*Klagetråden*

Baaah.. sykemeldt tre uker til pga av kvalme. Så demotiverende :(
 
Ikke en eneste time søvn med natt i dag!!:(:woot: Kommer til å slite på jobb nå, med sikkert forverret hodepinne og kvalme pga mangel på søvn!!
 
Hadde gledet meg såå til å gå inn i uke 8 for da kunne jeg bestille første svangerskapskontroll. Ringte i dag og fikk beskjed om at de ikke tok i mot noen før i uke 12.... Føles ALT for lenge ut. Hun sa at de ikke fikk gode nok svar på prøvene før denne tid, og at de derfor ikke tok i mot noen før uke 12. Ringte også jordmor og de ville ikke ta i mot noen før de hadde vært hos legen. Flere som har erfaring med dette? Er førstegangsgravid og 7 + 6 i dag og tiden går saaakte :eek: Jeg vet jo ingenting, så trenger virkelig den legekonsultasjonen :p
 
Hadde gledet meg såå til å gå inn i uke 8 for da kunne jeg bestille første svangerskapskontroll. Ringte i dag og fikk beskjed om at de ikke tok i mot noen før i uke 12.... Føles ALT for lenge ut. Hun sa at de ikke fikk gode nok svar på prøvene før denne tid, og at de derfor ikke tok i mot noen før uke 12. Ringte også jordmor og de ville ikke ta i mot noen før de hadde vært hos legen. Flere som har erfaring med dette? Er førstegangsgravid og 7 + 6 i dag og tiden går saaakte :eek: Jeg vet jo ingenting, så trenger virkelig den legekonsultasjonen :p
Ring til legen igjen og spør om de har fått med seg de nye retningslinjene. Og si at du ikke orker å vente, feks. Eller det som passer i din situasjon.
 
Hadde gledet meg såå til å gå inn i uke 8 for da kunne jeg bestille første svangerskapskontroll. Ringte i dag og fikk beskjed om at de ikke tok i mot noen før i uke 12.... Føles ALT for lenge ut. Hun sa at de ikke fikk gode nok svar på prøvene før denne tid, og at de derfor ikke tok i mot noen før uke 12. Ringte også jordmor og de ville ikke ta i mot noen før de hadde vært hos legen. Flere som har erfaring med dette? Er førstegangsgravid og 7 + 6 i dag og tiden går saaakte :eek: Jeg vet jo ingenting, så trenger virkelig den legekonsultasjonen :p
Reglene er at ingen får komme til før uke 12 :)
 
Reglene er at ingen får komme til før uke 12 :)

Helsedirektoratet anbefaler mellom uke 6-12. Men ved tidlig kontroll er det mer med tanke på levevaner. Blodprøvesvar ol er mer aktuelle opp mot uke 12. Selv skal jeg på kontroll i uke 10, for det er det som er best tilpasset meg og min medisinske historie. Så det går an å få tidligere time hvis du har en grunn til det. :)
 
Ingen doppler i posten idag heller. Skal det seriøst ta så lang tid ?! Helvetes postafen..... klikker for meg snart... hun posta den på mandag liksom.. har sett kvittering og alt så vet jeg ikke er svindlet..
 
Mannen har vært bortreist på kurs så jeg har hatt 3 dager alene med frøkna, bikkja og fulle arbeidsdager med underbemanning på jobb. Sliten! Føler jeg trenger en uke ferie :dead:
 
Herregud.. i dag måtte jeg finne frem gravidbuksene. orker virkelig ikke noe stramt rundt magen og føler jeg har fått mage allerede. Er 9+0 i dag.. (!)
 
Ah, jeg føler meg SÅ DRITT. Er ikke kvalm, men føler meg så slapp og sliten og fæl og ufresh, uopplagt og grinete! Er 9+1 nå. Blir det bedre?

Skulle ønske jeg orka å trene for å føle meg litr freshere, men har ikke trent på kanskje fire uker! (Pleier å trene en gang i uka). Ugh.. godt det finnes en klagetråd:inpain::sorry::arghh:
 
Ah, jeg føler meg SÅ DRITT. Er ikke kvalm, men føler meg så slapp og sliten og fæl og ufresh, uopplagt og grinete! Er 9+1 nå. Blir det bedre?

Skulle ønske jeg orka å trene for å føle meg litr freshere, men har ikke trent på kanskje fire uker! (Pleier å trene en gang i uka). Ugh.. godt det finnes en klagetråd:inpain::sorry::arghh:
Ja det blir bedre for de fleste ❤ jeg har vært kvalm da men synes faktisk den uopplagtheten var nesten værre. Har fått litt mer energi nå (11+3) så går rette veien. Trening og tur kan jeg se langt etter enda.
 
Ja det blir bedre for de fleste ❤ jeg har vært kvalm da men synes faktisk den uopplagtheten var nesten værre. Har fått litt mer energi nå (11+3) så går rette veien. Trening og tur kan jeg se langt etter enda.
Godt å høre at det blir bedre! Føler hele kroppen min går for 20 %, og at det ikke hjelper å slappe av. Blir i så dårlig humør av det også, som dessverre smitter over på mannen (som bare mener godt når han foreslår at jeg kanskje hadde hatt godt av å være med ut for å få litt andre impulser enn stua, men sånt sier man vel ikke til en gravid :wideyed:
 
Føler meg så alene. Ingen å finne på noe med. Vondt i korsryggen, redd for MA, ting er bare dritt idag:/ hadde og bestilt doppler som enda ikke er kommer i posten, vil så gjerne få den så jeg iallfall kan prøve å finne hjertelyd selv, men har lovt meg selv å ikke bekymre meg om jeg ikke finner noe. Tenk å ha så mye å klage på, skammer meg:grumpy:
 
Elendig form idag. Forkjølet,blir sliten bare av å gå utav bilen... hodeverk som bare f... ikke en god dag
 
Kvalm, sulten og ingen mstlyst i 5 uker nå.... Har ikke energi, og blir andpusten bare av å gå opp trappen... 5 dager til, så er jeg 12 fullgåtte uker!
 
Lurer sånn på hvor stor Sjangsen er for at den lille i magen min ikke er levedyktig/alvorlig syk osv... :( gruer meg sånn til UL om 6 dager... er så redd for at vi skal få beskjed om at det ikke er forenelig med liv...
 
Back
Topp