Kontrolltråd - lege/jordmor

Noen av dere som hadde en kontroll midt på dagen? Hvordan gjør dere med med urinprøven? Tisser dere hos legen? Gjør det om morgen, men har glasset med i veska på jobben? Vet ikke helt hva som blir riktig. Skal ha time kl. 11.
Jeg tisser heller rett før timen om jeg har time utpå dagen og skal på jobb. Helt uaktuelt for meg å sette urinprøven min i et felles kjøleskap hvor alle oppbevarer maten sin hulter til bulter. Fikk aldri noen kommentarer av jordmor eller lege at jeg gjorde det sånn sist iallefall. :)

Noen av dere som hadde en kontroll midt på dagen? Hvordan gjør dere med med urinprøven? Tisser dere hos legen? Gjør det om morgen, men har glasset med i veska på jobben? Vet ikke helt hva som blir riktig. Skal ha time kl. 11.
Hadde en legetime seint på dagen her i høst. Fikk beskjed om at det bare var å ha prøven i veska, ikke noe problem :)

Jeg tisser heller rett før timen om jeg har time utpå dagen og skal på jobb. Helt uaktuelt for meg å sette urinprøven min i et felles kjøleskap hvor alle oppbevarer maten sin hulter til bulter. Fikk aldri noen kommentarer av jordmor eller lege at jeg gjorde det sånn sist iallefall. :)

he he glemmer ikke en gang ei på jobben gjorde dette, ikke akkurat særlig digg å hente matpakka si ved siden av et uringlass :wideyed:

Tenkte ikke på kjøleskapet, nei. Tenkte da at prøven oppbevares i romtemperatur.

he he glemmer ikke en gang ei på jobben gjorde dette, ikke akkurat særlig digg å hente matpakka si ved siden av et uringlass :wideyed:
:) Vi går ikke med vesker til kantina. Vesken står på kontorene. Vi bare tar med matpakkene ut til kantina.

Jeg endte med å ta med meg et tomt uringlass på jobben og tisse på legekontoret før jeg skulle inn. Er vist ikke noe problem at den ikke er morgenurin. Tok ikke sjansen på å holde urinen i romtemperatur i tilfelle bakterieutvikling elns som jeg egentlig ikke har...

Kontroll hos fastlegen er gjennomført :) 28+1 i dag. Alt er helt perfekt. Sønnen vår snudde seg og ligger nå med hode ned. Håper det holder seg slik fremover.
Når det gjelder symfysemål, så var han en rute over den midterste røde streken. Nå ligger han akkurat på linja. Som sagt, jeg er veldig fornøyd.

Vært på ultralyd og sjekka både meg og baby [emoji813] Å alt ser topp ut :D Var fortsatt ei lita frøken da de ikke kunne se noe antydning til en tisselur :D heheheh. Snuppa var bittelitt større enn normalen, men da sønn til samboer var 4700g da han kom og dattera var 3700g 3 uker før termin hadde jeg ikke venta noe anna :) Bare håper hu ikke blir alt for stor [emoji813]

Skulle på glukosebelastning i dag, men har hatt smerter i magen siden søndag. Har hele tiden trodd det var luftsmerter, men siden ingenting hjalp spurte jeg om legen kunne se på meg. Flere undersøkelser, timer og en tur på sykehus, tyder alt på at jeg har en uvi... Jeg er så sliten nå, og håper den dyrkinga går fort, sånn at jeg kan få medisin og slippe disse smertene.
Fikk hilse på lille og. Eller han store. Er 25+5 i dag, men ifølge UL tilsvarte han 26+5! Fikk ikke ny termin da, men vi får se på neste UL 1.mars.

Vært hos jordmor i dag:) Alt var bra blodtrykk 125/74, urinprøven var normal,hun tok mål og lyttet til hjerte men sa ikke annet enn at alt var normalt:) da er det bare 12 dager til ny ul..uke (28+3)gleder meg da får vi 3d ul,håper hun ligger sånn til at vi får se ansiktet❤

28 ukers kontroll i dag, fin vekstkurve, fint blodtrykk og ikke noe problem med blodet! Litt lavere hjertefrekvens enn sist gang, men 150 til 142 er vel ikke noe å si på :)

Vært på glukosebelastning i dag, og det gikk overraskende bra! Smakte forferdelig søtt, men var heldigvis bare 275 ml. Hadde forberedt meg på minst 5 dl :smiley-bounce012 Ble litt kvalm og svett et par ganger, men det gikk heldigvis over etter kort tid. Kjedelig å sitte i en stol i to timer med vond rygg. Godt å komme seg hjem og få spist og lagt seg litt nedpå :happy119

Spent på resultatet, men tror ikke jeg har sv.diabetes altså.

