Kvalmetråden ✌☹

Kvalmen har vært borte i 2 uker eller noe, og i dag har den kommet tilbake :hungover::hungover::hungover: 11+2
 
Trooor kanskje kvalmen er i ferd med å slippe taket! :nailbiting: 11+3 idag. Sist varte det til uke 13/14 før det ble bedre.. klarte å spise fast føde til frokost i dag! Første gang på 5+ uker :hilarious:
 
Trooor kanskje kvalmen er i ferd med å slippe taket! :nailbiting: 11+3 idag. Sist varte det til uke 13/14 før det ble bedre.. klarte å spise fast føde til frokost i dag! Første gang på 5+ uker :hilarious:
Min har også begynt å slippe taket litt nå i uke 11, men kommer tilbake ca annenhver dag. Det er bedre enn ingenting ihvertfall:D
 
Okei, kjenner jeg har litt delte følelser av å kunne skrive i denne tråden nå :hilarious:
Fy søren så kvalm jeg var istad :wideyed: Jeg klarte ikke å kle på minstemann alle klærne før jeg bare måtte sende han opp med buksa og sokkene i hånda slik at jeg kunne springe på do.
Satt meg på kne foran doen og kjente at jeg ble varmere og varmere, huden ble klam og jeg er sikker på at hadde jeg pusta inn én gang til hadde jeg kasta opp :nailbiting:
Skikkelig ubehagelig.
Men så roa det seg bittelitt og jeg satte meg på do istedet, og da gikk det sakte men sikkert over.
Gikk til kjøleskapet etterpå og fant vannmelonen jeg var så smart å kjøpe i går, det var akkurat det jeg trengte :joyful:
Tok med meg en pakke kjeks og ei flaske vann ned til soverommet og skal nå prøve å sove litt. Med ei bøtte ved siden av meg :hilarious:

Delte følelser om dette fordi jeg er jo glad for å endelig få et ordentlig symptom på at jeg er gravid, men samtidig ikke glad fordi det er så ubehagelig å være kvalm :rolleyes:
 
Våknet til en ikke fullt så kvalm dag. Hatt mye vondt i magen siste 4-5 dagene(høyt opp og hele mageregionen) og kom frem til at symptomene er veldig lik magekatarr, men at jeg ikke har tenkt tanken pga kvalme. Så igår tok jeg en Omeprozal-tablett, og 1 idag morges. Fikk i meg en hel «pølse» med risgrynsgrøt, hadde ingen problemer med å pusse tenner og er i helt grei form:cool: Det kanskje er kortvarig, men jeg tenker da nyte så lenge det varer. Og bare det å ha kunnet pusse tennene ordentlig!!
 
Det værste med denne kvalmen (foruten den fysiske smerten såklart) er at det er SÅ vanskelig å skjule :( min bror og kone er på besøk, men bur i eit av utleienausta våre og min onkel og søskenbarn er hos foreldrene mine som bur rett ved, og dei er jo supergira på at me skal henge heile tida og gjer altslags! Så på berre nokre få dager har eg bokstavligtalt brukt opp alle unnskyldninger som finnes, og då dei ville at eg skulle komme ned å legge jentene (min mann er bortreist) hos dei slik at eg kunne komme å tilbringe kvelden med dei så begynte eg seriøst å grine for eg er så sliten, vurderte meget sterkt å berre sei det som det er! Men ente opp med at me gjekk ned dit og eg satt på ein stol krittkvit og apatisk til eg følte det var innanfor å gå igjen, og brukte katta (har sagt hu ska føda kvar kveld og at eg sitte oppe for å følga med, og derfor eg er sliten :hilarious:) som unnskyldning nok ein gang:wtf: heile forrige veka var eg sjuk, og eg er aldri sjuk, så det kan eg ikkje bruka meirb:shifty: men dei må nå vell snart skjønna tegningo tenke eg, å slutta å masa :facepalm: 4 dagar igjen og eg håpe berre den katto får kattungar snart sånn at eg må vera heima å passa på dei :D

Og jo, til tross så er lista for å ikkje fortelle lengre enn lista for, men den krymper for kvar dag.. :confused:
 
Det virker som at kvalmen har bestemt seg for å bli. Kjennes ut som at jeg har omgangen, minus spyinga :yuck: En uggen, ulmende kvalmefølelse fra morgen til kveld..
Har vært i grei form etter kl 19 hittil da, godt med den lille pausen før leggetid :joyful:
 
Æsjj skikkelig kvalm idag:(
 
Haff tar det aldri slutt? Jeg plages så enormt av kvalme på kvelden. Så ille at jeg ikke får sove :dead: 12 uker i morgen. Ingen av mine tidligere graviditeter har jeg opplev å være sååå insane dårlig form. Dette er faktisk terror
 
Jeg har aldri hatt kvalme som et symptom, vært gravid seks ganger og har to barn. Denne helgen ble jeg superkvalm på når jeg skulle legge meg, og på lørdag kastet jeg opp for aller første gang. Jeg må innrømme at jeg spiste noe snop før leggetid, men type 6 biter smågodt som ga oppkast på lørdag. Noen flere som reagerer med kvalme på sukker?
 
Å prøve og sove når man er skikkelig, skikkelig kvalm er helt forferdelig :dead:
 
Jeg har aldri hatt kvalme som et symptom, vært gravid seks ganger og har to barn. Denne helgen ble jeg superkvalm på når jeg skulle legge meg, og på lørdag kastet jeg opp for aller første gang. Jeg må innrømme at jeg spiste noe snop før leggetid, men type 6 biter smågodt som ga oppkast på lørdag. Noen flere som reagerer med kvalme på sukker?
Definitivt kvalme med det meste, men spesielt sukker og fet mat. 9+3. har to svangerskap uten kvalme, men denne gangen har jeg hatt det fra uke 6. grusomt og hemmende. Kan nesten ikke spise noenting.
 
Definitivt kvalme med det meste, men spesielt sukker og fet mat. 9+3. har to svangerskap uten kvalme, men denne gangen har jeg hatt det fra uke 6. grusomt og hemmende. Kan nesten ikke spise noenting.

Sånn har jeg det også- ingen sukker og ingen fett. Bare tanken gjør meg sykt kvalm. Kan ikke spise brød en gang fordi det er for søtt:hilarious:
Her går det en del i kokt potet med salt på:p stekt tofu med pittelitt soyasaus eller salt på, og blomkål og brokkoli, mørkt rugknekkebrød på kvelden uten pålegg når kvalmen er verst. Ganske sunt kosthold egentlig:p
 
Føler meg egentlig heldig. Har kjent på kvalme hver dag, men i ulik grad gjennom hele dagen. Daglige brekninger, men ingen oppkast. Nå er kvalmen intens og kontinuerlig, og har kastet opp flere ganger:( Lurer på hva det har seg at det øker på. Stakkars de som henger over do hele tiden! Jeg hadde helt glemt hvor slitsomt det var å kaste opp.
 
JAA!! Våknet for 4 dager siden av at jeg var kvalm... spydde fra jeg våknet kl 02:00 til 06:30! Etter dette har jeg hatt enda en natt med oppkast hele natten. Helt grusomt. Som deg var jeg heller ikke kvalm i mine tidligere svangerskap :pale

noen som vet hva det kan komme av, at kvalmen er så mye sterkere i et svangerskap fremfor tidligere svangerskap?
 
Back
Topp