Kvalmetråden ✌☹

ElskerJesus♡

Ut på landet☘️
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Skuddårsspirene 2024
Tenke me som veit me er stuck med kvalme i mange uker enda fint kan ha ein tråd der me kan klaga, sutra, komma med tips og triks og håp om ein eventuell slutt :hilarious:

Her kicka det brutalt og hardt inn idag. Hatt ekstrem kvalme begge forrige svangerskap fra uke 4/6 - rett over 12/13. Blir spesielt dårlig i bil. 2min i bilen og eg er ferdig. Lange bilturer (over 20min) har ofte resultert i veldig svimmelhet og desorientering pga så sterk kvalme. Me bur langt utpå landet, 2t i bil til sjukehus, ein vei! Har tidligere ikkje hatt noko å sei om eg er sulten eller mett eller midt i mellom, og har aldri mista matlysten sjølv om det ikkje har vært lett å få i seg mat :hungover: har aldri spydd!
Har lyst å prøve eteriske oljer denne gang, prøvde bittelitt sist, men då var eg så uerfaren på oljene. Men det funka, eg overlevde ein 6t biltur ✌

Korleis er din kvalme? Ka hjelper og ka gjer det ekstra gale?
 
Aldri kastet opp jeg heller, men kvalm nok!!
Har på sea band. Kanskje det hjelper litt. Synes det er vanskelig å vite om jeg treffer akupunktur-punktet, men jeg prøver.
To små knekkebrød hver andre time bør være greit. Starter alltid dagen med müsli eller havregrøt for å få i meg melk og korn.
 
Er der jevnt gjennom dagen :depressed: I natt lå jeg våken igjen på grunn av kvalmr :arghh: Kjenner den godt kan holde seg til dagtid!
 
Jeg er fortsatt ganske tidlig i svangerskapet. Men uggen. Og har litt problemer med å pusse tenna når skummet kommer langt bak i halsen:bored: Svært lite sugen på mat. Nesten gledelig nok til en forandring. Ømme bryst. Strammer og stikker i magen.
 
Jeg er veldig kvalm om dagene. Foreløpig kastet opp to ganger, håper jeg slipper flere..
Er 100% sykemeldt pga kvalmen. Har tatt to Postafen daglig og det har ikke hatt så mye effekt, så fikk resept på Afipran fra fastlegen idag.
Varierer fra dag til dag hva jeg klarer å spise, men blir en del yoghurt og rundstykker. Må spise hver 1-2 time for å ikke bli for kvalm. Har lite lyst på mat, men har foreløpig vært veldig glad i vann. Nå begynner det å friste mindre med vann, men får i meg litt likevel.
Ligger på sofaen store deler av dagen, og får ikke gjort så mye annet enn å se tvserier og bla på mobilen:p
 
Uff her kommer kvalmen utover dagen. Spiser jeg for mye blir jeg kvalm uansett. Legger jeg meg tidlig må jeg ha kjeks før jeg står opp. er så utrolig glad for at den kommer, selv om det er litt plagsomt. Ikke vært plaget av kvalme tidligere.
 
Jeg er veldig kvalm om dagene. Foreløpig kastet opp to ganger, håper jeg slipper flere..
Er 100% sykemeldt pga kvalmen. Har tatt to Postafen daglig og det har ikke hatt så mye effekt, så fikk resept på Afipran fra fastlegen idag.
Varierer fra dag til dag hva jeg klarer å spise, men blir en del yoghurt og rundstykker. Må spise hver 1-2 time for å ikke bli for kvalm. Har lite lyst på mat, men har foreløpig vært veldig glad i vann. Nå begynner det å friste mindre med vann, men får i meg litt likevel.
Ligger på sofaen store deler av dagen, og får ikke gjort så mye annet enn å se tvserier og bla på mobilen:p

Det blir ikkje mange dagene med dette før eg sjukemelde meg eg og. Blir skikkelig dårlig når eg kjøre bil, på ein heilt anna måte enn om eg berre har beino planta på bakken liksom.. og så er det tett på folk og/som lukter og ikkje minst må eg ha på munnbind, det har eg slete med heilt siden eg blei gravid, tøymunnbind e best, men då høre ikkje passasjerene (ofte gamle) godt nok ka eg seie, og dei eingongs stinke... så blei brått veldig masse faktorer som gjer dagen fæææl.. hatt skulekjøring (ungdom i puberteten, stinn i parfyme :hilarious:) og lang sjuketransport idag, så nå ligge eg på sofaen å kikke på det nydeliga veret og alt jobb eg har på gården☀️

Må iallefall få bete tennene nok sammen til å sjekke biene ❣

Nåken andre som er kvalm som sliter med å kikke på mobilen? Eg blir bilsjuk viss eg sitter lenge på mobilen i bilen, så trur eg på ein rar måte linke det sammen :hilarious:
 
Kvalm og svimmel :hungover: våkner til og med kvalm på natterstid:grumpy: og har mista matlysta så er ikke mye mat som blir spist...

Merker og at telefonen gjør meg litt værre, men synes synet innimellom er merkelig utenom telefontitting og:confused:
 
Det eneste som fungerte for meg sist gang jeg var gravid var mariekjeks, Farris eller taffelvann med smak og druer. Var for så vidt det eneste jeg klarte å få i meg også:rolleyes:
 
Har så vidt begynt å kjenne på å bli små uggen i formen, om det går for lang tid mellom måltidene. Men hjelper å ta seg ett knekkebrød... ENDA... regner med det er starten på noe. Vært plaget og sykmeldt de andre 3 sv.skapene pga kvalme.
 
