Korona :nailbiting:

Mannen fortalte også at han så store gjenger med barn og ungdommer på kjøpesentrene når han var ute å handlet siste rest i går.
Men litt senere på dagen var det gått ut i lokal media og advart mot dette.
Man stenger jo ikke skoler for at barna skal henge i store gjenger på kjøpesentrene.
Tenker nå litt på hvor foreldrene er oppi dette også jeg da:dontknow
Tror de vi så kom rett fra skolen. I dag har vi knapt sett en ungdom ute. Så de er nok passet godt på nå. Så får vi se hvor lenge det varer. Ser at det innføres masse restriksjoner på fødeavdelinger hvor partnere ikke kan delta under keisersnitt og ikke være med på UL. Håper bare dette kommer litt mer under kontroll snart...

Tror de vi så kom rett fra skolen. I dag har vi knapt sett en ungdom ute. Så de er nok passet godt på nå. Så får vi se hvor lenge det varer. Ser at det innføres masse restriksjoner på fødeavdelinger hvor partnere ikke kan delta under keisersnitt og ikke være med på UL. Håper bare dette kommer litt mer under kontroll snart...
Her stengte alt av skoler og barnehager på torsdag. Men når vi var ute for å kjøpe hundemat i dag var det heldigvis få som var ute. En og annen familie som hadde med seg barna. Så det virker heldigvis som de fleste tar til seg rådene som blir gitt.

Jeg har vært helt utslitt siden lørdags morgen. Vaska badet på fredagen og har blitt sliten av det minste etter det. Vi har vaskekjeller, så da jeg var nede å henta klesvasken måtte jeg ta en pause i trappa før jeg kunne gå helt opp i leiligheten vår. Hadde jo planer og å gå ut å leke i hagen med storesøster, men det var bare å glemme. Håper energien kommer tilbake snart.

Ultralyd er en ting, men fødsel og barsel uten far til stede er en større frykt for meg. Vi bor såpass langt unna sykehus at jeg nok ikke får dra tidlig hjem heller ,så 1-2 døgn alene med nyfødt etter det strevet det er å føde gruer jeg meg til. Håper at korona er borte før september.

Ultralyd er en ting, men fødsel og barsel uten far til stede er en større frykt for meg. Vi bor såpass langt unna sykehus at jeg nok ikke får dra tidlig hjem heller ,så 1-2 døgn alene med nyfødt etter det strevet det er å føde gruer jeg meg til. Håper at korona er borte før september.
Åh, jeg bor også langt unna sykehuset.. sist svangerskap var jeg på 12 ultralyder tror jeg. Mannen var med på bare 2 da. Men ser mørkt på å dra på sykehuset annenhver uke med denne situasjonen. Tenkte jeg skulle få dra hjem etter fødsel jeg, men det får jeg sikkert ikke før etter alle kontrollene av baby nei.. neida, det her må jo roe seg før sommeren :)

Barsel uten far :nailbiting: hallo depresjon liksom. Nei, får krysse fingre for at det er nye og bedre tider i september.

Jeg tenker ikke så mye på barsel uten far i første omgang. Har vært heldig de to andre gangene og hatt barselhotell og familierom, så far har vært med hele tiden. Men det er jo ikke en selvfølge til vanlig heller, at far får være tilstede under hele oppholdet. Selvfølgelig kjempetrist om han ikke får komme på besøk heller, men det aller viktigste for meg er at han får være tilstede under fødsel. Det er det jeg er aller mest redd for, å måtte føde «alene».

Barsel tror jeg hadde gått fint alene, men hvis mannen min ikke får delta på selve fødselen hadde vært ille. Trenger den støtten og tryggheten fra han og ikke minst at han skal kunne få være en del av det

Har egentlig vært sånn passe rolig angående dette, men i går kveld kom alle bekymringer på en gang. Måtte avlyse jordmortimen min i dag fordi jeg hoster litt. Og er så spent på om jeg får komme på OUL uka etter påske. Vet at mannen sannsynligvis ikke får være med, men det får være greit, bare jeg får se en sprellende baby inni der. Jeg er førstegangsgravid, ingen spesielle risikofaktorer, ikke hatt noen blødninger så sannsynligvis er alt bra inni der, men det er disse bekymringene da.. Skulle ønske jeg kjente liv, så jeg visste at han er der..

Jobber i bhg og er veldig spent hva som skjer med oss hvis det blir stengt i en lengre periode etter disse to ukene. Begynte å tenke på at hvis jeg blir permittert, vil det vel være dagpengene som blir utgangspunkt for utregning av foreldrepenger? Håper virkelig ikke det.. Tjener lite nok i utgangspunktet..

Surrer nok mye tanker i hodet om dagen, for i natt drømte jeg at pesten kom for å ta babyen min :( Våknet kaldsvett med skyhøy puls, og skulle veldig gjerne kunne hatt den jordmortimen!

Back
Topp