Korona :nailbiting:

Må bare få poengtere her at jeg er ikke redd for å dø. Jeg tror ikke jeg vil få noe alvorlig sykdomsforløp personlig, så det stresser meg ikke. Er litt redd for at fosteret skal dø, men som Nordlys skriver, så er det foreløpig ikke tegn til at det skal kunne skade fosteret at mor får korona. Men allikevel. Jeg er litt redd for det. Reell frykt eller ikke, den er der.

Er også redd for at jeg skal få det og smitte andre.

Men mest av alt er jeg egentlig redd for samfunnskonsekvensene av at det skal bli sånn som i Italia feks. At hele samfunnet stopper opp og alle må i karantene. Og at mange blir syke og at sykehusene blir overbelasta og mange dør.. Kjenner folk i risikogrupper, og er selvfølgelig bekymret for dem..

Er også bekymret av personlige grunner, mtp økonomi, siden vi akkurat skulle i gang med å selge huset vårt. Hvis hele samfunnet stenges ned i flere måneder, så blir det helt klart at vi ikke kommer til å få ut huset vårt for salg, og ikke solgt det heller, så da kommer vi til å måtte sitte med to boliger over en lengre periode, og det bekymrer meg.. Vi har forsikring som dekker det dersom huset ikke er solgt innen tre mnd etter overtakelse av nytt, men tre måneder er ganske lenge å eie to hus..

Så ja, det er egentlig ikke min død jeg er redd for her, det er min økonomi :hilarious: Og at mange skal dø da. At det skal bli skikkelig krise..

Jepp, jeg er bekymret for viruset. Har et elendig immunforsvar og smittes lett og får som regel kraftig sykdom.
Leste også at de ser likhetstrekk mellom corona viruset og SARS som herjet for noen år siden. SARS viruset skaper økt risiko for spontanabort om man smittes tidlig i svangerskapet.

Her har ene barnet time på st.olavs neste uke, jeg vurderer å avbestille timen da det ikke er en behandling som haster. Vil ikke utsettes for unødvendig smitte risiko.
Kan jo aldri vite om man møter på noen som er smittet da folk bryter karantenereglene.

Jeg er kanskje ikke nervøs, men mer bekymret enn jeg ville vært om jeg ikke var gravid :p
Men jeg er mest redd for å være smittebærer og gjøre andre syk enn at jeg selv blir syk, spesielt siden jeg jobber med alle risikogruppene der ut.. Jeg er generelt lite ute av huset nå for tiden uansett, og bruker ikke kollektiv trafikk. Det er pr. tiden ikke påvist smitte i byen jeg bor (men mange med symptomer er nylig blitt testet, så vi får se hvor lenge det varer).
Det må være lov å være nervøs og ta forhåndsregler - liker listen til Nordlys veldig godt, den er jo noe alle bør gjøre uansett hvilken gruppe man hører til tenker jeg! Man trenger ikke være egoistisk selv om man ikke er redd :happy: Blir lettere irritert av å se og lese om alle som virkelig ikke bryr seg, det er sånnere som gjør at det sprer seg som ild i tørt gress.. :shifty:

Sant! Enig! Utrolig irriterende med folk som ikke bryr seg .. :(

Må bare få poengtere her at jeg er ikke redd for å dø. Jeg tror ikke jeg vil få noe alvorlig sykdomsforløp personlig, så det stresser meg ikke. Er litt redd for at fosteret skal dø, men som Nordlys skriver, så er det foreløpig ikke tegn til at det skal kunne skade fosteret at mor får korona. Men allikevel. Jeg er litt redd for det. Reell frykt eller ikke, den er der.

Er også redd for at jeg skal få det og smitte andre.

Men mest av alt er jeg egentlig redd for samfunnskonsekvensene av at det skal bli sånn som i Italia feks. At hele samfunnet stopper opp og alle må i karantene. Og at mange blir syke og at sykehusene blir overbelasta og mange dør.. Kjenner folk i risikogrupper, og er selvfølgelig bekymret for dem..

