke så alt oppslukende:wideyed:
Håper det gir seg snart igjen for deg!
Må være litt verre å ha pause 14 dager for at det så kommer tilbake med full kraft:Heartred
 
Min mamma sa at hun var mest kvalm da hun fikk jente. Det har stemt for meg også egentlig :)
Jeg fikk gutt først og hadde da den typiske morgenkvalmen, kastet opp stort sett annen hver morning da. Etterpå var jeg fin i formen.
Med jenta sist så tror jeg at jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg måtte løpe på do, men kvalmen hang i dag og natt 24/7, helt grusomt. Formen var elendig:spitoutdummy:
Jeg har det på samme måten nå, ergo jeg tipper at dette er ei jente også:hilarious: blir morsomt å se om det stemmer!
 
Jeg fikk gutt først og hadde da den typiske morgenkvalmen, kastet opp stort sett annen hver morning da. Etterpå var jeg fin i formen.
Med jenta sist så tror jeg at jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg måtte løpe på do, men kvalmen hang i dag og natt 24/7, helt grusomt. Formen var elendig:spitoutdummy:
Jeg har det på samme måten nå, ergo jeg tipper at dette er ei jente også:hilarious: blir morsomt å se om det stemmer!
Det er veldig spennende hvor forskjellig svangerskapene er! Med gutten min hadde jeg sjuuukt mye vondt i hodet. Men med jentene (ser ut som jeg har jente i magen nå også) så er jeg mer kvalm og, ikke minst, helt latterlig trøtt!! :p

PS: heldigvis har kvalmen gitt seg her. Har ikke kastet opp med noen av dem, men har vært skikkelig uggen og dårlig..
 
Det føles ut som om kvalmen endelig har gitt seg på magisk vis for 3 dager siden (samme dag som jeg traff 12 uker). Har vært kvalm og brekt meg hver dag siden uke 5. Har 2 barn fra før (begge jenter) hvor jeg ikke var kvalm en eneste dag, så dette kom litt overraskende på meg :wtf:
 
9+0 i dag, og «feiret» med å være så nære å kaste opp som jeg aldri har vært før i svangerskapet. I dusjkabinettet! :hungover::hilarious:

Går rundt og er uggen konstant, men kan bli veldig kvalm i enkelte situasjoner. Feks ved matlaging (steking) på kjøkkenet eller om jeg kommer til å tenke på noe ekkelt/ubehagelig. Men nå kom det som lyn fra klar himmel (ikke les videre om du ikke vil ha noen detaljer :hilarious:). Brakk meg så jeg måtte hoste tre ganger, før jeg gulpet surt og måtte spytte ut i dusjen to ganger. Det som reddet meg var vel at jeg tenkte på hvor ufattelig kjipt det ville være å rengjøre mammas og pappas dusjkabinett og sluk for dagens frokost :dead::hilarious:

Ja, ja, får tolke det som om at alt fortsatt er bra med lille og at utviklingen går som den skal :Heartred
 
Last edited:
Mannen hadde laget hjemmelaget granola da jeg sto opp i morges! :happy::happy: Jeg trakk inn duften av det da jeg kom inn på kjøkkenet og bare :wtf::hungover:
Ble Ritz-kjeks med Snøfrisk til meg... :banghead:

Ille dag i dag... Sukk.
 
Mannen hadde laget hjemmelaget granola da jeg sto opp i morges! :happy::happy: Jeg trakk inn duften av det da jeg kom inn på kjøkkenet og bare :wtf::hungover:
Ble Ritz-kjeks med Snøfrisk til meg... :banghead:

Ille dag i dag... Sukk.

For meg og var uke 8-10 aller værst, tortur! Men kan meddele at eg så og sei er kvalmefri (i forhold, den lure, men svært overkommelig) nå (11+5, men flytta til 12+1). Så hang in there :happy093.
 
For meg og var uke 8-10 aller værst, tortur! Men kan meddele at eg så og sei er kvalmefri (i forhold, den lure, men svært overkommelig) nå (11+5, men flytta til 12+1). Så hang in there :happy093.

