Kommentarer til gravide

Kjører i gang med en gang.
Er så lei av at alle sier at jeg er så tynn og magen så liten og ikke tror på meg at det er bare 4 mnd igjen. Og mener at alle dem har sett har vært mye større.

Venter på årets Julegave<3
Har også fått hørt det, du er ikke no stor.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er fornøyd med jeg ikke er større, alle prøver sier baby har det bra og tenker jeg blir fort nok stor nok;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er ganske elendig gjort av folk

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Mhm... Syns det er en fin termin jeg.. Er ikke så viktig når hun blir født, bare hun er sunn og frisk!

<3 mammaen til Emilie og lille julegaven <3

Her er det også det med at terminen er i slutten av desember "stakkers" "venter vel til januar" "hehe, det var dårlig planlagt" osv

Jente 2010 & 2012 <3
Overraskelse i des/jan :)

Her er det også det med at terminen er i slutten av desember "stakkers" "venter vel til januar" "hehe, det var dårlig planlagt" osv

Jente 2010 & 2012 <3
Overraskelse i des/jan :)
Skjønner ikke hva som feiler folk. Det blir ikke å ha noe betydning. Viktigste er at den er frisk og kommer når den er klar. Det eneste som vil være et "problem" er det året den blir 18.. men det får være dens problem ;) hehe

I forhold til termindato prøver jeg å si til magen det er lurt av deg å komme litt før termin enn noen dager etter slik du ikke får bursdag på julaften, vett ikke om det hjelper noe, termin 20 des.

Er jo helt vanlig å nesten være "flat" frem til 4/5 mndr, i hvert fall når man er førstegangsgravid. Så det er jo helt idiotisk å kommentere sånnt :/

Er slank til vanlig og har ikke lett for å legge på meg. Er andregangs gravid og da virker det som holdningen er att jeg burde være større denne gang. Men følger foreløpig samme kurve som med første mann. Å er 5år siden jeg gikk gravid sist. Man blir så stor som man blir, og er akkurat passe til seg selv tenker jeg. Men stadige innblanding er slitsomt og sårende.

Fikk høre fra ei her om dagen " herregud så stor du har blitt " slengte bare tilbake at kanskje ikke så rart siden det bare er 3 mnd igjen og babyen vokser.

Da blir det nok fødsel på julaften for deg i år da.. Haha.. Koselig. Med litt ironi i stemmen.

Å den med dårlig planlegging får jeg stadig hører. Svarer bare at det er tradisjon i familien å få barn sent på året. Så var nok bare meninga det ;)

( flesteparten er født i november hos oss)

Åsså at magen er blitt en allemannseie. Det er mye mer ubehagelig enn jeg hadde trodd!

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

Ååh stakkars unge som blir født så sent på året !! Arrgh Hehe blir nok fint for det tenker jeg ❤️

Vi har monge desember unga i familia å første komentara frå mor mi va at ej fe knipe igjen til januar for desember e fullt... e monge som he sagt at d va en dum måned, men ej he no bjøndt å seie at ej venta i ventetida ;-) ej syns d e ei fine tid me familie og spenning. Ungen blir elska uansett når på året den kjem, uansett kjønn og uansett om ungen e "frisk" eller ei:-)

mor til to gull, 05 og 12

Har kun fått en skjev kommentar faktisk.

En skolevenninne som jeg traff rett rundt OUL tiden.
Hun var sikker på jeg var høyfravid. o.O Jadaa, greit nok jeg er litt rund, men SÅ feit er jeg ikke.. *ler*

Er slank til vanlig og har ikke lett for å legge på meg. Er andregangs gravid og da virker det som holdningen er att jeg burde være større denne gang. Men følger foreløpig samme kurve som med første mann. Å er 5år siden jeg gikk gravid sist. Man blir så stor som man blir, og er akkurat passe til seg selv tenker jeg. Men stadige innblanding er slitsomt og sårende.
Ja, det er helt unødvendig. De på jobb skal sammenligne magestørrelsen min denne gangen mot forrige gang, hvorfor i all verden :p

Fikk høre fra ei her om dagen " herregud så stor du har blitt " slengte bare tilbake at kanskje ikke så rart siden det bare er 3 mnd igjen og babyen vokser.
Logisk nok så vokser magen.. men folk sier så mye rart.. som er ulogisk xD bra du klarte å "slå"tilbake ;) love it

Logisk nok så vokser magen.. men folk sier så mye rart.. som er ulogisk xD bra du klarte å "slå"tilbake ;) love it

Hadde vært litt merkelig om magen ikke hadde vokst noe i det helte tatt liksom :P

Kommentar på utseende uansett er ugreit synes jeg. Rart hva folk tillater seg å si når noen er gravide ;)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Synes kommentarer om det var planlagt er noe av det værste, skjønner ikke helt poenget med å vite det? Noen ser nesten skuffet ut når jeg svarer ærlig tilbake at knøttet er planlagt :p

Samtidig er det andre folk spør "hvilket kjønn et det?", skjønner godt at de nermeste er nysgjerrige, men hvorfor alle andre? Spiller det noen rolle om det er gutt eller jente i MIN mage? Hmm..

Velger å ikke ta desember-kommentarene seriøst, jeg bruker heller kommentaren tilbake om at jeg alltid har klagd på at jeg et født seint på året som høstbarn, har prestert å gjøre til at bursdagen til lille blir heeeelt på slutten av året. De blir litt overrasket med det samme :p

Så tvilling-kommentarene som har vært på færde, nå har det roet seg, men magen min vokser enda den. Jeg elsker magen min, tar meg selv i å lete ettet speilbildet hele tiden ;)

<3 29.12.14 <3

I begynnelsen irriterte jeg meg grønn av de der "åh, for en timing"-kommentarene, men fant egentlig ganske fort ut at jeg ikke gidda å bry meg om det. Det spiller jo ingen rolle når på året babyen blir født, men hadde jeg kunnet velge, så hadde jeg kanskje valgt en litt annen dato enn 19.des, det skal jeg være ærlig å si. Ønsker jo at babyen skal få sin egen dag, og ikke bli født på julaften. Selvfølgelig spiller det ingen rolle, men, dere skjønner ;)

Back
Topp