Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Godt å høre at det kommer slike ogsåMøtte på en venninne av en venninne som jeg kjenner litt som vet jeg er gravid. Akkurat da følte jeg meg litt stygg og som en dass. Men det første hun sier er "Oj , magen har vokst. Du ser helt fantastisk ut". Ble veldig glad daspesielt når jeg hadde følt meg feit og ekkel hele uka. Så det er noen som er hyggelige også heldigvis
![]()
Sagt av en kollega ved lunsjbordet på jobb i dag. Jeg hadde forsovet meg og rakk ikke å lage med meg niste, sa da ble det en tur i kantinen. Kyllingwrapen og en kokosrull til kos ble handlet. Da hører jeg; "Ikke rart du ser sånn ut når du spiser sånn...." Kokosrullen ble liggende uåpnet for å si det sånn....makan!!!
Og....en annen dag traff jeg en dame som jeg er på hils med fra før på et kjøpesenter. Hun lurte på om jeg var gravid og jeg svarte begeistret JA! Hun lurte på om vi visste hva det ble. "Nå måtte det jo bli en jente siden vi har to gutter fra før". Jeg strøk meg over magen og fortalte stolt at vi ventet gutt nr. 3. "Næmmen uff....hadde det ikke vært kjekt med en jente nå da"?, svarte hun. "Jo, sikkert. Men jeg er veldig fornøyd med 3 gutter jeg altså"!, svarte jeg tilbake. Da sier hun kjapt, "men det er jo ekstra spesielt med en datter da!" Jeg satte blikket i henne og da forduftet hun raskt ut av butikken gitt.....sikkert flau over det hun hadde sagt! Frekke folk altså!
Basta bom!Fysj så frekk den første kommentaren var :S
Og det at folk kan lire ut av seg at "nå MÅ det jo komme ei jente/ gutt siden du bare har gutter/ jenter fra før av" er så idiotisk... Åh, jeg forstår ikke at så mange kommenterer sånn! Jeg venter gutt nr 2 nå, og slike kommentarer kommer veldig ofte synes jeg. Jeg har alltid ønsket meg mange barn og har hatt en liten drøm siden barneårene om å få en liten flokk med gutter, har vokst opp med bare søstre og en kvinnedominant familie, slitsomthar glede av søstrene mine nå i voksen alder, men i oppveksten var det rett og slett ikke noe stas i det hele tatt.... At mine to første barn ble gutter er ekstra spesielt for meg, men jeg blir selvfølgelig ikke skuffet om barn nr 3 eller 4 blir jente(r). Er utrolig stolt av den voksende familien min Synes ikke noe om at folk skal kommentere til den gravide hva de mener er det optimale kjønn eller det optimale antall barn å få.
I går så skulle rørleggere ha bort noen ting for at dem skulle borre hull gjennom gulvet. Jeg sa mannen min kommer straks hjem og kan fjerne det. For det er en del tunge ting der. Dem sa dem kunne fjerne det. Og den ene sa for du trenger ikke gjøre det med den store magen. Må si det var en god kommentar etter at så mange har sagt at magen er liten. Og symfyse målene går i en annen rettning.
Hærlig! Det er jo bare så bra!I går ble jeg forsøkt sjekka opp av to gutter på omtrent 24-25 år, tok sin tid før de så magen min, hahaha. Tells kanskje ikke som kommentar til gravide, men som høygravid 29 år gammel frue må man jo fnise litt når sånt skjerTror kanskje grunnen var at jeg hadde på meg en svær parkas der man ikke visste om det var jakka eller magen som var svær.
Virker som folk flest har mangler på vett og manerer rundt gravide. Svar frekt da. Du har jo "unnskyldninger" man styrer jo ikke hormonene. Er jo bare å unnskylde seg etterpå å si at det er vanskelig å styre ville hormoner xD.Merker jeg begynner å bli frustrert. Ligger høyt på symfemålene. Betyr ikke det at man har litt stor mage da?? Uansett, når jeg handler baby ting å de spør om jeg skal ha det pakket inn. Eller når man spør om noe, å får beskjed om at det er normalt at foreldre handler inn dette selv ?? Hrmf.. greit jeg er stor litt over hele kroppen, men jeg har vært så glad for magen min er rund og fin. Å strutter rett ut! Men nå føler jeg bare jeg ser feit å fæl ut![]()
Virker som folk flest har mangler på vett og manerer rundt gravide. Svar frekt da. Du har jo "unnskyldninger" man styrer jo ikke hormonene. Er jo bare å unnskylde seg etterpå å si at det er vanskelig å styre ville hormoner xD.
Skjønner ikke jeg godt. Merker at er man sliten kommer tårene ute noen som helst grunn. Slitsomt og ikke kunne styre seg selv.Ja man må jo være frekk tilbakemen noen ganger når man er sliten og har virkelig utfordra seg selv til å dra en tur ut å få ordna ting. Åsså får man slike kommentarer da sliter jeg virkelig med å bli sinna. Blir bare fryktelig lei meg. Er et stort problem nå som jeg er gravid, er forferdelig hårsår og tar lett til tårer.
Det har jeg ikke opplevd enda. Håper jeg slipper. Er ikke stor begeistret for å bli tatt på av alt av folk xDFår heldigvis ikke kommentarer av fremmede for de kan ikke se jeg er gravid. Enkelte ganger er det helt greit å være liten og spinkelvar ute og spiste med en gjeng venninner forrige måned og de la ikke merke til at jeg var over 30 uker på vei.
Venner og kolleger som vet jeg er gravid kan finne på å spørre hvor jeg har gjemt babyen for jeg har ikke en mage som tilsvarer 35 uker tydeligvis. Men heller det enn at folk graver og spør hele tiden, og det verste av det verste; tar på magen min!!
Det har jeg ikke opplevd enda. Håper jeg slipper. Er ikke stor begeistret for å bli tatt på av alt av folk xD