Klagetråden

Huff, skjønner deg godt!
Det er en vanskelig situasjon. Man har så lyst til å dele sine problemer med andre.
Men da blir det bare så mye værre når det tar tid :( og folk skal spørre.
Føler med deg. Håper det klaffer for deg snart også. :) sikkert ekstra kos å kunne dele den tiden med en søster.
Jeg skulle egentlig ha termin i oktober og hun har i september, derfor er det ekstra vondt. Sist hun gikk gravid sa hun at hun skulle ønske vi kunne ha gått sammen, så gleden var stor da jeg fikk positiv test en mnd etter henne..
 
Jeg skulle egentlig ha termin i oktober og hun har i september, derfor er det ekstra vondt. Sist hun gikk gravid sa hun at hun skulle ønske vi kunne ha gått sammen, så gleden var stor da jeg fikk positiv test en mnd etter henne..

Huff ja.
Da er det helt klart ekstra vondt. Det er jo ingenting som hjelper når man er prøver og føler seg alene :(
Jeg sliter mye innimellom med å prate med venninne som ikke vet at jeg er prøver. Føler meg hele tiden som en løgner.
Det er ikke lett å ikke si noe.. :(
Gleder meg så mye tid tiden når jeg kan dele alt med alle uten hemninger, om jeg vil :)
 
Huff ja.
Da er det helt klart ekstra vondt. Det er jo ingenting som hjelper når man er prøver og føler seg alene :(
Jeg sliter mye innimellom med å prate med venninne som ikke vet at jeg er prøver. Føler meg hele tiden som en løgner.
Det er ikke lett å ikke si noe.. :(
Gleder meg så mye tid tiden når jeg kan dele alt med alle uten hemninger, om jeg vil :)
Ja, man må nesten bare tviholde på den tanken om at "snart kan man dele alt" :)
 
Vinduet er åpent følge ovia men tydeligvis ikke med mannen..Han fortalte i går kveld at trur ikke det blir noe babymaking i denne uken [emoji20] tydeligvis gjør det såret veldig vondt og trenger å hvile. Bare det å lette på trykke selv gjør vondt sier han [emoji37] så da blir det nok å droppe hele pp2 og heller se fram til pp3 [emoji17]Så i dag er jeg i en deppet humør. Hvertfall når han sier dette i går kveld før vi skulle sove og så våknet til at bestevenninnen min har fått lille jenta si 16 dager før termin. Ble akutt sjalu for å si det slik... Men sier til meg selv at jeg får ikke lov til det, for det er bare heldig at hun har klart å fått 2 barn på egenhånd. Hun ble fortalt når hun var 17 at hun måtte nok få hjelp hvis hun skulle bli mamma men nei da [emoji1] måtte bare finne rette miksturen [emoji4] Dette var dagens syte innlegg men godt å få det ut. Nå skal jeg gjøre husarbeid før jeg skal på ettermiddagsvakt [emoji4]
 
Min klage idag, helt utrolig ømt tema. Som mange kanskje har fått med seg så har jeg ei lillesøster som mista I uke 23. Hun er nå i uke 16 igjen. Hun er yngste i familien og alltid vært øyensten. Første graviditeten var et uhell, neste var jo såklart planlagt og satt på første forsøk etter hun mistet. De har nettopp kjøpt hus og driver å pusser opp barnerom. Og da jeg satt hos farmor og bestefar sammen med pappa og dama satt de å snakket om hvor sterk hun er og hvor koselig dette blir og alt hun har vært igjennom... jeg kjenner det knyter seg i magen for at jeg ikke kan si "hold kjeft" eller fortelle om min egen sorg.. eller, jeg kan, men samtidig ikke da det vil følge med 1000 spm som jeg ikke vil svare på... det er en stor del av grunnen til at jeg håper det klaffer fort slik at jeg snart kan fortelle alle om hva jeg har vært igjennom.
Jeg høres kanskje ut som en sjalu storesøster, men i går kjente jeg det toppa seg igjen.. det er liksom den følelsen av å være veldig aleine, det er vondt :(
Så kjipt. Akkurat som det ikke er tøft for deg også. Sender deg en klem.
 
Lov å klage over at man fikk baksmell på skatten?;) jeg var jo klar over det da, så ble ikke så ille, da jeg ble sykemeldt før permisjon og fikk penger fra nav i tillegg til jobb i permisjon ble noe feil. De trakk tabelltrekk begge steder, men nå når jeg får penger kun fra jobb hoppet det tilbake til 36% skatt :eek: jaja, klar over det til neste permisjon da ;)
 
Lov å klage over at man fikk baksmell på skatten?;) jeg var jo klar over det da, så ble ikke så ille, da jeg ble sykemeldt før permisjon og fikk penger fra nav i tillegg til jobb i permisjon ble noe feil. De trakk tabelltrekk begge steder, men nå når jeg får penger kun fra jobb hoppet det tilbake til 36% skatt :eek: jaja, klar over det til neste permisjon da ;)
Det er definitivt lov [emoji173]
 
Jeg har enda en ting å klage på, frøkna hadde nettopp en gråtetur i 20min. Jeg ga saltvannsdråper og prøvde nesesugeren. Problemet er at hun haaaaater de tingene og gråter enda mer, som dermed gjør at hun blir enda mer snørrete :mad: etter jeg hadde fått roet henne kjente jeg at jeg måtte gå vekk litt, for jeg var så frustrert :( lite søvn inatt pga forkjølelse, og grått til og fra veldig mye idag, så nå kjente jeg at det var nok. Føler meg som verdens dårligste mamma, men måtte rett og slett gå vekk litt :( (hun gråter ikke nå altså!)
 