Har forresten ikke GBS, og blodprosenten var fin. Det fikk de målt sist.

Jordtime unnagjort :
Høyt blodtrykk, mye sliten, og beskjed om at hvis jeg får mye vondt i hode e.l så må jeg ringe å få time. Går over til kontroll annenhver uke imotsetning til hver fjerde pga blodtrykket... Sf-mål er over ennå, men følger kurven sin. Hjerteslag på 135 så mageboeren har det bra.
Vektøkning på 13 kg hittil i svangerskapet, men jordmor regner med det flater ut nå. La på meg 17 med første, så jeg har det som maks grense personlig.
Venter på time hos medisinsk da jeg har svangerskapsdiabetes, og trenger veiledning derfra.
Skal til gyn.pol for ctg registrering og ultralyd om fire uker for vekstkontroll, og jordmor antar at de vil ha meg oftere inn de også.

Ønske om et tredje barn? Ikke eksisterende akkurat nå....

Spørsmål om kontrollene: er det noen ting som skal sjekkes på de ulike kontrollene (utover blodtrykk og urinprøve og det de gjør på hver kontroll hele svangerskapet)? På kontrollen rundt uke 12 er det jo en del blodprøver man skal ta, men er det noe sånt på de neste kontrollene?

Jeg tar urinprøve på morran, pakker glasset godt inn i aluminiumsfolie og plast og setter i kjøleskapet på lab på jobb. Hadde jeg ikke hatt lab-kjøleskap hadde jeg nok satt den i personalkjøleskapet, litt sånn godt gjemt og veldig godt innpakka.

Spørsmål om kontrollene: er det noen ting som skal sjekkes på de ulike kontrollene (utover blodtrykk og urinprøve og det de gjør på hver kontroll hele svangerskapet)? På kontrollen rundt uke 12 er det jo en del blodprøver man skal ta, men er det noe sånt på de neste kontrollene?
Jeg tok en ny blodprøve nå i uke 29/30 for å måle Hb igjen i alle fall.

Jordtime unnagjort :
Høyt blodtrykk, mye sliten, og beskjed om at hvis jeg får mye vondt i hode e.l så må jeg ringe å få time. Går over til kontroll annenhver uke imotsetning til hver fjerde pga blodtrykket... Sf-mål er over ennå, men følger kurven sin. Hjerteslag på 135 så mageboeren har det bra.
Vektøkning på 13 kg hittil i svangerskapet, men jordmor regner med det flater ut nå. La på meg 17 med første, så jeg har det som maks grense personlig.
Venter på time hos medisinsk da jeg har svangerskapsdiabetes, og trenger veiledning derfra.
Skal til gyn.pol for ctg registrering og ultralyd om fire uker for vekstkontroll, og jordmor antar at de vil ha meg oftere inn de også.

Ønske om et tredje barn? Ikke eksisterende akkurat nå....

Så kjedelig, hvor mye var bt på nå? Med svangerskapsdiabetes er det jo ekstra risiko for svangerskapsforgiftning. Bra de vil ha deg inn til kontroll oftere. Jeg går 2 ggr i uka siden uke 24. Litt slitsomt men samtidig glad for tett oppfølging. Håper du har muligheten til å ta det med ro fremover. Blir ikke flere svangerskap her heller.

Så kjedelig, hvor mye var bt på nå? Med svangerskapsdiabetes er det jo ekstra risiko for svangerskapsforgiftning. Bra de vil ha deg inn til kontroll oftere. Jeg går 2 ggr i uka siden uke 24. Litt slitsomt men samtidig glad for tett oppfølging. Håper du har muligheten til å ta det med ro fremover. Blir ikke flere svangerskap her heller.
Husker ikke i farten, mener det var 149 på 70 og noe (sitter fast i sofaen med beina i vann, så kan ikke sjekke akkurat nå).
Jordmor regnet med at gyn.pol ble å ta meg inn oftere også, så det blir nok maaaaaasse kontroller fremover.

Tok også en blodprøve nå på kontollen 28+6 for å måle Hb :)

Back
Topp