Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bra at alt stod bra til, foruten SF målet.Hadde jordmortime på onsdag (28+0). Synes det er så koselig hos jordmor! Alt stod bra til bortsett fra et litt avflatet symfysemål så skal tilbake allerede neste uke for ekstra kontroll. De skal ha lav terskel for å henvise videre til vekstestimering da storesøster var litt lita da hun ble født. Ellers snakket vi litt om svangerskapspenger pga bekkenet mitt som begynner å gi opp, men jeg synes det går helt greit å jobbe enda. Men godt å ha jordmor i ryggen om/når jeg ikke klarer mer![]()
Hun var 2,7kg født et par dager før termin så ganske lik di da. Kjedelig å nesten ikke kjenne liv. Har du vært på noe ekstra kontroll pga det? Jeg kjenner jo masse liv så er egentlig ikke bekymret, iallefall ikke når de følger medBra at alt stod bra til, foruten SF målet.Hvor lita var jenta di?
Har samme situasjon her nå, med avflatet SF mål og kjenner nesten ikke noe liv. Jenta mi var 2,9 kg når hun ble født 3 dager før termin så synes hun var litt lita også, med tanke på at jeg gikk så og si til termin.
Jeg får komme til den lokale jordmoren en gang i uka, men når hun ringte sykehuset for å få meg inn på ultralyd så ble hun avvist der. Men veldig betryggende å høre fosterlyden en gang i uka daHun var 2,7kg født et par dager før termin så ganske lik di da. Kjedelig å nesten ikke kjenne liv. Har du vært på noe ekstra kontroll pga det? Jeg kjenner jo masse liv så er egentlig ikke bekymret, iallefall ikke når de følger medStoresøster er fremdeles ei minijente så hun var og er nok bare så lita som hun alltid har ment å være.. Og er vel ikke så rart om lillesøster blir ganske lik
![]()
Var på kontroll forrige uke. Hun målte, men fikk ikke vite SF-målet.
Er det en grense for hvilken uke de noterer det ned?
22 ukerSkjemaet begynner fra uke 24, så de skal vel sikkert skrive inn fra dahvor lang var du da?
Ja da var det nok derfor22 ukerSå sikkert derfor ja. Men ble nysgjerrig likevel
![]()
Jeg lå i grenseland på Rubellaviruset, (røde hunder) så må kanskje vaksineres igjen etter graviditeten. Og så må jeg ta glukosebelastning om ei uke 
Tisser på morgenen og har prøven i kjøleskap. Nå er jo jeg sykmeldt så ingen stress her, men tror nok ikke jeg hadde satt urinprøven min i kjøleskapet på jobb [emoji14] pakk den godt inn i en pose så den ikke vises kanskjeNoen av dere som hadde en kontroll midt på dagen? Hvordan gjør dere med med urinprøven? Tisser dere hos legen? Gjør det om morgen, men har glasset med i veska på jobben? Vet ikke helt hva som blir riktig. Skal ha time kl. 11.