@Ballerinapåperina jeg forstår godt at du reagerer. Jeg var 30 da vi fikk vårt første barn. Jeg jublet inni meg, men var redd for å vise det. Jeg var redd for å jinxe det (i mangel på et bedre ord).
Og du har helt rett, der er ingenting du kan gjøre fra eller til på den ultralyden. Legen kan ikke bytte kjønn på babyen hvis du heller ønsket deg noe annet. Jeg synes det er fornuftig å ikke legge håp og drømmer i kjønn, men heller babyens helse. Det er jo heller ikke noe man kan gjøre noe med, om det skulle vise seg at det var noe 'galt', men man kan tilrettelegge. Jeg tror folk ville sett rart på deg om du insisterte på å kle en guttebaby i kjoler fordi du ønsket deg en jente
Og, ja, det er en omveltning, og hvis dere er godt voksne, så har dere mest sannsynlig en livsstil som må endres litt, kanskje er alle vennene ferdig med små babyer. Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt at jubelen er litt avmålt. Og hvis graviditeten også kom raskere enn forventet, så gjør kanskje frykten også det??