Her har det økt på etter å ha passert 11+0. Fra å være kvalm kun på ettermiddag/kveld og natt og å spy kun en gang i uka er jeg nå kvalm hele døgnet og spyr flere ganger hver dag:hungover::hungover:
 
For meg og var uke 8-10 aller værst, tortur! Men kan meddele at eg så og sei er kvalmefri (i forhold, den lure, men svært overkommelig) nå (11+5, men flytta til 12+1). Så hang in there :happy093.

Håper det stemmer her også! Et par uker igjen, men bare å holde ut ja!


Her har det økt på etter å ha passert 11+0. Fra å være kvalm kun på ettermiddag/kveld og natt og å spy kun en gang i uka er jeg nå kvalm hele døgnet og spyr flere ganger hver dag:hungover::hungover:

Huff... føler virkelig med deg! Håper den bedrer seg fort :Heartred
 
Jeg har vært ekstremt kvalm siden uke 7 og siste uken har det begynt å bli lettere på morgen/dag og mye verre ettermiddag/kveld. Går å brekker meg og holder igjen spya ved hvert svelg, spesielt etter måltider. Har flere kvelder begynt å kaste opp også. Blir så sliten av dette.

Andre som nå plutselig har begynt å kaste opp?

Er 12+3 i dag.
 
Måtte opp klokken 6 i morges for å gå på do (gravidblæra har visst plutselig bestemt seg for å slå til det siste døgnet, har ikke merket noe til den før), og ble akutt kvalm og måtte kaste opp for første gang. Hadde vondt i nakken og hodet også, så det tegnet til å bli en kjip dag... Heldigvis fikk jeg sove i 4 timer til etterpå, og nå er både hodepinen og kvalmen bort (bank i bordet)! :happy:

Håper det var et engangstilfelle, at jeg ikke er en av dem som bare blir verre og verre. Har allerede spøkt med mannen om at dette blir et enebarn :D
 
Kvalmen har vært kjempebra i minst en uke, så idag var den plutselig jævlig igjen:dead:
Tror muligens jeg har slitt ut kroppen litt med jobbing og mye aktivitet forrige uke. Kjenner jeg helst skulle ligget i senga idag. 2 timer til med jobb, så skal jeg rett hjem og sove:shy:
 
Syns kvalmen har vært verst mellom uke 10 og 11. nå der imot syns jeg den har avtatt(11+4). Flere som har merket at den har begynt å forsvinne rundt den tiden?☺️
 
Syns kvalmen har vært verst mellom uke 10 og 11. nå der imot syns jeg den har avtatt(11+4). Flere som har merket at den har begynt å forsvinne rundt den tiden?☺️
Her begynte det å avta i uke 10. Vært noen dager led kvalme og oppkast også, men siste uka nei. Ser lyset i tunnelen.
 
Syns kvalmen har vært verst mellom uke 10 og 11. nå der imot syns jeg den har avtatt(11+4). Flere som har merket at den har begynt å forsvinne rundt den tiden?☺️
Her varte den til ca uke 13, med enkelte dager der den fortsatt kommer tilbake (14+3). Merker den kommer raskt tilbake om jeg er sliten eller for sulten:rolleyes:
 
Det er jo ille i seg selv å kaste opp, men å kaste opp på tom mage er forferdelig :yuck:
 
Her varte den til ca uke 13, med enkelte dager der den fortsatt kommer tilbake (14+3). Merker den kommer raskt tilbake om jeg er sliten eller for sulten:rolleyes:

trodde den hadde forsvunnet for gått men kom visst tilbake etter et par dager:hilarious:
Får smøre seg med tålmodighet et par uker til☺️
 
Dagen i går var en av de bedre på lange, og dagen i dag har heller ikke vært så verst. :happy:
Greier egentlig ikke å nyte det, for jeg tenker jo med en gang at noe sikkert er galt ettersom symptomet dempes, sukk. Er 10+3 i dag og har lest at kvalmen for mange kan begynne å gå over i denne uka (ettersom morkaka tar mer og mer over), men hjelper det på de dumme tankene? Neida :shifty:
 
Back
Topp