Jeg syns synd i gubben hjemme som må høre på klagingen min i flere uker fremover.. :laughing002

Dette er tredje og siste gang jeg går gravid, så prøver å tenke at jeg må nyte dette og ikke ønske at tiden skal fly forbi men det er jaggu vanskelig nå:laughing002

Kjennes ut som jeg har vært på ei solid fyllekule og går rundt fyllesyk..
Fenomenet bilsyk ser jeg det er flere som plages med her. Sliter også med bilkjøring! Syns det er guffent, må kjøre trafikkert vei til og fra jobb og har lite lyst å må slenge bilen i veikanten for å kaste opp:grumpy:


Jeg har luktesans som en ulv og alt av matlaging er helt jæævlig. Gubben skulle lage seg kveldsmat her om dagen og koke noen pølser som han skulle ha sammen med noe nudler, fyy flate for en stank. Måtte evakuere og legge meg tidlig den dagen:laughing002:laughing002

Må også huske å spise regelmessig, men ikke for mye. For tiden spiser jeg en skive brød med hvitost på ca hver tredje time. Jeg er bare 5+4, blir nesten litt demotivert av hele opplegget da det er ukesvis til dette går over :wtf:

Hilsen klagemusa :happy8:laughing002
 
Ble first price-nudler til lunsj i dag. Sulten som et h.. men ikke lyst på no :hilarious:
Blir gøy å gå slik i 7 uker til.. for jeg håper det slipper i uke 12 :D
 
Kvalme i bølger, verst om morgenen og om natten. Andre som har våknet med ekstrem kvalme midt på natten? Var null kvalm med første mann, så rart at det er så annerledes denne gangen:depressed:
 
Jeg syns synd i gubben hjemme som må høre på klagingen min i flere uker fremover.. :laughing002

Dette er tredje og siste gang jeg går gravid, så prøver å tenke at jeg må nyte dette og ikke ønske at tiden skal fly forbi men det er jaggu vanskelig nå:laughing002

Kjennes ut som jeg har vært på ei solid fyllekule og går rundt fyllesyk..
Fenomenet bilsyk ser jeg det er flere som plages med her. Sliter også med bilkjøring! Syns det er guffent, må kjøre trafikkert vei til og fra jobb og har lite lyst å må slenge bilen i veikanten for å kaste opp:grumpy:


Jeg har luktesans som en ulv og alt av matlaging er helt jæævlig. Gubben skulle lage seg kveldsmat her om dagen og koke noen pølser som han skulle ha sammen med noe nudler, fyy flate for en stank. Måtte evakuere og legge meg tidlig den dagen:laughing002:laughing002

Må også huske å spise regelmessig, men ikke for mye. For tiden spiser jeg en skive brød med hvitost på ca hver tredje time. Jeg er bare 5+4, blir nesten litt demotivert av hele opplegget da det er ukesvis til dette går over :wtf:

Hilsen klagemusa :happy8:laughing002

Du skrive godt ;) :hilarious:
 
5+3 idag og har vært uggen siden positiv test for 15 dager siden. Men for 4 dager siden tok det seg kraftig opp og jeg kan nå ligge hele natta å kaste opp. Må passe på at jeg sovner før 23:30, om ikke er løpet kjørt.

Dårlig på dagen også, men det er overkommelig kontra nattestid :depressed:

Har veldig kraftige symptomer generelt, noe som forundrer meg da jeg i tidligere svangerskap har vært nærmest symptomfri i første trimester. Så jeg gleder meg til TUL :smiley-ashamed004 Både med tanke på antall foster og hvor langt jeg er på vei! Testet som sakt for 15 dager siden. Det var på ettermiddag etter å ha drukket mye vann. Testen var knallrød, så lurer litt på om jeg kan være litt lenger på vei enn jeg tror

Etter min beregning testet jeg 7 eller 8 DPO, og undrer meg litt over at testen var så sterk SÅ tidlig. I kombinasjon med alle symptomene

Teller ned dager til uke 12 og krysser fingrene for at kvalmen drar sin vei innen da! :love2
 
Tar for øvrig gjerne mot alle tips for å lindre kvalmen! Akkurat nå går det fint siden mannen er hjemme, men han skal ut på jobb igjen iløpet av de neste to ukene og da kommer jeg til å få seriøse problemer med å ta vare på 6 åringen og 8 åringen :rabbit
 
Kvalme i bølger, verst om morgenen og om natten. Andre som har våknet med ekstrem kvalme midt på natten? Var null kvalm med første mann, så rart at det er så annerledes denne gangen:depressed:

JAA!! Våknet for 4 dager siden av at jeg var kvalm... spydde fra jeg våknet kl 02:00 til 06:30! Etter dette har jeg hatt enda en natt med oppkast hele natten. Helt grusomt. Som deg var jeg heller ikke kvalm i mine tidligere svangerskap :pale
 
Er dere jevnt over like kvalm hver dag? I går var jeg egentlig ikke noe kvalm, men i dag derimot :depressed: føles veldig som jeg kommer til å spy...
 
Er dere jevnt over like kvalm hver dag? I går var jeg egentlig ikke noe kvalm, men i dag derimot :depressed: føles veldig som jeg kommer til å spy...
Det varierer litt her og. Ganske grei form idag egentlig, men igår hang jeg over doskåla:depressed:
 
JAA!! Våknet for 4 dager siden av at jeg var kvalm... spydde fra jeg våknet kl 02:00 til 06:30! Etter dette har jeg hatt enda en natt med oppkast hele natten. Helt grusomt. Som deg var jeg heller ikke kvalm i mine tidligere svangerskap :pale
Huff, det høres ikkje kjekt ut :( Håper det går bedre etter første trimester. Kjipt å miste nattesøvnen i tillegg :nailbiting:
 
Back
Topp