Korona :nailbiting:

Uff, er bekymret om mannen min kommer seg hjem nå som Trump har innført reisenekt Europa-USA... Såååå mange flyselskap vil gå adundas!!! Miljøforkjemperen i meg fryder seg, for å være ærlig, men synes det er tungt å håndtere at min kjære vil få problemer + vil være en tikkende biobombe når han kommer hjem :( Får vel bare tilpasse oss, kanskje må han i karantene når han kommer hjem...
 
Vi hadde ekstraordinært møte om korona på jobb i går. Føler at jeg i dag må ta kontakt med sjefen min å si at jeg er gravid og litt nervøs for dette. Bor i en by der det har vært masse folk fra hele verden denne uka. Mange jeg kjenner har vært ute å reist den siste tiden og noen jeg kjenner er i karantene allerede. Føler ikke at jeg lengre har kontroll.
 
Vi hadde ekstraordinært møte om korona på jobb i går. Føler at jeg i dag må ta kontakt med sjefen min å si at jeg er gravid og litt nervøs for dette. Bor i en by der det har vært masse folk fra hele verden denne uka. Mange jeg kjenner har vært ute å reist den siste tiden og noen jeg kjenner er i karantene allerede. Føler ikke at jeg lengre har kontroll.
Lykke til! Greit å si ifra kanskje de kan tilrettelegge for deg så du slipper å være bekymret :Heartred
 
Uff, er bekymret om mannen min kommer seg hjem nå som Trump har innført reisenekt Europa-USA... Såååå mange flyselskap vil gå adundas!!! Miljøforkjemperen i meg fryder seg, for å være ærlig, men synes det er tungt å håndtere at min kjære vil få problemer + vil være en tikkende biobombe når han kommer hjem :( Får vel bare tilpasse oss, kanskje må han i karantene når han kommer hjem...

Har samme bekymring her også. Min er i England for øyeblikket. :(

Nå stenger de alle skoler og barnehager i landet her ihvertfall. Endelig kan jeg bure ungene mine inne haha ❤
 
Vet du, jeg synes det er direkte slemt at folk som tar denne smitten alvorlig ansees som "hysteriske" eller "paranoide". Er det slik man skal behandle mennesker som agerer av kunnskap og fornuft? Det er så typisk vårt samfunn nå om dagen: se gjerne til "folkeaksjonen mot klimahysteriet". Blir nøyaktig det samme. Mennesker som reagerer på kunnskap (fra forskere som roper varsku!) og fornuft (vi må gjøre noe for å stoppe dette) blir anklaget for å være "hysteriske". Folk som anklager fornuftige kunnskapsbaserte mennesker for å være hysteriske bør drite og dra og gå å sleike en t-bane-holdestang om de tror de er så mye mer fornuftige! :bored:

Jeg innførte klemmeforbud for mine svigerforeldre for 2 uker siden. De ble litt småsure og mente jeg var hysterisk. Look who's laughing now, nå er det håndhilseforbud overalt og unødvendig kroppskontakt frarådes. Jeg visste det kom til å komme, og gjorde et fornuftig valg som ikke skadet noen. Allikevel skal man uglesees og anklages. Jeg kjøpte inn håndsprit allerede i Januar, så vel som en liten pakke med FFP3-masker lenge før pandemien kom til Europa. "Bare for sikkerhets skyld". Jeg så panikken komme så jeg kjøpte meg 3 pakker dasspapir, og hva skjedde 2 uker senere? Ikke noe dopapir å få tak i butikken. Det er lov å bruke huet, alt det er mangel av og ting som samfunnet anbefales å gjøre nå har mange av oss gjort lenge. Men det har blitt avfeiet med hysteri. Det provoserer meg litt, for det skal være lov å være redd!

Vi står ovenfor den første pandemien (nå offisielt fra WHO) siden spanskesyken i 1918, ingen skal føle seg dum eller hysterisk av å bli bekymret og redd... Det er naturlig, særlig som kvinne med barn og/eller graviditet. Vi er skapt for å beskytte. Vi er skapt for å bekymre oss. Aksept og håndtering er viktig, ellers blir det mye indre uro. For meg var kjøpene av desinfeksjon, den 10pakninga med masker, de dorullene og den klemmeregelen nok til at jeg har følt meg trygg og god lenge nå. Man gjør det man må for å føle seg psykisk stabil, og det bør ikke en fjert dømme deg for (for det går jo ikke utover/skader noen noen :) ) :Heartred
Godt å høre at flere er enige. Vi har ikke gjort noen tiltak annet enn å minne barna oftere på håndvask, at de ikke trenger å være så tett på andre og at de ikke trenger å ta på alt når vi er ute å handler for eksempel.
Håndvask er uansett bedre enn antibac, men tenkte å kjøpe en flaske for at mannen skulle ha i bilen på jobb, han jobber innen transport. Men det er jo ikke å få tak i et eneste sted.
 
