Kommentarer til gravide

Fortsatt mange som ikke ser at jeg er gravid.. Tror det evt. ser ut som jeg er ca. 20-22 uker på vei, og er jo nesten 29! Har sett bilder av folk som er 24-25 uker på vei som har nesten dobbelt så stor mage som meg :p Misunnelif faktisk! Hehe

Konsekvensen er at ingen reiser seg på offentlig transport, og når jeg stolt går i babybutikk og kjøper klær i størrelse 56 spør automatisk de om de skal pakke det inn og skjønner ikke at jeg kjøper det til egen baby :( Da jeg spurte om madrass til vugge sa de at foreldre ofte kjøper det selv og at det ikke er så vanlig å få det i gave og jeg burde høre med foreldrene hva de ønsket seg slags madrass i så fall... Jeg ble helt satt ut, men fikk fram at det var til min baby, på det tidspunktet var jeg 27 uker gravid :-/

Er så stolt av å være gravid at jeg vil at hele verden skal se det :D gleder meg sååå til magen blir større!
Å herregud, det med madrassen hadde fått meg til å klikke.. Kan være litt snar sint noen gang.

Opplever også det med innpakking. Magen stikker ut. Men vises ikke så godt med mørke farger.

"Har du ikke født enda? Hahaha!" fikk jeg høre av de som har kjøpt leiligheta vår igår.
"Jeg vil helst ikke ha en baby som er født 3 mnd for tidlig", sa jeg bare.
Skjønner jo at hun liksom skulle være morsom, men jeg ble bare irritert :mad:
Jeg synes ikke den var morsom... :p

Jeg synes ikke den var morsom... :p
Haha:D fantes ikke morsom i det hele tatt!
Tror hun skjønte det etterpå etter reaksjonen min. Men det der er ei dame uten skamvett forøvrig.

Serr, jaja godt du fikk den første. Så du får holde på den. Den var koselig.
Ja holder på den koselige, men er jo den negative som egentlig sitter best.
Enkelte folk burde heller holde munnen om de ikke har noe hyggelig å si.

fikk litt dilla i dag!
var å kjøpte et par bodyerr til lillegutt i dag. så kom det ei gammel dame bort til meg og spurte om jeg var sikker på at jeg ville kjøpe blå klær. og om hvordan jeg kunne være så sikker på det var en gutt.. fortalte at etter to ultralyder som begge var veldig tydelige på at det var en gutt, så var jeg ganske sikker. men dersom det skulle bli jente, kunne jeg jo bare bytte klærne eller rett og slett bare bruke de bodyene under andre klær. skulle det gjøre noe om det var et par små biler eller fly på magen på bodyen en jente skulle ha på seg.
og da sa hun bare mens hun fnyste " jeg ville nå aldri stolt på denne teknologien jeg da. jeg ville nok ventet til barnet var født med å kjøpe rosa eller blå klær og heller kjøpt noe kjønnsnøytralt!"
tenkte bare stakkars menneske og gikk videre jeg.. noen er bare ikke helt justerte. :p

fikk litt dilla i dag!
var å kjøpte et par bodyerr til lillegutt i dag. så kom det ei gammel dame bort til meg og spurte om jeg var sikker på at jeg ville kjøpe blå klær. og om hvordan jeg kunne være så sikker på det var en gutt.. fortalte at etter to ultralyder som begge var veldig tydelige på at det var en gutt, så var jeg ganske sikker. men dersom det skulle bli jente, kunne jeg jo bare bytte klærne eller rett og slett bare bruke de bodyene under andre klær. skulle det gjøre noe om det var et par små biler eller fly på magen på bodyen en jente skulle ha på seg.
og da sa hun bare mens hun fnyste " jeg ville nå aldri stolt på denne teknologien jeg da. jeg ville nok ventet til barnet var født med å kjøpe rosa eller blå klær og heller kjøpt noe kjønnsnøytralt!"
tenkte bare stakkars menneske og gikk videre jeg.. noen er bare ikke helt justerte. :p
:eek::eek:
Hva er det med folk? sier jeg bare.. :oops:

fikk litt dilla i dag!
Haha! Er det mulig... ikke kjente hun deg. Og so? Jeg har kjøpt blå klær. Som er litt mer guttete. Selv om det blir jente. Gidder ikke bry meg. Hvorfor er det så nøye, det skjønte jeg ikke. Usaklige dame.

Får spørsmål om jeg venter en til og om jeg vet kjønnet. Svarer at det er en gutt, og damen er nysgjerrig på termin. Forteller at det er i desember. Og så kommer spørsmålet:
"Er du sikker på at det ikke er tvillinger?"

Hva svarer man på sånt da? :p Er det sarkasme fordi hun synes jeg er svær, eller er det fryktelig teit humor?

Har fått samme spørsmål flere ganger! Folk som ikke har sett meg på en stund, ser på magen min, sier "oisann, nå er det lenge siden jeg har sett deg", og "nå er det vel ikke lenge igjen?". Jeg smiler tappert og sier at joda, det er 3 mnd igjen, så det er nå magen virkelig vil begynne å vokse.... "Ååå, er det tvillinger inni der?".

Folk asså!! På en dårlig dag så kjenner jeg at stoltheten over magen min sakte sklir over i skam og "er jeg for stor?"... Heldigvis finner jeg fort tilbake til stoltheten min igjen, og vet at folk bare er uomtenksomme og uvitne, og ikke mener noe vondt med det :)

Lei av at magen min blir kalt for liten av folk jeg knapt vet hvem er. Den føles ikke liten, og den er ikke unormalt liten heller!

