Kan jeg få lov til å klage på noe annet enn det fysiske? Det gjelder nemlig forventninger til de rundt meg til meg som gravid. Jeg får så mange merkelige kommentarer fra min mor for tiden. Sannsynligvis er jeg hormonell og overreagerer noe, men det plager meg og får meg til å føle meg unormal og sette spørsmål ved mitt ønske til min planlagte graviditeteten.. Når vi sa at jeg var gravid- fikk jeg gratulerer og så koselig, men så kom- hvorfor ser dere ikke så glade ut. Det var jo planlagt, dere burde vært mer glad da. Er ikke "mannen din" glad? fordi vi ikke hoppet i taket eller.. jeg smlte og prøvde å gjøre det hyggelig men unnskyld meg for å ikke ha tatt med konfetti og kransekake.. det er vårt første barn, vi er voksne modne folk og skjønner at det er stort ansvar og stor livsendeing vel så mye.. vi er glad men også litt redd og overveldet over at det gikk over alle forventningene fortere enn vi trodde..
Neste kommentar veldig nylig når jeg sa dato for OUL. -hva ønsker du deg da? Er jeg proppfull av hormoner som reagerte negativt på det? Jeg kan da ikke velge uansett, hva er poenget. Jeg har en magefølelse som kanskje er noe slags ønsketenkning men det vil jeg ikke dele.. er det unormalt å ikke ønske seg noen av delene sterkt ? Er jeg unormal, hverken glad eller ønsker meg noe annet enn et friskt barn. Skulle jeg tatt abort egentlig? Disse tankene og hormonene plager meg fryktelig..
Tenker det er helt normalt å ikke ønske et spesifikt kjønn, men et friskt barn. <3 Ut fra det jeg leser synes jeg tankene dine er helt normale, og heller rart hvordan de andre forventer at du skal være.. Man kan være glad samtidig som man er bekymret/redd. Og man kan være glad for å være gravid selv om man ikke går rundt og konstant smiler eller jubler. Et svangerskap varer som regel rundt ni mnd, og det ville vært veldig rart å gå rundt og være superhappy hele tiden.
Har fått litt sårende/provoserende kommentarer angående kjønn selv. Har to gutter fra før, og fikk kommentar fra ei at kanskje det var jente denne gangen for det "fortjente jeg". Unnskyld meg, men hva i alle dager? Jeg elsker guttene mine over alt på jord. De er friske og raske og jeg er så takknemlig for dem. Skulle gjerne hatt en gutt til. Ble så paff da ho sa det, at jeg ikke fikk svart noen ting. Og nå som vi mest sannsynlig venter en jente, gruer jeg meg for å dele babynyheten og evt kjønn, for jeg er så redd folk skal tro jeg er letta for at vi "endelig" får en jente. At eneste grunnen for at vi prøvde på en til var for å få en jente. Og hvis vi nå får det, så er vi ferdige pga det.. Når alt jeg egentlig bryr meg om er at babyen er frisk..