Klagetråden

Klager på hvordan forumet er blitt... Sliter med å finne fram til termingruppa igjen, jo! :p
 
Jeg kommer ikke inn på skjult forum via app'n. Flere som sliter med det samme?
 
Etter 4 uker med glede og ingen plager, så dukket nemlig halsbrann opp!:(
Noen tips?
 
Etter 4 uker med glede og ingen plager, så dukket nemlig halsbrann opp!:(
Noen tips?
Jeg brukte gaviscon (tror jeg det het) tygge tabletter sist. Og det hjalp mye [emoji4] finner de enda i forskjellige jakker og div. Hadde lager overalt sist [emoji41]
 
Finner det på apotekene [emoji4] og noen butikker som har noen apotekvarer.

Jeg brukte tyggetablettene. Finnes i flytende form også, men den syntes jeg var helt forferdelig.
 
Etter 4 uker med glede og ingen plager, så dukket nemlig halsbrann opp!:(
Noen tips?
Jeg ser Stallkjærringa tipset om Gaviscon. og den brukte jeg også sist, men en annen versjon da jeg kjøpte i London. Nå har jeg kjøpt inn Galieve. (de selges ironisk nok under merkenavnet Gaviscon i feks UK, og er like de jeg kjøpte sist, jeg kunne tatt hele historien, da jeg jobbet med han som hadde nyuviklet Gaviscon en gang for en del år tilbake i et firma som drev medisinsk forskning).

Fordelen med Galieve synes jeg er smaken - peppermyntesmak! Mener å huske at jeg kjøpte noen Gaviscon i Norge sist også, og at de ikke smakte så godt. Og den flytende var fæl.
 
Lei av å bekymre meg!
Var på første svangerskapskontroll forrige uke, hun sa hun kunne høre etter hjertelyden men at jeg måtte love å ikke bli bekymra hvis hun ikke fant den. Sa selvfølgelig ja til det, også fant vi den ikke :grumpy:
Jeg var egentlig ikke redd etterpå, syns det var kjipt at vi ikke fant den for det hadde vært gøy å høre. Men hun sa klart ifra at jeg ikke måtte bli redd, fordi det var tidlig enda. Pluss hun var ganske ung (vikar) og hun leita i kanskje 2 min før hun ga seg. Det dumme jeg gjorde var å fortelle dette til kusina mi som også er gravid, hun har ringt og sendt meldinger og sier jeg må komme meg på UL, at jeg i det minste må ringe jordmor og få henne til å lete etter hjertelyden. Jeg var egentlig ikke stressa, de andre jeg fortalte det til sa at det var helt vanlig, ingenting å uroe seg for og bla bla. Men nå fikk jeg enda en meld av kusina mi igår om jeg hadde fått sjekket det, og nå føler jeg nesten at hun har «smittet» meg med nervøsiteten sin! Så nå har jeg sendt meld til jm om jeg kan komme innom en tur :rolleyes: egentlig litt irritert, for jeg tror selv at det er helt ubegrunnet. Nå må jeg stresse med det, og gå å bekymre meg frem til jeg får livstegn..
 
Lei av å bekymre meg!
Var på første svangerskapskontroll forrige uke, hun sa hun kunne høre etter hjertelyden men at jeg måtte love å ikke bli bekymra hvis hun ikke fant den. Sa selvfølgelig ja til det, også fant vi den ikke :grumpy:
Jeg var egentlig ikke redd etterpå, syns det var kjipt at vi ikke fant den for det hadde vært gøy å høre. Men hun sa klart ifra at jeg ikke måtte bli redd, fordi det var tidlig enda. Pluss hun var ganske ung (vikar) og hun leita i kanskje 2 min før hun ga seg. Det dumme jeg gjorde var å fortelle dette til kusina mi som også er gravid, hun har ringt og sendt meldinger og sier jeg må komme meg på UL, at jeg i det minste må ringe jordmor og få henne til å lete etter hjertelyden. Jeg var egentlig ikke stressa, de andre jeg fortalte det til sa at det var helt vanlig, ingenting å uroe seg for og bla bla. Men nå fikk jeg enda en meld av kusina mi igår om jeg hadde fått sjekket det, og nå føler jeg nesten at hun har «smittet» meg med nervøsiteten sin! Så nå har jeg sendt meld til jm om jeg kan komme innom en tur :rolleyes: egentlig litt irritert, for jeg tror selv at det er helt ubegrunnet. Nå må jeg stresse med det, og gå å bekymre meg frem til jeg får livstegn..

Jeg kjente at jeg ble litt sint på hun kusina di. Det er jo helt normalt at de sliter litt med å finne hjertelyd tidlig (og spesielt hvis de er uerfarne vil jeg tro). Men det er slitsomt å gå og bekymre seg, så håper det går over for deg :) <3 Hvor langt er du nå? (jeg husker jo ikke slikt for andre enn meg) og hvor langt var du da du var hos jm?
 
Jeg kjente at jeg ble litt sint på hun kusina di. Det er jo helt normalt at de sliter litt med å finne hjertelyd tidlig (og spesielt hvis de er uerfarne vil jeg tro). Men det er slitsomt å gå og bekymre seg, så håper det går over for deg :) <3 Hvor langt er du nå? (jeg husker jo ikke slikt for andre enn meg) og hvor langt var du da du var hos jm?

Ja, jeg vet at hun bare mener det godt. Men har sagt gjentatte ganger at jeg tar det med ro og vil høre på de andre rådene jeg har fått. Men selvfølgelig så fester det seg når hun sier sånn :grumpy: jeg er 14+1 idag, var vel 8,9 uker første gang hos jordmor og da ville hun ikke lytte. Forrige uke hos legen var jeg 12+5.
Takk for det <3 regner med ting blir bedre når en får vite at alt er ok. Ikke noe greit å bekymre seg!
 
jeg har hatt migrene mandag og tirsdag denne uka, var heller ikke god igår, men klarte å holde det i 'sjakk' pga yogatreningen. (var hjemme da)Kjenner dog det ligger og murrer i dag. Er fryktelig øm rundt skuldrene, løftet armen 'litt for høyt' i morges og da spratt tårene. Føler meg helt gåen :( hadde jeg fått lov å jobbe hjemmefra kunne jeg dratt hjem og tatt 15 min yoga og kanskje følt meg bedre. Har dog ikke orket å spørre sjefen om ting etter han var vrang og mente jeg ikke kunne jobbe hjemmefra. Er så drittlei div. hodesmerter. Skjønner ikke hvorfor jeg har så vondt i dag. Skrudde sammen noen Ikea skap igår, men aldri fått så mye vondt etter et par stakkars skap [emoji22]
 
Har vondt i halebeinet :/ fikk seg en skikkelig knekk under sist fødsel, ikke merket noe til det siden - før nå...
 
Altså å kjøpe uringlass på apoteket er ran [emoji23] 80kr for 4 glass [emoji85]
 
Tar vel så lang tid før det kommer da? Eller? [emoji4]
Jeg kjøper forresten hos legen og der koster de 10kr glasset, mener jeg å huske.

Hvor lang tid ting tar på ebay varierer jo, men maks en måned, og nå har du jo fire kontroller ;)
 
Back
Topp