Jeg har enda en ting å klage på, frøkna hadde nettopp en gråtetur i 20min. Jeg ga saltvannsdråper og prøvde nesesugeren. Problemet er at hun haaaaater de tingene og gråter enda mer, som dermed gjør at hun blir enda mer snørrete :mad: etter jeg hadde fått roet henne kjente jeg at jeg måtte gå vekk litt, for jeg var så frustrert :( lite søvn inatt pga forkjølelse, og grått til og fra veldig mye idag, så nå kjente jeg at det var nok. Føler meg som verdens dårligste mamma, men måtte rett og slett gå vekk litt :( (hun gråter ikke nå altså!)

Du er ikke en dårlig mamma, du er et menneske og vi er ikke alltid verdensmestere i alt.. helt innafor.
 
Jeg har enda en ting å klage på, frøkna hadde nettopp en gråtetur i 20min. Jeg ga saltvannsdråper og prøvde nesesugeren. Problemet er at hun haaaaater de tingene og gråter enda mer, som dermed gjør at hun blir enda mer snørrete :mad: etter jeg hadde fått roet henne kjente jeg at jeg måtte gå vekk litt, for jeg var så frustrert :( lite søvn inatt pga forkjølelse, og grått til og fra veldig mye idag, så nå kjente jeg at det var nok. Føler meg som verdens dårligste mamma, men måtte rett og slett gå vekk litt :( (hun gråter ikke nå altså!)
Forstår deg godt jeg! Vi mammaer blir slitne og trenger en liten pause innimellom vi også.. Det er helt normalt :Heartred
 
Så kjipt. Akkurat som det ikke er tøft for deg også. Sender deg en klem.
De veit jo ikke hva jeg har vært igjennom de siste to mnd eller at vi er prøvere så jeg skjønner jo at de prater som de gjør. Men jeg veit jo at pappa kommer til å bli veldig lei seg når jeg forteller om operasjonen, at han ikke har kunnet være der osv, men jeg orker bare ikke alle spørsmålene som følger med.. det hører liksom til historien :)
 
De veit jo ikke hva jeg har vært igjennom de siste to mnd eller at vi er prøvere så jeg skjønner jo at de prater som de gjør. Men jeg veit jo at pappa kommer til å bli veldig lei seg når jeg forteller om operasjonen, at han ikke har kunnet være der osv, men jeg orker bare ikke alle spørsmålene som følger med.. det hører liksom til historien :)
Det får komme etterhvert hvis du orker.
 
I dag har jeg lyst til å klage for at jeg slutta på pilla i juni, begynte første skikkelige pp i september (da var endelig mannen klar). Måtte ha noen måneder pause pga sykdom. Ble gravid i 1 pp etterpå i januar, sa i februar og har nå hatt 2 pp med ustabil syklus. Så da går vi inn i 5 pp nå, men egentlig kunne vi ha vært gravid og hatt unge for lenge siden om det hadde vært opp til bare meg. Har vært så klar lenge, men må jo være to om dette da. Er så lei at ting tar tid :( :( Håper virkelig ikke at det er noe galt, så vi må vente enda lengre :(

Beklager frustrasjonen, vet det er mange som sikkert syns jeg er teit som klager over det da vi ikke har prøvd lenger :(
 
I dag har jeg lyst til å klage for at jeg slutta på pilla i juni, begynte første skikkelige pp i september (da var endelig mannen klar). Måtte ha noen måneder pause pga sykdom. Ble gravid i 1 pp etterpå i januar, sa i februar og har nå hatt 2 pp med ustabil syklus. Så da går vi inn i 5 pp nå, men egentlig kunne vi ha vært gravid og hatt unge for lenge siden om det hadde vært opp til bare meg. Har vært så klar lenge, men må jo være to om dette da. Er så lei at ting tar tid :( :( Håper virkelig ikke at det er noe galt, så vi må vente enda lengre :(

Beklager frustrasjonen, vet det er mange som sikkert syns jeg er teit som klager over det da vi ikke har prøvd lenger :(
Uff, det er leit å føle slikt :( Når man har begynt å prøve så vil man at det skal skje fortest mulig, og når man mister itillegg er det lov å få ut frustrasjon om man har holdt på 2mnd eller 1år, syns jeg :Heartred det positive i det triste med å miste er at du har sett at dere får det til :Heartred ønsker deg masse lykke til, og håper syklusen stabiliserer seg!
 
Uff, det er leit å føle slikt :( Når man har begynt å prøve så vil man at det skal skje fortest mulig, og når man mister itillegg er det lov å få ut frustrasjon om man har holdt på 2mnd eller 1år, syns jeg :Heartred det positive i det triste med å miste er at du har sett at dere får det til :Heartred ønsker deg masse lykke til, og håper syklusen stabiliserer seg!

Takk fine du ❤❤
 
Idag føler jeg for å klage på at dagene fram til EL går sååååå sakte!! Hater å vente, og er redd for å bli superskuffa hvis det ikke klaffer, så blir ventetiden enda lenger :(
 
Back
Topp