Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åh, for en tung beskjed å få.. Håper alt går bra med deg og lilleFikk dessverre dårlige nyheter i dag og er veldig lei meg. Lille i magen har ikke lagt på seg noe siden 1400 gr og det er veldig lite fostervann, så nå er det kanskje bare dager unna en igangsetting. Stakkars lille i magen som ikke får nok næring:-(
Uff, så trist å få slike nyheterFikk dessverre dårlige nyheter i dag og er veldig lei meg. Lille i magen har ikke lagt på seg noe siden 1400 gr og det er veldig lite fostervann, så nå er det kanskje bare dager unna en igangsetting. Stakkars lille i magen som ikke får nok næring:-(
Sender styrke klemmerFikk dessverre dårlige nyheter i dag og er veldig lei meg. Lille i magen har ikke lagt på seg noe siden 1400 gr og det er veldig lite fostervann, så nå er det kanskje bare dager unna en igangsetting. Stakkars lille i magen som ikke får nok næring:-(
Tusen takk for gode ord og tipsSender styrke klemmerDet er ikke lett men lille har rukket lunge modning i det minste og har et godt utgangspunkt, min lille kom av pustestøtte i uke 31+6 så om du er heldig så slipper han puste støtte eller veldig kortvarig
Om du er komfortabel med opplæring av sondemating så kan du spørre om sykehuset tilbyr avansert hjemme sykehus, forrige barnet ble født uke 27+1 og vi fikk reise hjem uke 35+0. Det er målet denne gangen også med lillesøster som er født uke 30+4. Om sykehuset kan tilby det så er det noen uker mindre på sykehuset og mer tid hjemme samlet som en familie
Masse lykke til![]()
tusen takk, det går bra herTusen takk for gode ord og tipsJeg prøver alt jeg kan å tenke positivt. Dette bare må gå bra. Jeg har tenkt sånn på deg og det du har måttet gå igjennom med din lille skatt. Det har vært et lyspunkt for meg å lese at du har skrevet at det går bra
Det håper jeg det fortsatt gjør og at hun fortsatt er sterk og har det bra. Tenker på dere videre og masse lykke til - Klemmer herfra
![]()
Tusen takk, dere er godeHvordan går det med deg, @tara86? Vi tenker på deg!
Åh, blir spennende å se om baby vokser litt. Jeg har ikke nok kunnskap til å vite noe, men det er vel bra at han er på innsiden selv om han kanskje ikke legger på seg så mye?Tusen takk, dere er godeBaby er fortsatt i magen, så det er kjempe bra. Og så blir det ultralyd på torsdag for å se fostervannsmengden og om han forhåpentligvis nå har vokst litt siden sist. Krysser fingre for det. Og så har legene sagt at jeg blir igangsatt neste fredag om det ikke plutselig blir tidligere da.. Var godt å ha noe konkret å forholde seg til, men det viktigste er jo selvfølgelig at det går bra med lille bebis. Det har vært ganske tøft mentalt dette, for jeg går nok og uroer meg veldig for at han ikke skal overleve og at den bekymringen ligger der hele tiden og ulmer. Men jeg må bare prøve å holde motet oppe og at det mest sannsynlig kommer til å gå veldig fint! Det er jo født langt mer premature som det går kjempe bra med
![]()
Ja, de mener han har det bedre i magen foreløpig. Når de skal ta ultralyd nesten gang så får de målt han over en lenger periode og vet mer om han faktisk ikke legger på seg, om det har vært feilmålinger eller at man ikke har fått målt over tid da som har gjort det. Er spent på hva de mener dersom det er slik at han ikke har lagt på seg på ca. 3 uker. Og om de mener da at han fortsatt har det bedre i magen. Tusen takkÅh, blir spennende å se om baby vokser litt. Jeg har ikke nok kunnskap til å vite noe, men det er vel bra at han er på innsiden selv om han kanskje ikke legger på seg så mye?
Skjønner godt at du har tusen tanker, det må være utrolig slitsomt både fysisk og psykisk når du bare står "på vent". Krysser fingrene for at ultralyd viser litt høyere vekt og godt med fostervann!