Er også bekymret av personlige grunner, mtp økonomi, siden vi akkurat skulle i gang med å selge huset vårt. Hvis hele samfunnet stenges ned i flere måneder, så blir det helt klart at vi ikke kommer til å få ut huset vårt for salg, og ikke solgt det heller, så da kommer vi til å måtte sitte med to boliger over en lengre periode, og det bekymrer meg.. Vi har forsikring som dekker det dersom huset ikke er solgt innen tre mnd etter overtakelse av nytt, men tre måneder er ganske lenge å eie to hus..

Så ja, det er egentlig ikke min død jeg er redd for her, det er min økonomi :hilarious: Og at mange skal dø da. At det skal bli skikkelig krise..

Død var satt på spissen :hilarious:

Økonomien er det som ser mørkest ut i mitt perspektiv. Man ser jo hvor hardt det har slått ut enkelte steder allerede. Mange kommer til å miste jobb osv. Triste greier.

Kjenner fler med barn som har problemer fra før og ei med alvorlig syk baby, kan ikke tenke meg hvordan det føles. De må tenke på disse tingene alltid.

Jepp, jeg er bekymret for viruset. Har et elendig immunforsvar og smittes lett og får som regel kraftig sykdom.
Leste også at de ser likhetstrekk mellom corona viruset og SARS som herjet for noen år siden. SARS viruset skaper økt risiko for spontanabort om man smittes tidlig i svangerskapet.

Her har ene barnet time på st.olavs neste uke, jeg vurderer å avbestille timen da det ikke er en behandling som haster. Vil ikke utsettes for unødvendig smitte risiko.
Kan jo aldri vite om man møter på noen som er smittet da folk bryter karantenereglene.

Da forstår jeg det veldig godt! Du kan kanskje ringe og høre med dem da, om de anbefaler å utsette timen? Hvis det ikke haster, så gjør de vel det ganske lett? :) Selv om mange sier det ikke er farlig å bli smittet, så ser jeg ikke helt poenget med å få det.. Man blir ikke immun etter å ha hatt det, så best å prøve å unngå å få det!

Død var satt på spissen :hilarious:

Hihi, det er sikkert noen som er enda mer stressa enn meg da, og er redd for å dø selv om de ikke er i risikogruppe, men jeg er ikke helt der :p

Økonomien er det som ser mørkest ut i mitt perspektiv. Man ser jo hvor hardt det har slått ut enkelte steder allerede. Mange kommer til å miste jobb osv. Triste greier.

Kjenner fler med barn som har problemer fra før og ei med alvorlig syk baby, kan ikke tenke meg hvordan det føles. De må tenke på disse tingene alltid.

Huff ja, det kan slå hardt ut med økonomien.. Så det er min største bekymring rundt dette.. Håper bare alt går greit, og at toppen kommer i april/mai, så vi kan få det overstått og få ut huset for salg.

Det må være tøft å ha en alvorlig syk baby oppi dette.. Gutten min er frisk og rask, så ut ifra infoen som er gitt vil han mest sannsynlig ikke få det, og evt få bare milde symptomer. Men det er forsåvidt ikke noe beroligende, for da blir det jo enda vanskeligere å merke at han har det.. Mye å bekymre seg for. Får se om barnehagen blir stengt etterhvert her. Vi har hjemmekontor på jobb både jeg og samboer nå, så det er iallfall begynt å komme litt tiltak. Det er litt beroligende iallfall :)

Da forstår jeg det veldig godt! Du kan kanskje ringe og høre med dem da, om de anbefaler å utsette timen? Hvis det ikke haster, så gjør de vel det ganske lett? :) Selv om mange sier det ikke er farlig å bli smittet, så ser jeg ikke helt poenget med å få det.. Man blir ikke immun etter å ha hatt det, så best å prøve å unngå å få det!
Det er ikke noe hast med timen, så jeg tror vi utsetter den til smitten er under kontroll igjen.
Mulig jeg virker hysterisk altså, men jeg vil ikke risikere å miste lille i magen.

