Må bare få poengtere her at jeg er ikke redd for å dø. Jeg tror ikke jeg vil få noe alvorlig sykdomsforløp personlig, så det stresser meg ikke. Er litt redd for at fosteret skal dø, men som Nordlys skriver, så er det foreløpig ikke tegn til at det skal kunne skade fosteret at mor får korona. Men allikevel. Jeg er litt redd for det. Reell frykt eller ikke, den er der.
Er også redd for at jeg skal få det og smitte andre.
Men mest av alt er jeg egentlig redd for samfunnskonsekvensene av at det skal bli sånn som i Italia feks. At hele samfunnet stopper opp og alle må i karantene. Og at mange blir syke og at sykehusene blir overbelasta og mange dør.. Kjenner folk i risikogrupper, og er selvfølgelig bekymret for dem..
Er også bekymret av personlige grunner, mtp økonomi, siden vi akkurat skulle i gang med å selge huset vårt. Hvis hele samfunnet stenges ned i flere måneder, så blir det helt klart at vi ikke kommer til å få ut huset vårt for salg, og ikke solgt det heller, så da kommer vi til å måtte sitte med to boliger over en lengre periode, og det bekymrer meg.. Vi har forsikring som dekker det dersom huset ikke er solgt innen tre mnd etter overtakelse av nytt, men tre måneder er ganske lenge å eie to hus..
Så ja, det er egentlig ikke min død jeg er redd for her, det er min økonomi
Og at mange skal dø da. At det skal bli skikkelig krise..
Er også redd for at jeg skal få det og smitte andre.
Men mest av alt er jeg egentlig redd for samfunnskonsekvensene av at det skal bli sånn som i Italia feks. At hele samfunnet stopper opp og alle må i karantene. Og at mange blir syke og at sykehusene blir overbelasta og mange dør.. Kjenner folk i risikogrupper, og er selvfølgelig bekymret for dem..
Er også bekymret av personlige grunner, mtp økonomi, siden vi akkurat skulle i gang med å selge huset vårt. Hvis hele samfunnet stenges ned i flere måneder, så blir det helt klart at vi ikke kommer til å få ut huset vårt for salg, og ikke solgt det heller, så da kommer vi til å måtte sitte med to boliger over en lengre periode, og det bekymrer meg.. Vi har forsikring som dekker det dersom huset ikke er solgt innen tre mnd etter overtakelse av nytt, men tre måneder er ganske lenge å eie to hus..
Så ja, det er egentlig ikke min død jeg er redd for her, det er min økonomi
Og at mange skal dø da. At det skal bli skikkelig krise..
Blir lettere irritert av å se og lese om alle som virkelig ikke bryr seg, det er sånnere som gjør at det sprer seg som ild i tørt gress..
Her venter vi til skaden allerede har skjedd, før de drastiske tiltakene iverksettes