Lykke til! Greit å si ifra kanskje de kan tilrettelegge for deg så du slipper å være bekymret :Heartred

Gikk så fint. Fikk beskjed da jeg kom på jobb at jeg kunne ta fredagen hjemme pga smittefare. Så fikk jeg beskjed om å ta to uker. Så nå skal jeg og storesøster være hjemme inntil videre.
 
Jeg er i karantene ut neste uke, men med 2 eldre barn og stengt barnehage og skole så er jeg litt stresset for hvordan vi skal løse dette neste uke med barn som ringer på om vil henge med eldstemann og minsten som da blir hjemme alene evt at vi stenger begge inne neste uke til vi er ute av karantene. I tillegg bekymrer jeg meg for hvordan vi skal løse ukene som kommee etterpå, hverken jeg eller mannen kan ikke være på jobb.», selv om han kan ha hjemmekontor så mulig at vi må bruke barnepassløsningene som er tilgjengelig på sikt
 
Jeg er i karantene ut neste uke, men med 2 eldre barn og stengt barnehage og skole så er jeg litt stresset for hvordan vi skal løse dette neste uke med barn som ringer på om vil henge med eldstemann og minsten som da blir hjemme alene evt at vi stenger begge inne neste uke til vi er ute av karantene. I tillegg bekymrer jeg meg for hvordan vi skal løse ukene som kommee etterpå, hverken jeg eller mannen kan ikke være på jobb.», selv om han kan ha hjemmekontor så mulig at vi må bruke barnepassløsningene som er tilgjengelig på sikt


Hele husholdningen er vell i karantene? Og eldste kan vell da ikke være med kamerater etc? :)
 
Sa de ikke idag at alle i husstanden skulle holde karantene? Tidligere skilte de på isolat og karantene? Det sies så mye hele tidan, blir helt forvirra.
 
Så dere forresten han som ikke fikk tak i insulin? Når folks oppførsel blir farligere enn viruset...
 
Sa de ikke idag at alle i husstanden skulle holde karantene? Tidligere skilte de på isolat og karantene? Det sies så mye hele tidan, blir helt forvirra.
Joda, men nå har de gått bort fra det igjen :p
 
Sa de ikke idag at alle i husstanden skulle holde karantene? Tidligere skilte de på isolat og karantene? Det sies så mye hele tidan, blir helt forvirra.
Dagbladet skrev i dag at de gikk tilbake på rådet
 
Karantene eller ikke - vi har blitt rådet fra både skole og kommune om at familier holder seg for seg selv nå så lenge både skole og bhg er stengt. Dvs, ingen besøk til eller av venner eller henging med venner på fritida. Vi går ut på tur i skog og mark, men da bare oss fire (to voksne og to barn). Og oppsøker minst mulig folksomme steder osv.

På jobb i dag måtte hver avdeling holde seg på sin avdeling og vi måtte passe på å holde avstand. Så gikk styrer rundt og orienterte om hvordan det kommer til å bli framover. :)
 
Frustrerende når det er så mye frem og tilbake, men ja, nå gjelder rådene fra i går.
Poenget er vel at man skal begrense all kontakt de kommende to ukene, dette for å unngå at viruset sprer seg. Da er det ikke bare å gå på besøk, avtale playdates eller dra i barnebursdag.

Så selv om man ikke er i karantene skal man prøve å begrense kontakt.
 
Frustrerende når det er så mye frem og tilbake, men ja, nå gjelder rådene fra i går.
Poenget er vel at man skal begrense all kontakt de kommende to ukene, dette for å unngå at viruset sprer seg. Da er det ikke bare å gå på besøk, avtale playdates eller dra i barnebursdag.

Så selv om man ikke er i karantene skal man prøve å begrense kontakt.


Hørte de sa i pressekonf isted at man kunne treffes noen få å leke utendørs... men jeg ser ikke helt greien når de sitter 8 voksne ved ett bord og 12 barn i samme sandkasse på lekeplassen her i vår gate altså. Er jo fler en en bhg avdeling tilsammen.
 
Hørte de sa i pressekonf isted at man kunne treffes noen få å leke utendørs... men jeg ser ikke helt greien når de sitter 8 voksne ved ett bord og 12 barn i samme sandkasse på lekeplassen her i vår gate altså. Er jo fler en en bhg avdeling tilsammen.

12 barn er ikke få da :hilarious: Men ja, helt enig.

Legen i Dagbladets direktesending frarådet all unødvendig sosial kontakt, og det var også oppfordringen fra myndigjetene i går. Vi avlyste bursdag pga dette selv om det svir for bursdagsbarnet.
 
Back
Topp