Kommer storken til oss?

6+2 (onsdag kveld) Ankom hytta igår midt på natta. Kjørte fra Barcelona og det var svart himmel og MASSE lyn hele veien. Og de som kjenner meg vet at jeg blir 4 år i hodet når det blir sånt vær. Elsker lyn og torden. Kunne godt klart meg uten plaskregnet som vi fikk kjenne på fra bilen og inn i leiligheten. Stakkars mannen måtte jo bære bagen min og. Det så ut som vi hadde hoppet i bassenget med klærne på :))
Misunner mannen som drikker GT, men jeg har kjøpt masse jus og alkoholfritt stæsj, så jeg koser meg lell:D Skulle egentlig kjøpe ny digital for å få 3+, men har glemt det IGJEN! Om 3 dager kommer mamma og pappa ned hit, og det blir koselig! Foreløpig ingen kvalme. Sliter litt med ilinger fra hoftebøyeren og nedover låret. Litt bedre idag, men igår var det helt forferdelig! Fortsatt ømme pupper, og det er litt vondt å ligge på magen pga det. Trøtten kommer for fullt rundt klokka 19. Da ligger jeg og småsnorker. Nå prøver jeg å holde meg litt våken så jeg ikke våkner midt på natta og er klar for dagen :)) Har fortsatt en del mensmurringer innimellom som skremmer livskiten ut av meg. Også tenker jeg veldig mye på alle som er kvalme og kaster opp, når ikke jeg er det. Så sier de at jeg skal være glad jeg slipper kvalme, og det er helt normalt osv, men det hjelper jo absolutt ingenting. Alle er kvalme...jeg merker ingenting. Den lille kvalmen jeg hadde på kvelden kan likegjerne ha vært fordi jeg forspiste meg på smågodt:D Men ja, jeg vet at mange ikke er kvalme, mamma var ikke kvalm, men det hjelper ikke. Man blir engstelig når man ikke kjenner på det alle andre gjør. Så får jeg heller bite i meg disse ordene om kvalmen dukker opp senere.
Vet det kanskje ikke hjelper på dine bekymringer! Men er bråsikker på at det går hele veien og får se nurket ditt i mai :) jeg vet det! Og mange som har et svangerskap uten kvalme, mange!!! ;) og det er ikke slle andre som er kvalme, noen blir det og noen ikke. Svigerinna mi gikk gjennom et helt svangerskap uten et snev av kvalme! Den jenta er idag 9 mnd ;)

Kvinnene i min nærmeste familie blir ikke kvalme. Jeg er heller ikke kvalm. Hvis jeg kjenner ektra godt etter, så kan jeg kanskje kjenne litt. Jeg tror ikke du skal bekymre deg. Nå skal du kose deg maks på ferie! Klem

Jeg ble ikke kvalm før ca uke 7 begge gangene. Og det er mange som ikke blir det. Vær glad du slipper evt :-)

Jeg er så glad jeg har dere!❤ Hver gang jeg freaker ut for noe, så kan dere komme og banke litt vett i skallen på meg :D

6+3 idag.
Clearblue digital er visst helt umulig å oppdrive her i Spania! Arrrgh!! Vi hadde sååå lyst til å se 3+ på testen. Får stikke ut til neste by i morgen eller lørdag. SKAL ha! :)) Så sa ble det heller en strimmel. Bare for å minne meg om hva som venter :) Den er ihvertfall sterk nok:D

823bbdd15e62ebae1a352efca0083e1d

Jeg trodde faktisk ikke at det kunne gå i arv, leste om dette under graviditeten min men der kokluderte flere med at det ikke gikk i arv. Men det er mulig det er feil altså. Eks min mor hadde tre uproblematiske svangerskap, jeg fikk en hel del trøbbel med mitt - særlig på slutten. Var også kvalm til minst uke 15, det kom og gikk etter det også. NYT hvis du ikke får den dritten der. De plagene vil du ikke ha!

Hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme) er arvelig (dobbelt så høy risiko om man har det i familien), men det kan like gjerne arves fra farssiden som fra mordsiden... :rolleyes:

Last edited:
God ferie! Har bært frem 3 barn uten å være kvalm, så helt normalt ;)

En på jobben er 7 mnd på vei, har ikke vært kvalm og har ikke hatt noen andre 'symptomer' gjennom svangerskapet :D Så det er ikke helt unormalt å ikke kjenne noe som helst heller tydeligvis :)

6+3 idag.
Clearblue digital er visst helt umulig å oppdrive her i Spania! Arrrgh!! Vi hadde sååå lyst til å se 3+ på testen. Får stikke ut til neste by i morgen eller lørdag. SKAL ha! :)) Så sa ble det heller en strimmel. Bare for å minne meg om hva som venter :) Den er ihvertfall sterk nok:D

Den der betyr 3+. ♥♥♥

Husk at 20-30 % av gravide slipper kvalmen. Altså nesten 1/3-1/5, det er mange.