Huff ja, det kan slå hardt ut med økonomien.. Så det er min største bekymring rundt dette.. Håper bare alt går greit, og at toppen kommer i april/mai, så vi kan få det overstått og få ut huset for salg.

Det må være tøft å ha en alvorlig syk baby oppi dette.. Gutten min er frisk og rask, så ut ifra infoen som er gitt vil han mest sannsynlig ikke få det, og evt få bare milde symptomer. Men det er forsåvidt ikke noe beroligende, for da blir det jo enda vanskeligere å merke at han har det.. Mye å bekymre seg for. Får se om barnehagen blir stengt etterhvert her. Vi har hjemmekontor på jobb både jeg og samboer nå, så det er iallfall begynt å komme litt tiltak. Det er litt beroligende iallfall :)

Så får vi håpe man ikke går tom for dopapir sånn som i England. :bored:

Krysser fingrene for at hussalg går bra for dere. Det er mye som blir kraftig påvirket men desverre lite vi får gjort. Spesielt når folk ikke kan følge enkle tiltak. Media skulle tatt seg en bolle. Sikkert alltid noen som ikke vil bry seg men man kan i det minste prøve å styre folk i en positiv retning når man først har den makten.

Håper det stemmer at toppen nås i april/mai. Virkelig!

Det er ikke noe hast med timen, så jeg tror vi utsetter den til smitten er under kontroll igjen.
Mulig jeg virker hysterisk altså, men jeg vil ikke risikere å miste lille i magen.

Det forstår jeg veldig godt! Ingen vits i å ta noen sjanser på det :)

Synd at ikke Norge kan være så handlekraftig...

Østerrike stenger alle skoler, og Polen stenger alle barnehager, skoler og universitet - i tillegg til alle kinoer, teater og museum.

Så får vi håpe man ikke går tom for dopapir sånn som i England. :bored:

Krysser fingrene for at hussalg går bra for dere. Det er mye som blir kraftig påvirket men desverre lite vi får gjort. Spesielt når folk ikke kan følge enkle tiltak. Media skulle tatt seg en bolle. Sikkert alltid noen som ikke vil bry seg men man kan i det minste prøve å styre folk i en positiv retning når man først har den makten.

Håper det stemmer at toppen nås i april/mai. Virkelig!

Hehe, ja, dopapirkrise vil vi ikke ha :hilarious:

Ja, jeg også håper det ordner seg.. Prøver å ikke stresse for mye med det, for vi går ikke gjort noe med det uansett. Det som skjer det skjer. Men det er vanskelig, for er indre panikk her :hilarious:

Synd at ikke Norge kan være så handlekraftig...

Østerrike stenger alle skoler, og Polen stenger alle barnehager, skoler og universitet - i tillegg til alle kinoer, teater og museum.

Det blir sikkert etterhvert, men etterhvert er nok for sent ...

Litt panikktendenser her og. Hjelper ikke at jeg er superforkjølet, heller.

Opp i dette hele så tenker jeg å spørre om hva man bør spise for å styrke immunforsvaret generelt? Det er det eneste legen min anbefaler meg akkurat nå.

Opp i dette hele så tenker jeg å spørre om hva man bør spise for å styrke immunforsvaret generelt? Det er det eneste legen min anbefaler meg akkurat nå.

Godt spørsmål. Vet d vitamin er veldig viktig. Antioksidanter, c vitamin? Masse vann. Sikkert mye mer.

Litt panikktendenser her og. Hjelper ikke at jeg er superforkjølet, heller.

