Yngstemann er forkjølet og har holdt oss våken nesten hele natten, men jeg kan ikke unne meg en stor kopp kaffe pga halsbrannen. Jeg har vondt i alle kroppsdelene nå. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oi! Lykke til med alt! Får håpe han holder seg innenfor litt til, ja.Jeg fikk dessverre vannavgang på torsdag og ble lagt inn på sykehuset. Det blir ingen mai baby, men en mars baby.. Ganske i sjokk og man føler seg ikke klar. Får håpe han klarer å være litt til i magen..Er i uke 31
Tusen hjertelig takkOi! Lykke til med alt! Får håpe han holder seg innenfor litt til, ja.![]()
Masse lykke til, håper han holder seg på innsiden litt lengre! Blir du bare liggende på sykehus nå i håp om at fødsel ikke starter? Hver dag er en bonusJeg fikk dessverre vannavgang på torsdag og ble lagt inn på sykehuset. Det blir ingen mai baby, men en mars baby.. Ganske i sjokk og man føler seg ikke klar. Får håpe han klarer å være litt til i magen..Er i uke 31
Tusen takkMasse lykke til, håper han holder seg på innsiden litt lengre! Blir du bare liggende på sykehus nå i håp om at fødsel ikke starter? Hver dag er en bonusheldigvis er prematuravdelingene utrolig flinke, så om han skulle bestemme seg for å komme allerede nå så er han i de beste hender!
Håper virkelig han blir litt lengre på innsiden. Det fine er jo at dere har god tid til å få gitt lungemodning og magnesium (er det ikke det man gir?) sånn at han har de beste forutsetninger hvis han skulle komme til verden nå! Jeg kjenner til ei jente som kom 28+5 og de var faktisk hjemme i god tid før termin, til tross for hvor prematur hun var. Så kanskje et lite håp om at dere ikke må være på sykehus helt til original terminTusen takkVeldig hyggelig med støtte og gode ord. Jeg må være her helt frem til fødsel skjer. Og de vil gi riehemmende, så lenge han har det bra i magen. Og så blir det rett på nyfødtintensiv og være der ca.frem til hans opprinnelige termin før vi kan dra hjem. Så blir en 2,5 måneder på sykehuset.. Helt vanvittig å tenke på hvordan bare ting kan endre seg så fort. De er kjempe flinke her på Drammen så føler oss utrolig godt ivaretatt heldigvis
Ja, heldigvis har de rukket å gi han lungemodningen så den skal ha full virkning fra i dag så det er betryggende. Magnesium er ikke gitt enda. Har fått antibiotika intravenøst også hver 4. time siden jeg kom. Tok siste dose nå nettopp og det var litt godt å få slippe å ha den nålen konstant i hånden.Håper virkelig han blir litt lengre på innsiden. Det fine er jo at dere har god tid til å få gitt lungemodning og magnesium (er det ikke det man gir?) sånn at han har de beste forutsetninger hvis han skulle komme til verden nå! Jeg kjenner til ei jente som kom 28+5 og de var faktisk hjemme i god tid før termin, til tross for hvor prematur hun var. Så kanskje et lite håp om at dere ikke må være på sykehus helt til original termindu må holde oss oppdatert om hvordan det går!
Hvordan går det med dere?Ja, heldigvis har de rukket å gi han lungemodningen så den skal ha full virkning fra i dag så det er betryggende. Magnesium er ikke gitt enda. Har fått antibiotika intravenøst også hver 4. time siden jeg kom. Tok siste dose nå nettopp og det var litt godt å få slippe å ha den nålen konstant i hånden.
Å, det er godt å høre at det kan være mulig å komme hjem før. Skal holde dere oppdatert, tusen takk igjen for omtanke![]()
Huff, likner på min historikk nå. Lungebetennelse først behandlet med penicillin. Ble bare verre og verre. Fikk til slutt ikke puste skikkelig og dro til lege med CRP som bare økte, fra 128-149. Innlagt på sykehus i tre døgn med oksygenbehandling og om sider fant de ut at det var mykoplasma-lungebetennelse. Er i bedring med herregud hvor lang tid det tar.Jaja… Har vært sykemeldt en ukes tid nå pga luftveisinfeksjon (har hostet på meg flere sprengte blodkar i ene øyet, for å si det sånn). Middels lav CRP, så fikk penicillin for atypisk lungebetennelse, men ingen effekt så er nok et virus. Men hadde skyhøyt blodtrykk når jeg var hos legen i dag, så da ble jeg sendt strake vegen til sykehuset (som er en god time unna) for CTG og videre vurdering om jeg måtte legges inn.