Hadde en samtale med en mann på jobb i går, som egentlig bare var morsom. Jeg skulle hjelpe han å finne en bukse. Han var ganske stor rundt magen, og kommenterte det selv. "Jeg er ganske drøy rundt magen, så det er ikke alltid like lett å finne bukser. Det er det vel ikke for deg nå heller, hehe (så peker han på gravidmagen min), men magen min er iallefall selvforskyldt"! Så er han stille litt, og sier videre "når jeg tenker meg om så er vel magen din ganske selvforskyldt også.." :D

Hadde en samtale med en mann på jobb i går, som egentlig bare var morsom. Jeg skulle hjelpe han å finne en bukse. Han var ganske stor rundt magen, og kommenterte det selv. "Jeg er ganske drøy rundt magen, så det er ikke alltid like lett å finne bukser. Det er det vel ikke for deg nå heller, hehe (så peker han på gravidmagen min), men magen min er iallefall selvforskyldt"! Så er han stille litt, og sier videre "når jeg tenker meg om så er vel magen din ganske selvforskyldt også.." :D
Haha, han har jo forsåvidt rett i det. :D

Det toppet seg i lunsjen her om dagen. Eldre gubber er de værste altså. Jeg forsynte meg med suppe, så sier en kollega "Det der blir vel for mange kalorier for deg, du kan vel ikke spise noe mere sånn som du ser ut. Hehehe" Ehm... Nehei.. Flott kommentar. Hold munn om du ikke har noe hyggelig å si. Skjønner at det ikke er vondt ment, men hallo.. Tenk om jeg skulle si slik til alle mennene med øl-vomm :p

Hehe ;) morsom.

Det toppet seg i lunsjen her om dagen. Eldre gubber er de værste altså. Jeg forsynte meg med suppe, så sier en kollega "Det der blir vel for mange kalorier for deg, du kan vel ikke spise noe mere sånn som du ser ut. Hehehe" Ehm... Nehei.. Flott kommentar. Hold munn om du ikke har noe hyggelig å si. Skjønner at det ikke er vondt ment, men hallo.. Tenk om jeg skulle si slik til alle mennene med øl-vomm :p
Omg :o kunne aldri ha sagt noe sånt til noen uansett :o

I går var jeg på spa og fikk gravid massasje. Dama var veldig hyggelig. Så spurte hun meg hvor langt jeg var. Jeg begynte å svare. Sa at alle synes jeg er så lita og tror meg ikke men jeg er..
Hun sier: du er ut som 6 mnd.
Takk! Kommer det ut av meg! Ja,6 mnd. Gud, hvor glad jeg ble. Hun sa at det så ut som babyen lå på tvers eller på skrå. Så viste hun meg. For det var allefall vanlig. For det så hun på meg fra bakkant. Og at hun virker stor.. ikke stor i den forstand. Men hun var ca 6 mnd liksom.

Og det virker rett utfra hvor Tøtta sparker meg.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor venner og familie hele tiden skal kommentere hvor sliten/lite sliten jeg ser ut! Skjønner at de tenker på det, og det er forsåvidt hyggelig - ettersom jeg har vært kjempedårlig nå i snart et halvt år. Når jeg treffer folk kunne det av og til vært godt med litt sympati, en kommentar om at de ser st jeg sliter, eller en god klem.

Det jeg nesten utelukkende får er: "Ja nå ser du myyye bedre ut enn sist jeg så deg! Så flott! " Eller "Ja, nå er du vel kommet så langt uti svangerskapet at det verste er over". Hva sier jeg da? Når jeg står der og svimler med kvalmen i halsen? Og har brukt alt jeg hadde av krefter den dagen bare på å dusje og komme meg ut av huset?

Jeg skjønner at folk vil oppmuntre, men jeg føler at jeg må forsvare meg, og forklare hvorfor jeg ikke orker ditten og datten. Hadde vært SÅ fint hvis bare folk kunne skjønne at jeg er kjempedårlig - og antakelig kommer til å være det... Og det hadde vært deilig å slippe å unnskylde seg hele tida, fordi jeg føler folk tror jeg overdriver. De ser meg jo bare når jeg er på det aller beste- når jeg faktisk har greid å stå opp og har kommet meg ut.

Beklager at dette ble litt langt...måtte få det ut...

Jeg skjønner ikke helt hvorfor venner og familie hele tiden skal kommentere hvor sliten/lite sliten jeg ser ut! Skjønner at de tenker på det, og det er forsåvidt hyggelig - ettersom jeg har vært kjempedårlig nå i snart et halvt år. Når jeg treffer folk kunne det av og til vært godt med litt sympati, en kommentar om at de ser st jeg sliter, eller en god klem.

Det jeg nesten utelukkende får er: "Ja nå ser du myyye bedre ut enn sist jeg så deg! Så flott! " Eller "Ja, nå er du vel kommet så langt uti svangerskapet at det verste er over". Hva sier jeg da? Når jeg står der og svimler med kvalmen i halsen? Og har brukt alt jeg hadde av krefter den dagen bare på å dusje og komme meg ut av huset?

Jeg skjønner at folk vil oppmuntre, men jeg føler at jeg må forsvare meg, og forklare hvorfor jeg ikke orker ditten og datten. Hadde vært SÅ fint hvis bare folk kunne skjønne at jeg er kjempedårlig - og antakelig kommer til å være det... Og det hadde vært deilig å slippe å unnskylde seg hele tida, fordi jeg føler folk tror jeg overdriver. De ser meg jo bare når jeg er på det aller beste- når jeg faktisk har greid å stå opp og har kommet meg ut.

Beklager at dette ble litt langt...måtte få det ut...
:( klem
Logisk nok så blir man ikke sett når man er på sitt verste. .. det skjønner ikke folk. Folk tror man er slik sånn som man er de minuttene resten av døgnet, uka ect...

Back
Topp