Klar for flere ?

Serenity

Betatt av forumet
Aprilspirene 2024❤️
Hei
Vi har pratet om å prøve på nestemann allerede på grunn av partners diagnose/medisiner og begrensede muligheter.

Det vil si at om det skulle klaffe på første forsøk så er det bare snakk om knappe 12 mnd forskjell på søsken.

Noen andre som har erfaringer med psudotvilinger og hvordan kroppen tåler belastningen av to så tette svangerskap ?

Vi har vært ekstremt heldig og fått en veldig bedagelig og enkel unge, så er ikke så bekymret for to bleiebarn selv om neste mest sannsynlig ikke blir like enkel. Men kjenner at tanken på et svangerskap til er ikke veldig fristende.
 
Har ikke erfaring selv, men vi skal sette i gang med prøving nå snart. Har en baby som krever veldig mye nærhet og kos (skikkelig klistremerke), men vi får ta det som det kommer. Hadde et relativt enkelt svangerskap med henne:Heartred
 
Vi har to tette her. Det har går veldig fint. Veldig takknemlig for at mannen jobber kun dagtid, og lever i barnehagen. Veldig sjeldent alene med begge :happy:

Om jeg hadde gjort det samme igjen? Helt klart. Ser mange fordeler ved å ha dem så tett.

Når det gjelder kroppen så var mitt svangerskap tøft denne runden. Fryktelig mye borte fra første barnet. Vært så trøtt og sliten omtrent fra dag 1. Kunne sove hele tiden, så veldig fordel at eldste duppet lange dupper.
 
Har ikke erfaring med pseudotvillinger selv, men synes det høres såå fint ut :love017 Fikk ikke syklus tilbake raskt nok til å kunne prøve på så liten aldersforskjell selv, men om jeg hadde kunnet hadde jeg gjort det! :love017Håper alt klaffer fint for dere, at neste graviditet blir bedre og at nestemann også blir en bedagelig bebis :Heartred
 
Vi har også lyst til å sette igang med nestemann, og bruker forsåvidt ikke noe prevensjon. Men jeg har ikke fått mensen tilbake, og fullammer. Har liten tro på at det skjer noe før jeg begynner å kutte ned på ammingen egentlig..! Ift syklusen altså. Men dere som prøver, har dere kommet inn i fast syklus igjen om dere ammer? Tester dere etter eggløsning? :)
 
Jeg har ikke noe erfaring, men har vært så mye innom denne tanken selv. Føler meg egentlig veldig klar for å starte på nummer to, men føler også jeg vil «nyte tiden nå» med lille. Og jeg synes det var fantastisk å få baby i april, og ville helst prøvd på samme tid igjen. Spørs om ikke det blir prøving fra neste sommer, men ahhh.. så babysyk igjen allerede :laughing002
 
Har ikke erfaring med det, men hadde et ønske om det etter å ha fått første :) Men fikk ikke mensen tilbake før 10-11 mnd etter fødsel, og mistet to ganger i uke 9-10, så da ble det plutselig 2.5 år mellom dem :) Men ville ventet til både kropp og hode føles klar til å gå gravid i 9 mnd hvertfall:)
 
Jeg har tenkt litt i det siste at jeg kunne tenke meg å begynne å prøve til våren kanskje, fra april av. Tviler på jeg får med meg pappaen her på en januartermin, men jeg kunne ønsket meg det :) Skulle ikke satt inn spiralen :p
 
Jeg tenkte her om dagen- hva gjør jeg med alt babystæsj hun vokser ut av- skal jeg selge/gi vekk, eller er det nooe sannsynlig for at jeg vil ha en til.. og jeg tror det kan komme til å ta år før jeg er klar til å gå gjennom fødsel igjen, etter den opplevelsen jeg har hatt. Og ikke minst at jeg er så umennekelig trøtt av å ha et spedbarn :dead: hvordan skal det gå med 2 små liksom.. men de sier vel at overgang 0-1barn er størst..
 
Jeg tenkte her om dagen- hva gjør jeg med alt babystæsj hun vokser ut av- skal jeg selge/gi vekk, eller er det nooe sannsynlig for at jeg vil ha en til.. og jeg tror det kan komme til å ta år før jeg er klar til å gå gjennom fødsel igjen, etter den opplevelsen jeg har hatt. Og ikke minst at jeg er så umennekelig trøtt av å ha et spedbarn :dead: hvordan skal det gå med 2 små liksom.. men de sier vel at overgang 0-1barn er størst..
Det er forståelig etter opplevelsen :Heartred Har du fått noe ekstra oppfølging/samtaler/terapi i ettertid? :Heartred
 
Det er forståelig etter opplevelsen :Heartred Har du fått noe ekstra oppfølging/samtaler/terapi i ettertid? :Heartred
Nei egentlig ikke.. vi har jo snakket om det med både fastlege, helsestasjon og har hatt møte med sykehuset for gjennomgang.. men terapi.. det er liksom så mye andre følelser rundt det å være noens mamma at jeg har neglisjert den der fødselsangst helt..
 
Nei egentlig ikke.. vi har jo snakket om det med både fastlege, helsestasjon og har hatt møte med sykehuset for gjennomgang.. men terapi.. det er liksom så mye andre følelser rundt det å være noens mamma at jeg har neglisjert den der fødselsangst helt..
Dagene flyr fort unna, og lett å glemme seg selv midt i alt. :Heartred Kan kanskje være lurt å få en samtale eller to hvis/når du er klar for å vurdere en til. :Heartred :happy:
 
Her kommer allerede nestemann April 2025 Ikke helt planlagt, men lille spiren har nå flyttet inn Er litt spent på hvordan det blir å ha to så tette Fødte nå i April og har hatt en mensen etter fødsel, skal sies st jeg ammet bare de første 4 ukene
Gratulerer! Så spennende! Det blir nok en kjempefin aldersforskjell :Heartred :love017
 
Her kommer allerede nestemann April 2025 Ikke helt planlagt, men lille spiren har nå flyttet inn Er litt spent på hvordan det blir å ha to så tette Fødte nå i April og har hatt en mensen etter fødsel, skal sies st jeg ammet bare de første 4 ukene
Gratulerer ! Fant akkurat ut her også at det ser ut til å bli en april baby til blir virkelig spennende med så liten aldersforskjell
 
Back
Topp