Kommentarer til gravide

Men trur dei fleste gravide fe beskjed om d e dårlig timing... e d midt på sommeren e ingen heime når ungen ska ha bursdag og i august/september e d om barnehageplass... sikkert teite komentara om vår baby vår babya også....

mor til to gull, 05 og 12

Kjører i gang med en gang.
Er så lei av at alle sier at jeg er så tynn og magen så liten og ikke tror på meg at det er bare 4 mnd igjen. Og mener at alle dem har sett har vært mye større.

Venter på årets Julegave<3

Samme her! Må bare få si at jeg selvfølgelig er glad jeg ikke har alt for mye på kroppen og får kommentarer om hvor svær jeg er. Men er litt kjedelig å føle jeg må overbevise folk om at jeg faktisk er gravid og så og så langt på vei. Fikk litt rare kommentarer idag fra ei annen mor i barnehagen idag. Hun gratulerte med kul på magen, og spurte når termin er. Og når jeg fortalte det svarte hun blant annet noe sånt som "ja det er jo leenge til..! Da forstår jeg hvorfor kulen er så liten ja.." og jeg forsto ikke det før etterpå at hun sikkert sa det en smule ironisk. For etterpå sa hun at hun hadde vært sååå diger når hun var like langt som meg. Jaja. Og en annen mor gratulerte 3-åringen som kommende storesøster idag, og vesla spurte meg om babyen var kommet ut i løpet av dagen. Så svarte jeg "nei ikke enda", og hun dama sa "det er leeenge igjen enda, mamma har ikke fått stor mage enda en gang."

irriterende :-p

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Samme her! Må bare få si at jeg selvfølgelig er glad jeg ikke har alt for mye på kroppen og får kommentarer om hvor svær jeg er. Men er litt kjedelig å føle jeg må overbevise folk om at jeg faktisk er gravid og så og så langt på vei. Fikk litt rare kommentarer idag fra ei annen mor i barnehagen idag. Hun gratulerte med kul på magen, og spurte når termin er. Og når jeg fortalte det svarte hun blant annet noe sånt som "ja det er jo leenge til..! Da forstår jeg hvorfor kulen er så liten ja.." og jeg forsto ikke det før etterpå at hun sikkert sa det en smule ironisk. For etterpå sa hun at hun hadde vært sååå diger når hun var like langt som meg. Jaja. Og en annen mor gratulerte 3-åringen som kommende storesøster idag, og vesla spurte meg om babyen var kommet ut i løpet av dagen. Så svarte jeg "nei ikke enda", og hun dama sa "det er leeenge igjen enda, mamma har ikke fått stor mage enda en gang."

irriterende :-p

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app
:/

Venter på årets Julegave<3

Vi har fått noen kommentarer på at vi venter desemberbarn nr 2, på nøyaktig samme termin :p Skal sies at nr 1 ikke var planlagt og at denne satt før vi rakk å prøve, men for oss så spiller det ingen rolle om barna blir født i desember eller mai ;)

Sist fikk jeg mange kommentarer på at magen var STOR tidlig. Denne gangen har jeg bare hyggelige tilbakemeldinger på at magen min er flott - det synes jeg selv også :)

Jeg hadde litt mage før jeg ble gravid, å nå i det siste får jeg ofte høre: ja nå kan jeg se du begynner å få litt gravid mage. Ja nå begynner magen å bli rund osv..

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

Folk som kommenterer liten mage.. "er DU i uke 26" Kommer helt an på hva jeg har på om magen ser stor eller liten ut. Folk kommer med veldig personlige spørsmål :p

Det er nok en skikkelig fotballspiller du har det inne eller kanskje en bokser. Siden han gir fra seg noen spark av og til. Syns det er skikkelig iirriterende! Det er jo bare helt normalt og et sunnhetstegn!

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

Det er nok en skikkelig fotballspiller du har det inne eller kanskje en bokser. Siden han gir fra seg noen spark av og til. Syns det er skikkelig iirriterende! Det er jo bare helt normalt og et sunnhetstegn!

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App
Er det seriøst noen som snakker negativt om sparking fra baby?! :o Det er jo bare positivt!

Er det seriøst noen som snakker negativt om sparking fra baby?! :o Det er jo bare positivt!
Tror ikke nødvendigvis det er negativt ment. Men mer at det selvfølgelig må være en fotballspiller eller noe for at den sparker og bokser litt inni der.. Å svigermor sier det er nok en skikkelig villbass inni der. Han blir nok en fæl baby akkurat som faren sin. Den er vel den verste! Særlig siden jeg ikke føler min baby er så aktiv som mange andre beskriver at deres er.

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

Tror ikke nødvendigvis det er negativt ment. Men mer at det selvfølgelig må være en fotballspiller eller noe for at den sparker og bokser litt inni der.. Å svigermor sier det er nok en skikkelig villbass inni der. Han blir nok en fæl baby akkurat som faren sin. Den er vel den verste! Særlig siden jeg ikke føler min baby er så aktiv som mange andre beskriver at deres er.