Jeg og har begynt å kjenne litt på forkjølelsessymptomer i dag :nailbiting: Nyser og klør i nesa. Men ingen symptomer i halsen, som hoste eller kløe der. Så er usikker.. Synes ikke det stod noe om at neseplager er symptom på korona, stod bare hoste og feber og sånt. Det har jeg ikke. Enda.. Men har hjemmekontor både jeg og samboer, så skal uansett ikke forlate huset i morra. Tenker å holde lillegutt hjemme imorra også, så får vi se an situasjonen over helga. Blir helt paranoid og sikkert bare innbilning at vi er syke, men dumt å ta sjansen! Leste på nett at en lege/bioingeniør anbefalte at man holdt seg hjemme selv ved svake symptomer, så greit å holde oss unna bhg alle sammen når vi er usikre. Snart blir vel bhg kanskje stengt uansett.:wacky:

Så godt å lese at det ikke bare er jeg som er bekymret. Var redd jeg var litt hysterisk:nailbiting:

Vet du, jeg synes det er direkte slemt at folk som tar denne smitten alvorlig ansees som "hysteriske" eller "paranoide". Er det slik man skal behandle mennesker som agerer av kunnskap og fornuft? Det er så typisk vårt samfunn nå om dagen: se gjerne til "folkeaksjonen mot klimahysteriet". Blir nøyaktig det samme. Mennesker som reagerer på kunnskap (fra forskere som roper varsku!) og fornuft (vi må gjøre noe for å stoppe dette) blir anklaget for å være "hysteriske". Folk som anklager fornuftige kunnskapsbaserte mennesker for å være hysteriske bør drite og dra og gå å sleike en t-bane-holdestang om de tror de er så mye mer fornuftige! :bored:

Jeg innførte klemmeforbud for mine svigerforeldre for 2 uker siden. De ble litt småsure og mente jeg var hysterisk. Look who's laughing now, nå er det håndhilseforbud overalt og unødvendig kroppskontakt frarådes. Jeg visste det kom til å komme, og gjorde et fornuftig valg som ikke skadet noen. Allikevel skal man uglesees og anklages. Jeg kjøpte inn håndsprit allerede i Januar, så vel som en liten pakke med FFP3-masker lenge før pandemien kom til Europa. "Bare for sikkerhets skyld". Jeg så panikken komme så jeg kjøpte meg 3 pakker dasspapir, og hva skjedde 2 uker senere? Ikke noe dopapir å få tak i butikken. Det er lov å bruke huet, alt det er mangel av og ting som samfunnet anbefales å gjøre nå har mange av oss gjort lenge. Men det har blitt avfeiet med hysteri. Det provoserer meg litt, for det skal være lov å være redd!

Vi står ovenfor den første pandemien (nå offisielt fra WHO) siden spanskesyken i 1918, ingen skal føle seg dum eller hysterisk av å bli bekymret og redd... Det er naturlig, særlig som kvinne med barn og/eller graviditet. Vi er skapt for å beskytte. Vi er skapt for å bekymre oss. Aksept og håndtering er viktig, ellers blir det mye indre uro. For meg var kjøpene av desinfeksjon, den 10pakninga med masker, de dorullene og den klemmeregelen nok til at jeg har følt meg trygg og god lenge nå. Man gjør det man må for å føle seg psykisk stabil, og det bør ikke en fjert dømme deg for (for det går jo ikke utover/skader noen noen :) ) :Heartred

Folk prosjiserer, det er umulig å stoppe. Vi har tilgang på alt for mye crap via digitale media og folk ser det de vil se.

Gjør det som er best for deg og drit i hva folk synes om det. Mange vil være uenige i mye uansett hva du velger.

Jeg kan være hjemme en mnd uten å gå tom for annet enn ferskvarer. Sånn lever vi alltid etter råd vi plukket opp i fugleinfluensa tidene. Norge har vel sagt en uke før men syntes rasjoner for en uke hørtes veldig smalt ut i det store og det hele. :wacky: med barn er det dog ikke så enkelt å holde seg hjemme en mnd men det er livet. Og livet er fortsatt godt ❤ (mitt personlige syn)

Back
Topp