Ser jeg har skrevet veldig rotete, det er førstkommende onsdag jeg skal på ultralyd. Men fikk svar på hcg fra tirsdag i dag og den er innenfor normalen.Hvordan gikk ultralyd??![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ser jeg har skrevet veldig rotete, det er førstkommende onsdag jeg skal på ultralyd. Men fikk svar på hcg fra tirsdag i dag og den er innenfor normalen.Hvordan gikk ultralyd??![]()
Vondt å høre at det har gått galt! Varme tanker til degSitter på akutt nå. Venter på å komme inn. Målte hcg tirsdag og torsdag. Fikk svar i dag om at det var nedgang. Masse. Over 7000. Mistet igjen. Enda en MA. Orker ikke mer. Det er så sårt og vondt. Orker ikke se enda en liten uten hjerteslag. Enda en narkose, enda en utskrapning. Enda en engel i himmelen.
Kanskje ikke det du vil høre nå, men håper du kommer dit igjen at du orker å prøve igjen.. Vi er flere som har vært der du er nå, som det etterhvert har godt bra med.Folk altså!!Kolleger som spør rett ut om man er gravid. Synes det er så frekt og ubehagelig. Vil ikke dele det enda, og vil hvert fall få sagt det til familie først. Skikkelig kjipt og irriterende![]()
Ja.. Jeg ble helt satt ut. Sa nei, men føler jo på det nå. Hadde tenkt til å vente lengst mulig med å si noe. Skjønner ikke hva som får folk til å tro at det er greit å grave om slike ting. Da jeg svarte nei fikk jeg en haug av spørsmål om når vi tenker vi skal ha barn. Er så lei av slike spørsmål.Folk altså!!
Det synes jeg også! Nevnte det for jordmor, og hun satt opp en time hos henne for å høre hjerteslagene med dopplerJeg føler jeg har et luksusproblem, men trenger å klage litt.
Jeg var på tidlig UL forrige uke (12+5) og alt så helt fint ut.
Nå klarer jeg liksom ikke slå meg til ro med at alt skal være bra frem til uke 19 (!). Det føles så uendelig lenge til. Noen som har noe betryggende ord eller tips/triks?
Da vet jeg hvertfall at det fortsatt er liv inni der
Velkommen til en evighet med usikkerhetDet synes jeg også! Nevnte det for jordmor, og hun satt opp en time hos henne for å høre hjerteslagene med dopplerDa vet jeg hvertfall at det fortsatt er liv inni der
![]()
Jeg har enda ikke vært hos jordmor, så synes det er litt vanskelig å bare ringe om!Det synes jeg også! Nevnte det for jordmor, og hun satt opp en time hos henne for å høre hjerteslagene med dopplerDa vet jeg hvertfall at det fortsatt er liv inni der
![]()
Haha det er sant!Velkommen til en evighet med usikkerhet
Flott gjort av jordmor !
Ja, synes det var veldig fint av jordmor
Kanskje du kan ringe og spør om en førstegangssamtale? Så kan du ta det opp derJeg har enda ikke vært hos jordmor, så synes det er litt vanskelig å bare ringe om!
Førstegangssamtale pleier jo å være rundt uke 12-13, så kan jo hende du får time ganske raskt. Min jordmor har mye bedre tid enn fastlegen, så når jeg har sendt henne melding så har jeg fått time dagen etterpå
Føler med degSitter på akutt nå. Venter på å komme inn. Målte hcg tirsdag og torsdag. Fikk svar i dag om at det var nedgang. Masse. Over 7000. Mistet igjen. Enda en MA. Orker ikke mer. Det er så sårt og vondt. Orker ikke se enda en liten uten hjerteslag. Enda en narkose, enda en utskrapning. Enda en engel i himmelen.
Hvis du har hatt tre eller flere spontanaborter kan du be legen om utredning for å finne en eventuell årsak.Jeg har ingen barn og har nå opplevd 3 spontanaborter.
I helgen fikk vi svar...Det var ma/sa....
Føler sjansen blir mindre og mindre. Er 38 år.
Ser det står at sjansen er større for å abortere etter flere aborter.
Det var vondt og høreJeg har ingen barn og har nå opplevd 3 spontanaborter.
Jeg er passert 40 og spontant gravid nå etter endeløse forsøk med IVF og egenprøving med dårlig resultat over flere år. Jeg er veldig klar over at det er lett å miste håpet, men verdt å gjøre utredning nå om du ikke har gjort det. Krysser fingrene for deg!Jeg har ingen barn og har nå opplevd 3 spontanaborter.
Jeg føler med deg… Jeg var på tidlig UL i går (12+5) og alt så tilsynelatende fint ut. Jordmødrene fikk ikke tatt måling av nakkefold, fordi fosteret ikke lå i profil. Men de mener at det så slank ut. Jeg klarer ikke helt å slå til ro med dette.Jeg føler jeg har et luksusproblem, men trenger å klage litt.
Jeg var på tidlig UL forrige uke (12+5) og alt så helt fint ut.
Nå klarer jeg liksom ikke slå meg til ro med at alt skal være bra frem til uke 19 (!). Det føles så uendelig lenge til. Noen som har noe betryggende ord eller tips/triks?
Alt er sikkert bra, men du kan jo vurdere å ta en privat UL om et par uker?Jeg føler med deg… Jeg var på tidlig UL i går (12+5) og alt så tilsynelatende fint ut. Jordmødrene fikk ikke tatt måling av nakkefold, fordi fosteret ikke lå i profil. Men de mener at det så slank ut. Jeg klarer ikke helt å slå til ro med dette.
Hva bør jeg gjøre?
Jeg ville bedt om en ny time på sykehuset sånn de faktisk får sjekket og målt nakkefolden. Sist gang jeg var gravid så fikk jeg beskjed om å komme tilbake 2 timer senere fordi han lå feil og de ikke fikk sjekket det de skulle.Jeg føler med deg… Jeg var på tidlig UL i går (12+5) og alt så tilsynelatende fint ut. Jordmødrene fikk ikke tatt måling av nakkefold, fordi fosteret ikke lå i profil. Men de mener at det så slank ut. Jeg klarer ikke helt å slå til ro med dette.
Hva bør jeg gjøre?