Som jeg skrev, så er pandemien en unntakssituasjon. Vi skal forhåpentligvis ikke ha det sånn for alltid!
Tror de fleste er enige i at vi bør ha en veldferdsstat, men at det er uenighet i hvor mye staten skal sponse. F.eks sykdom, man kunne hatt karensdager, man kunne hatt bare 6 mnd med sykemelding eller hatt full dekning på AAP. Altså forslag som gir mindre eller mer enn dagens ordning. Samme i forhold til kontantstøtte og permisjon. Vi kunne hatt noen få uker permisjon (som f.eks USA). De fleste er dog enig i at det er for lite og de fleste her ønsker at staten skal sponse. Men noen få vil kanskje også si at det ikke er statens oppgave, man har trossalt valgt å få barn selv. Noen synes at et år er en grei lengde, mens andre synes staten kunne sponset mer. Det er altså et spørsmål om hvor man ønsker å sette cut off. Og her tror jeg vi bare må konstatere at vi er uenige

Jeg tror at de månedene man investerer i kontantstøtte for de familiene som trenger/ønsker det, vil lønne seg

og så får du, noen andre brukere og noen partiet være uenige.
Og det med likestilling og integrering - ja, det er viktig - men jeg tenker ikke at tiltaket for å få på plass dette bør være å fjerne kontant støtten.
Mange snakker om likestilling, integrering, skatt, kostnader, men hvem taler det lille barnets sak? Igjen, noen kan velge dette for barna sine, men ikke alle. Og så får vi igjen være uenige i om det bør være slik eller ikke