Så etter å ha ligget og «slappet av» med CTG, gikk blodtrykket heldigvis ned til normalen igjen og jeg fikk reise hjem. De regnet med det var høyt fordi jeg var syk, men skal sjekkes på nytt til uka. Alt sto bra til i magen om ikke annet og jeg må bare prøve å holde meg mest mulig i ro for å ikke overbelaste kroppen med all hostinga. Finnes ingen godkjent hostesaft eller annet mot hoste for gravide heller, så er virkelig bare å holde ut så godt jeg kan. Føles ut som jeg brister ribbein hver gang jeg hoster
Klager for at jeg er syk, jubler for at babyen har det bra![]()
Det går foreløpig veldig bra heldigvisHvordan går det med dere?![]()
Godt å høre at han enda er på innsidenDet går foreløpig veldig bra heldigvisHan er fortsatt i magen. Jeg håper at han holder seg inne i hvert fall til fredag, da er det uke 32. Fostervannet lekker hele tiden, men siden man produserer nytt så kan han potensielt klare å være en stund til i magen. Det er veldig uvisst alt. Han kan komme i morgen eller om flere uker. Legen kan ikke si noe om hva som er «vanlig». Men jeg blir satt i gang i uke 37 sa de nå, så noe jeg kan forholde meg til. Men de tror nok ikke det er veldig sannsynlig at vi går så lenge. Synes det er utrolig utfordrende å leve sånn i spenning og ikke vite når noe skjer, men jeg prøver fokusere på at en dag lenger er bare helt fantastisk
![]()
Ja, stemmer, ser på uke 31 at det står at han skal veie 1,79 kg i starten og 1,95 kg i slutten av uken. Så da begynner han virkelig å komme opp i litt størrelseGodt å høre at han enda er på innsidende blir jo så mye større og sterkere for hver dag at all tid på innsiden er verdt gull! Er det ikke ca 200 gram de legger på seg i uken? Da har han sikkert snart lagt på seg hele 200 gram fra du kom inn - det er jo helt fantastisk!
Skjønner at det må være utrolig vanskelig å leve i uvissheten, men du gjør en kjempejobb for baby nå
Det skjønner jeg. Håper de bare er trege og gir en reaksjon snart. Men det er bare så dårlig da. Du har jo alllerede strukket deg kjempe langt synes jeg. Og at du tilbyr deg å ha foreldresamtalene. Ikke ha dårlig samvittighet - Du tar et kjempe viktig valg for babyen din tenker jeg daØnsker å klage over kollegaene mine som jeg egentlig er veldig glad i.. Jeg har blitt mer og mer sykemeldt utover året, og ble idag endelig 100% sykemeldt.. Har pressa meg lenge, og syns selv at jeg har vært raus og snill.. Sendte ei melding idag for å forklare hvorfor jeg har kommet dit at jeg må legge inn årne, og skrev samtidig at jeg mer enn gjerne gjennomfører foreldresamtalene jeg har satt opp på fredag og onsdag, samt at jeg håper at det går bra med dem og at jeg har dårlig samvittighet.. Fikk svar av ei, mens de tre andre kun har lest uten å gi noen form for reaksjon.. Kjenner at jeg blir litt lei meg, og får ikke akkurat bedre samvittighet..
Ikke ha dårlig samvittighet! Du er i tredje trimester og det skulle bare mangle. Høres ut som du er lærer? Det kan være en veldig krevende jobb som gravid! Du har gjort det som er best for deg og babyen i magen. Jordmoren sa til meg: husk du er bare gravid en kort tid i løpet av et helt arbeidsliv. At du kjører deg selv ned i kjelleren hjelper absolutt ingen.Ønsker å klage over kollegaene mine som jeg egentlig er veldig glad i.. Jeg har blitt mer og mer sykemeldt utover året, og ble idag endelig 100% sykemeldt.. Har pressa meg lenge, og syns selv at jeg har vært raus og snill.. Sendte ei melding idag for å forklare hvorfor jeg har kommet dit at jeg må legge inn årne, og skrev samtidig at jeg mer enn gjerne gjennomfører foreldresamtalene jeg har satt opp på fredag og onsdag, samt at jeg håper at det går bra med dem og at jeg har dårlig samvittighet.. Fikk svar av ei, mens de tre andre kun har lest uten å gi noen form for reaksjon.. Kjenner at jeg blir litt lei meg, og får ikke akkurat bedre samvittighet..