Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er i helt samme båt selv, blir så sint og rastløs og bruker mye mer penger på nikotin fri enn jeg noen gang gjorde på vanlig (bruker mange på rappen for å forsøke å bli kvitt rastløsheten). Føler det har gått litt over med å bare holde ut, men er fortsatt kjipt. Tygger ekstremt mye tyggis som jeg føler hjelper litt (til kjeven låser seg og jeg blir sint pga av detJeg har snust i mange mange år. Jeg klarte ikke slutte helt når jeg gikk gravid sist, og jeg skammer meg sånn over det.. denne gangen så har jeg kjøpt flere varianter med nikotinfri med forskjellige smaker. Men jeg blir så innmari sint! Så sint at jeg vet ikke hvor jeg skal snu meg.. det er så slitsomt og vanskeligSpesielt nå når jeg er syk, så får jeg ikke trent eller gått turer eller noe for å få utløp for sinnet i meg. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å slutte med nikotin når jeg blir så sint
Er det noen som har tips?
). Skal liksom trappe ned å slutte med den nikotin frie, men aner ikke hvordan jeg skal få til det og den er jo teknisk sett ikke avhengighetsskapende engang.Ene gangen jeg skulle slutte å snuse (ja, jeg er en sånn som begynner igjen, og slutter, og begynner.. osv)… så holdt jeg på med Onico i hvert fall i 6 mnd etter at jeg hadde sluttet med vanlig snusEr i helt samme båt selv, blir så sint og rastløs og bruker mye mer penger på nikotin fri enn jeg noen gang gjorde på vanlig (bruker mange på rappen for å forsøke å bli kvitt rastløsheten). Føler det har gått litt over med å bare holde ut, men er fortsatt kjipt. Tygger ekstremt mye tyggis som jeg føler hjelper litt (til kjeven låser seg og jeg blir sint pga av det). Skal liksom trappe ned å slutte med den nikotin frie, men aner ikke hvordan jeg skal få til det og den er jo teknisk sett ikke avhengighetsskapende engang.

Har gått 26 dager uten, men tenker forsatt på snus hver dag. Eneste grunnen til at jeg holder ut er fordi jeg vet det ikke måå være for alltid, men håper jo jeg klarer å slutte for godt.Jeg synes det er veldig vanskelig uten. Jeg har i tillegg adhd og må ta medisinen min hver dag bare for å holde ut dagen. Snus/nikotin er på en måte en balanse mellom, det og koffein.. Jeg trapper ned, har ikke snus selv, bare nikotinfri, men samboer har og når jeg blir skikkelig skikkelig sint så må jeg ta en med han. Er så sykt lei av at det kontrollerer meg. Tror jeg må krype til korset og spørre legen om råd, for dette går ikke..Her går det hvertfall en boks Onico om dagen. Føler meg så utrolig teit, men føler livet er så kjipt uten snus. Mat smaker ikke like godt uten snusen på slutten og morgenen er tøff uten den første snusen. At man skal være så avhending..Har gått 26 dager uten, men tenker forsatt på snus hver dag. Eneste grunnen til at jeg holder ut er fordi jeg vet det ikke måå være for alltid, men håper jo jeg klarer å slutte for godt.
Det jeg lurer på er hva legen begrunnet det med? Dette er jo noe du MÅ bruke og da ser jeg ikke helt hvorfor du ikke kan få det på blå resept? Meen, det skal ikke mange gangene til før du får frikort da. Og da skal man vel ikke betale for medisinen, så vidt jeg vet.Hadde lyst til å klage litt nå, for skal gå på blodfortynnende sprøyter hele svangerskapet. (Klexane) Også spørte jeg om å få de på blå resept siden de koster 400,- for 10 dager! Det blir jo kostbart i ni mnd! Men det gikk visst ikke.. noen som veit hvorfor ikke?![]()

400kr for 10 dager?Hadde lyst til å klage litt nå, for skal gå på blodfortynnende sprøyter hele svangerskapet. (Klexane) Også spørte jeg om å få de på blå resept siden de koster 400,- for 10 dager! Det blir jo kostbart i ni mnd! Men det gikk visst ikke.. noen som veit hvorfor ikke?![]()
Legen skriver; «Klexane er ikke godkjent for dette på blå resept, dette bestemmes statlig.» Ja dette har sykehuset forskrevet etter å ha funnet noen forhøyede verdier i blodet (som jeg er veldig dårlig på å forklare og ikke helt skjønner selv). Det var noe med antistoffer osv å gjøre som gjør at de tror kroppen støter fra seg morkake eller danner blodpropper i morkaken og tilførsel til bebis blir dårlig.. så dette MÅ jeg ha i en graviditet.. Men når jeg når frikort så vil det jo egentlig bare bli samme summen til slutt da kanskje?Det jeg lurer på er hva legen begrunnet det med? Dette er jo noe du MÅ bruke og da ser jeg ikke helt hvorfor du ikke kan få det på blå resept? Meen, det skal ikke mange gangene til før du får frikort da. Og da skal man vel ikke betale for medisinen, så vidt jeg vet. Vis vedlegget 454767
Ja kjøpte to pakker og det kom på 800,- Men da skjønner ikke jeg hvorfor jeg ikke får dette på blå resept…400kr for 10 dager?
Jeg har alltid (har to barn fra før) hatt blå resept, så veldig rart du ikke fikk det. Man når tilslutt nesten frikort, for er ikke gratis på blå resept heller, men ikke sammenlignbart.
Må selv ringe legen på mandag å få resept.
Enkelte klarer ikke å være der for andre når stormen er på det verste for seg selv. Betyr ikke at de er dårlige venner, men at de trenger å få hodet over vann.Mannen hennes har sagt at han vil skilles. Og hun er ganske ubrukelig uten mannen sin.
Så ja, hun strever med noe svært!
Men har dillet, dallet og dullet med henne i halvannen måned, og alt hun klarer er å klage.
Og ja! Jeg skjønner henne veldig godt!! Det må være helt jævlig!
Men veldig kjipt når jeg ikke kan gjøre noe heller![]()
Orker ikke sjekke kvitteringer lenger….. For mye!!Brukt alt for mye penger på tester![]()

må si rett ut at jeg er en av de som hater å være gravid! Men,elsker å være mamma da 
Liker heller ikke være gravid. Synes det er pytonKommet i en ond sirkel av kvalme nå der jeg kaster opp så mye at det er vanskelig å komme ovenpå ned ernæring. Også er det jo bare mat og drikke som egentlig hjelpermå si rett ut at jeg er en av de som hater å være gravid! Men,elsker å være mamma da
![]()
håper på bedre tider for oss i denne graviditeten 
Vi har fått omgangssyken i hus. Ikke rart jeg har vært ekstra dårlig i helga! 1årnigen var slapp og lite matlyst hele dagen i dag før han etter kveldstell (nyvasket og ren såklart
) spøy ned hele gangen,seg selv og meg rett før han ble lagt i senga. Stakkars liten
Reddet sengetøyet hvertfall
Vi er vel flere her inne som har sykdom oppå dårlig gravidform?Uff så kjedelig! Håper dere blir fort friskeFøler jeg renner ned klagetråden om dagenVi har fått omgangssyken i hus. Ikke rart jeg har vært ekstra dårlig i helga! 1årnigen var slapp og lite matlyst hele dagen i dag før han etter kveldstell (nyvasket og ren såklart
) spøy ned hele gangen,seg selv og meg rett før han ble lagt i senga. Stakkars liten
Reddet sengetøyet hvertfall
Vi er vel flere her inne som har sykdom oppå dårlig gravidform?