Jeg ville gjort som andre skriver her - enten bedt om ny time, eller bestilt en privat en om noen uker! Vi endte opp med detJeg føler med deg… Jeg var på tidlig UL i går (12+5) og alt så tilsynelatende fint ut. Jordmødrene fikk ikke tatt måling av nakkefold, fordi fosteret ikke lå i profil. Men de mener at det så slank ut. Jeg klarer ikke helt å slå til ro med dette.
Hva bør jeg gjøre?
jeg er såklart veldig bekymret. Men siden det har gått over til brunt håper jeg det går bra. Skal innom jordmor imorgen pga dette og høre etter hjerteslag med doppler.
Med første gikk jeg nesten 2 uker over tiden etter et veldig vanskelig svangerskap. Og det å skulle være i den kroppen som plager deg, selv om den «gir» deg noe så fantastisk som et barn, er utrolig hardt. Skjønner at det er vanskelig når de legger på 3 uker! Men jeg ville undersøkt om de har noen prosedyrer når menstermin og UL termin har så stort avvik. Ved feil kan dette føre til at barnet blir overtidig og blir igangsatt for sent.
Må si jeg fikk meg en nedtur da jeg leste følgende på Preglife: Noen er plaget med kvalm gjennom hele graviditeten, men for de alle fleste er dette helt over nå. Er det håp?
Jordmor sa at det er fortsatt svært sjeldan at det varer heile svangerskapet, men det kan vere lurt å ikkje tenke på “magiske veker” og heller ta dag for dag. Så det er håp for oss og!
Krysser fingrene for at vi snart slipper unna den kvalmen
Eg har heldigvis begynt å få litt kvalmefrie timar på kvelden, så då går me litt rundt i nabolaget. Det har vore godt for psyken
Krysser fingrane for oss og Pippi123
har som nevnt blitt bedre og bedre, så det er håp! Tar jo på psyken ja!