Jeg er 100 % sengeliggende og bruker nå mesteparten av tiden på sykehuset koblet til væske. Anbefales ikke!!! (Jeg hadde hyperemesis da det endte i MA også, så kvalme betyr heller ikke at alt er bra i magen (aner ikke om det er noen trøst, men det er sant hvert fall.) Livmoren min vokste jo, derfor var jeg fortsatt full av hormoner og kvalm, men embryoet hadde takket for seg.)

Poenget mitt er egentlig bare: Kos deg på ferie, det skal gå helt til mai og jeg håper du slipper kvalmen. ♡

Den der betyr 3+. ♥♥♥

Husk at 20-30 % av gravide slipper kvalmen. Altså nesten 1/3-1/5, det er mange.

Jeg er 100 % sengeliggende og bruker nå mesteparten av tiden på sykehuset koblet til væske. Anbefales ikke!!! (Jeg hadde hyperemesis da det endte i MA også, så kvalme betyr heller ikke at alt er bra i magen (aner ikke om det er noen trøst, men det er sant hvert fall.) Livmoren min vokste jo, derfor var jeg fortsatt full av hormoner og kvalm, men embryoet hadde takket for seg.)

Poenget mitt er egentlig bare: Kos deg på ferie, det skal gå helt til mai og jeg håper du slipper kvalmen. ♡
Vet du hva? Jeg synes altså så utrolig synd på deg! ❤ Jeg vet jo hvor jævlig det er å spy dagen lang i ukevis (matforgiftning mareritt). Kan ikke tenke meg hvor jævlig du må ha det nå. Håper virkelig det gir seg snart altså!!
Ja, jeg skal vel prise meg lykkelig. Det er bare så rart å ikke merke noe liksom. Og det lille jeg kan merke (ømme pupper, stråling nedover låret, menssmerter og vondt i ryggen) kan jo likegjerne være pga progesteronstøtten og det faktum at jeg sliter med ryggen fra før. Men jeg skal ta meg sammen nå altså. Skal lære meg å ta det litt med ro. Tror kanskje det blir bedre så fort jeg får sett et hjerte som banker. For alt jeg vet kan det jo være helt dødt der inne. 1,5 uke igjen nå:D

Vet du hva? Jeg synes altså så utrolig synd på deg! ❤ Jeg vet jo hvor jævlig det er å spy dagen lang i ukevis (matforgiftning mareritt). Kan ikke tenke meg hvor jævlig du må ha det nå. Håper virkelig det gir seg snart altså!!
Ja, jeg skal vel prise meg lykkelig. Det er bare så rart å ikke merke noe liksom. Og det lille jeg kan merke (ømme pupper, stråling nedover låret, menssmerter og vondt i ryggen) kan jo likegjerne være pga progesteronstøtten og det faktum at jeg sliter med ryggen fra før. Men jeg skal ta meg sammen nå altså. Skal lære meg å ta det litt med ro. Tror kanskje det blir bedre så fort jeg får sett et hjerte som banker. For alt jeg vet kan det jo være helt dødt der inne. 1,5 uke igjen nå:D

Det er nok av symptomer du ramser opp nå altså. ❤️ Og jeg krysser alt jeg kan for at du ser hjerte om 1,5 uke. :D

Takk for omtanken, synes synd på meg selv og, det er ikke noe digg dette her. :rolleyes: (Jeg er bare lykkelig over årsaken).

24fc36d5d21bf489c429b91a3ec4a70d

Et prakteksemplar av en test :D Ingen tvil om at det blir 3+ på CBD hvis dere finner en! Herlig ♡

Dette går nok veien! Gravid og ferie i Spania, høres fantastisk ut! Kvalmen og den ekstreme trøttheten min slo ikke til før litt ut i uke 7, så det er enda mulig å få kjent litt på den ;) hadde bare de samme symptomene som deg fram til da, ømme pupper og mensmurringer. Kos deg på ferie, og nyt graviditeten!

Dette går veien!!! Hurra ;)

Kos deg så lenge du er kvalme fri. Det er ikke alle som får det og det er absolutt ikke noe tegn på at ting skal ikke gå riktig vei.
Kos deg på ferie!! :-)

Back
Topp