Klagetråd

Nå har vi prøvd alt, så kanskje det hjelper å klage litt.... Fikk vite natt til lørdag at det var starten på fødsel, og at ting var i gang. Fikk samme bekreftelse fra jm på mandag. Har siden konstant gått med rier av og på, i timesvis(8-18 timer) om gangen hver dag. Får heldigvis sove, men jeg er så ekstremt utslitt både fysisk og mentalt nå kjenner jeg. Her snakker vi jeg får rier bare av å bevege meg, typ reise meg for å gå på do. Lukke opp et vindu, spise mat....

Jeg er så sliten jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og alt gjør vondt i tillegg til rier, fiffi, rompa, sårt bekken..

Jeg er klar for å hoppe av det her toget nå. Tips for å starte fødsel taes imot med stor takk.
Hoff det høres tungt ut! Hørt med føden om de har noe de kan hjelpe deg med? Typ smertelindring…?
Ellers er det vel de «vanlige» tipsene som nevnt over her :hilarious: prøvd å hoppe og sprette litt? Danse?
Håper det går raskt for deg når fødsel virkelig starter :love7

Hoff det høres tungt ut! Hørt med føden om de har noe de kan hjelpe deg med? Typ smertelindring…?
Ellers er det vel de «vanlige» tipsene som nevnt over her :hilarious: prøvd å hoppe og sprette litt? Danse?
Håper det går raskt for deg når fødsel virkelig starter :love7
Snakket med føden etter å ha gått med rier en uke, de er fortsatt ikke tette nok, men nå har det roet seg. De vil helst jeg bare skal være hjemme å slappe av, de har ikke så lyst å ha meg inn på sjekk fordi de sier det kan trigge enda mer og de vil ikke starte fødsel nå:sour: (38+1) eneste var om jeg ikke fikk sove, da kunne de gi meg noe å sove på.. tar meg snart ei runde på trampolina :laughing002:smiley-ashamed004:whacky011

Hva er greia med å selge brukt babyutstyr på finn og tise til nesten samme pris som nytt?? Eksempelvis Voksi Carry me bager som legges ut for 1300-1500, når de koster 1690,- nye og stadig er på tilbud nedi 1300-1400. Skjønner jo at folk vil ha mest mulig for dem, og at man bare kan la være å kjøpe hvis man synes det bli for dyrt, men i mitt hode er det liksom en uskreven regel at brukte ting selges for halv pris +/- litt avhengig av tilstand. For eget vedkommende er det ikke pengene det står på, men vil gjerne kjøpe mest mulig brukt for å bidra til sirkulærøkonomi og redusert forbruk, men det er jo klart at det frister mer med helt nye ting når prisforskjellen er så liten :meh::bored:

Hva er greia med å selge brukt babyutstyr på finn og tise til nesten samme pris som nytt?? Eksempelvis Voksi Carry me bager som legges ut for 1300-1500, når de koster 1690,- nye og stadig er på tilbud nedi 1300-1400. Skjønner jo at folk vil ha mest mulig for dem, og at man bare kan la være å kjøpe hvis man synes det bli for dyrt, men i mitt hode er det liksom en uskreven regel at brukte ting selges for halv pris +/- litt avhengig av tilstand. For eget vedkommende er det ikke pengene det står på, men vil gjerne kjøpe mest mulig brukt for å bidra til sirkulærøkonomi og redusert forbruk, men det er jo klart at det frister mer med helt nye ting når prisforskjellen er så liten :meh::bored:
Så enig... Sparer man lite eller ingenting så kjøper man jo nytt i stedet. Kjøper helst brukt jeg også.

Har slitt med bekkenet en stund nå, men i går var det helt krise. Klarte så vidt å gå, for ikke å snakke om å komme seg opp av senga eller inn og ut av bil… alt som innebar å ha vekt på en fot av gangen holdt på å ta knekken på meg. Litt bedre i dag heldigvis, men skjønner nå de gravide som sier de må gå med stokk eller bruke rullestol. Gleder meg til fødselen :p

Nå er jeg bare lei :laughing002 Ikke egentlig så mye å klage på annet enn at det er slitsomt å sitte, slitsomt å bøye seg, tungt å gå langt, ingen matlyst/sure oppstøt, orker ikke å følge opp de andre ungene mine som jeg vil, får blodtrykksfall hver gang jeg reiser meg, kjeder meg når jeg ikke får aktivisert meg, er amper og moody, etc :laughing002 og fortsatt 29 dager til termin (31. mai) så worst case så kan jo dette ta maaaange uker til, og tyngre og tyngre blir det jo for hver dag o_O

Helt enig i dette, har tenkt på det samme mange ganger! Kjøper man i butikk har man også bytterett/reklamasjonsmulighet etc.