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App
Får ikke håpe noen mener det negativt iallefall. Og siden babyene er forskjellige når de kommer ut, så er det jo logisk at de er litt forskjellige når de er i magen også. :) (tenker på aktivitetsnivå) Så kan det jo hende din sparker en del bakover mot ryggen også. :)

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App
Du får parere med at aktivitetsnivå i magen ikke trenger å ha noe å si for hvordan de er når de kommer ut :)
Samboer var en skikkelig aktiv krabat i magen; slo og sparka dagen lang omtrent, men var verdens roligste baby når han først kom ut :P Og jeg var visst akkurat motsatt haha. Så ikke gidd å bry deg ;) bebisene våre blir nå som de blir ❤

Husker forrige gang jeg gikk gravid, så sa bestemor til meg at jeg burde kjøpe en genser med striper på, fordi da så man ikke så tjukk ut...

Husker forrige gang jeg gikk gravid, så sa bestemor til meg at jeg burde kjøpe en genser med striper på, fordi da så man ikke så tjukk ut...
Haha, var sikkert godt ment. . XD lages jo mye stripete klær til gravide. Og prøvde en selv. Funket det. Men er jo ikke helt dwt man vil høre da. XD

I går fikk jeg to kommentarer på jobb.
Ene var fra en turist som var med hurtigruta. Hun spurte forsiktig om jeg var gravid og da jeg sa ja så gratulerte hun så mye. Ønsket meg lykke til :) Veldig koselig.

Så kommer det ei lokal dame. Hun ser rart på meg å spørr " Ka e det du har gjort " Med en sur stemme. sa bare at jeg venta nr 3. " Åja nr 3, såpass ja" slengte hun bare i fra seg å gikk.

Så turister er MYE mer hyggelig enn lokalbefolkninga gitt..

Fortsatt mange som ikke ser at jeg er gravid.. Tror det evt. ser ut som jeg er ca. 20-22 uker på vei, og er jo nesten 29! Har sett bilder av folk som er 24-25 uker på vei som har nesten dobbelt så stor mage som meg :p Misunnelif faktisk! Hehe

Konsekvensen er at ingen reiser seg på offentlig transport, og når jeg stolt går i babybutikk og kjøper klær i størrelse 56 spør automatisk de om de skal pakke det inn og skjønner ikke at jeg kjøper det til egen baby :( Da jeg spurte om madrass til vugge sa de at foreldre ofte kjøper det selv og at det ikke er så vanlig å få det i gave og jeg burde høre med foreldrene hva de ønsket seg slags madrass i så fall... Jeg ble helt satt ut, men fikk fram at det var til min baby, på det tidspunktet var jeg 27 uker gravid :-/

Er så stolt av å være gravid at jeg vil at hele verden skal se det :D gleder meg sååå til magen blir større!

Får spørsmål om jeg venter en til og om jeg vet kjønnet. Svarer at det er en gutt, og damen er nysgjerrig på termin. Forteller at det er i desember. Og så kommer spørsmålet:
"Er du sikker på at det ikke er tvillinger?"

Hva svarer man på sånt da? :p Er det sarkasme fordi hun synes jeg er svær, eller er det fryktelig teit humor?

Haha, var sikkert godt ment. . XD lages jo mye stripete klær til gravide. Og prøvde en selv. Funket det. Men er jo ikke helt dwt man vil høre da. XD

Det kan jo hende! Men var undervektig før (slet med å legge på meg), så når jeg fikk den fine lille kulen på magen følte jeg meg så fin! Men etter hun sa det følte jeg meg bare feit :/

Får spørsmål om jeg venter en til og om jeg vet kjønnet. Svarer at det er en gutt, og damen er nysgjerrig på termin. Forteller at det er i desember. Og så kommer spørsmålet:
"Er du sikker på at det ikke er tvillinger?"

Hva svarer man på sånt da? :p Er det sarkasme fordi hun synes jeg er svær, eller er det fryktelig teit humor?
Da smiler du rolig og sier "Det er faktisk firlinger" ;)

"Har du ikke født enda? Hahaha!" fikk jeg høre av de som har kjøpt leiligheta vår igår.
"Jeg vil helst ikke ha en baby som er født 3 mnd for tidlig", sa jeg bare.
Skjønner jo at hun liksom skulle være morsom, men jeg ble bare irritert :mad:

I går fikk jeg to kommentarer på jobb.
Ene var fra en turist som var med hurtigruta. Hun spurte forsiktig om jeg var gravid og da jeg sa ja så gratulerte hun så mye. Ønsket meg lykke til :) Veldig koselig.

Så kommer det ei lokal dame. Hun ser rart på meg å spørr " Ka e det du har gjort " Med en sur stemme. sa bare at jeg venta nr 3. " Åja nr 3, såpass ja" slengte hun bare i fra seg å gikk.

Så turister er MYE mer hyggelig enn lokalbefolkninga gitt..
Serr, jaja godt du fikk den første. Så du får holde på den. Den var koselig.

Back
Topp