Nå er jeg bare lei :laughing002 Ikke egentlig så mye å klage på annet enn at det er slitsomt å sitte, slitsomt å bøye seg, tungt å gå langt, ingen matlyst/sure oppstøt, orker ikke å følge opp de andre ungene mine som jeg vil, får blodtrykksfall hver gang jeg reiser meg, kjeder meg når jeg ikke får aktivisert meg, er amper og moody, etc :laughing002 og fortsatt 29 dager til termin (31. mai) så worst case så kan jo dette ta maaaange uker til, og tyngre og tyngre blir det jo for hver dag o_O
Kjenner meg så igjen! Har dårlig samvittighet overfor ungene at jeg ikke orker å gjøre noe...

Er så sinnsykt lei nå… 41+0…. Har hatt 3 dager med slim nå, men det skjer jo ingenting. Er så sykt lei av å vente, hvile, vente, hvile….. kjenne etter hver minste ting, få håpet opp, og så skjer det ingenting. Kjenner psyken min ikke holder ut dette stort lengre. Har trivselskontroll på mandag, føles ut som en eeeeeevighet til! Dette er no skikkelig driiiiiiiit. Forrige ungen kom på termin og jeg hadde store forventninger om at dette barnet også skulle det, helst gjerne 2 uker før. Hadde aldri trudd at å gå over termin skulle være så tungt mentalt :arghh::banghead: hjelpes!

Er så sinnsykt lei nå… 41+0…. Har hatt 3 dager med slim nå, men det skjer jo ingenting. Er så sykt lei av å vente, hvile, vente, hvile….. kjenne etter hver minste ting, få håpet opp, og så skjer det ingenting. Kjenner psyken min ikke holder ut dette stort lengre. Har trivselskontroll på mandag, føles ut som en eeeeeevighet til! Dette er no skikkelig driiiiiiiit. Forrige ungen kom på termin og jeg hadde store forventninger om at dette barnet også skulle det, helst gjerne 2 uker før. Hadde aldri trudd at å gå over termin skulle være så tungt mentalt :arghh::banghead: hjelpes!
Aldri vært så langt nede som da jeg gikk maks over, så du har all min sympati.

Jeg er ikke engang i uke 40 og synes det er tungt å vente, så skjønner godt du er lei! Er så glad jordmoren min allerede har ordnet med trivselskontroll på fredag når jeg er 40+5, i stedet for at jeg må vente til mandagen etter. Håper selvfølgelig ting skjer før det da, har vært i 100% ventemodus siden uke 38 og det er tungt både fysisk og psykisk

Det skjønner jeg så godt! Jeg gikk maks overtid med førstemann og var helt nervevrak til slutt :jimlad: Håper det kommer igang for deg snart!

Blir vel ikke akkurat så mye bedre akkurat det når lille kommer heller o_O
Syns personlig det er bedre å være litt sliten med nyfødt baby enn høygravidsliten med bekkenløsning og vansker med å fysisk utføre oppgaver. Lettere å drasse baby med når hen er født.

Sovna ikke før 01:30 og våkna 05:30. Søvnmangel en kommer snart til å ta fullstendig knekken på meg. Jeg har altså sovet dårlig i flere måneder. Skulle nesten ønske jeg var ukomfortabel eller tissetrengt, men jeg er bare rævva på å sove :arghh: våkner med vondt i hodet pga søvnmangel...

Ble igangsatt med ballong og modningspiller i går og er inn langt på sykehuset. Hatt regelmessige maserier ca hvert 5 min i hele natt, så det ble ikke mye søvn gitt. Fikk morfin, men det slo meg bare ut og tok ikke smertene. Ser ut som slimproppen gikk nå på morgenen. Venter spent på videre undersøkelser!

Back
Topp