Uff, det hørtes ikke noe særlig ut! Skjønner godt at du er lei.Er nå i uke 35 (34+3), og kjenner meg bare kjempeferdig med dette svangerskapet.
Slet med kvalme til rundt uke 20 hvor jeg brukte nærmere 8000-9000 kroner på kvalmestillende. Fra uke 17 begynte jeg å få problemer med bekkenet, og har siden den tid brukt nærmere 10000kr på fysio. Som om ikke dette var nok har jeg de siste ukene begynt å slite noe voldsomt med vena cava syndrom. Hadde det kun vært problematisk mens jeg lå ned (og jeg ligger aldri på ryggen) hadde det ikke vært noe problem, men jeg opplever problemer også når jeg sitter. Jeg kan for eksempel sitte på bussen og kjenne at jeg begynner å bli svimmel, før jeg så blir vanvittig kvalm og begynner å kaldsvette. Og slik er dagene mine. Nå har jeg de siste dagene begynt å få ordentlig vondt i ene albuen også, uten å egentlig vite hva det skyldes. Man føler seg jo ikke veldig høy i hatten når kroppen reagerer slik på noe av det mest naturlige i verden. Jeg bare kjenner meg veldig sliten.
Føler med deg. Det er ikke noe særlig når kroppen ikke fungerer og alt oppleves slitsomt. Det er i sånne tilfeller jeg skulle ønske de satte i gang fødselen før termin sånn at man får slippe plagene... Men de gjør vel ikke det så lenge "babyen har det bra".Er nå i uke 35 (34+3), og kjenner meg bare kjempeferdig med dette svangerskapet.
Slet med kvalme til rundt uke 20 hvor jeg brukte nærmere 8000-9000 kroner på kvalmestillende. Fra uke 17 begynte jeg å få problemer med bekkenet, og har siden den tid brukt nærmere 10000kr på fysio. Som om ikke dette var nok har jeg de siste ukene begynt å slite noe voldsomt med vena cava syndrom. Hadde det kun vært problematisk mens jeg lå ned (og jeg ligger aldri på ryggen) hadde det ikke vært noe problem, men jeg opplever problemer også når jeg sitter. Jeg kan for eksempel sitte på bussen og kjenne at jeg begynner å bli svimmel, før jeg så blir vanvittig kvalm og begynner å kaldsvette. Og slik er dagene mine. Nå har jeg de siste dagene begynt å få ordentlig vondt i ene albuen også, uten å egentlig vite hva det skyldes. Man føler seg jo ikke veldig høy i hatten når kroppen reagerer slik på noe av det mest naturlige i verden. Jeg bare kjenner meg veldig sliten.
Hvordan går det med dere?Ja, de mener han har det bedre i magen foreløpig. Når de skal ta ultralyd nesten gang så får de målt han over en lenger periode og vet mer om han faktisk ikke legger på seg, om det har vært feilmålinger eller at man ikke har fått målt over tid da som har gjort det. Er spent på hva de mener dersom det er slik at han ikke har lagt på seg på ca. 3 uker. Og om de mener da at han fortsatt har det bedre i magen. Tusen takk![]()
Havnet plutselig over denne tråden og lurte på hvordan det går ?Ja, de mener han har det bedre i magen foreløpig. Når de skal ta ultralyd nesten gang så får de målt han over en lenger periode og vet mer om han faktisk ikke legger på seg, om det har vært feilmålinger eller at man ikke har fått målt over tid da som har gjort det. Er spent på hva de mener dersom det er slik at han ikke har lagt på seg på ca. 3 uker. Og om de mener da at han fortsatt har det bedre i magen. Tusen takk![]()
Ja det begynner jeg å bli rimelig pisselei av her og rett og slett…Har så utrolig mye halsbrann for tidaEr så vondt og ubehagelig…..
Jeg tar ingentingJa det begynner jeg å bli rimelig pisselei av her og rett og slett…
Hvilke medisiner tar du?
Her funger Pantoprazol bedre enn omeprazol. Tar også en del titralac hvis jeg har glemt meg ut å drukket brus, juice eller annet som trigger. Føler jeg ikke kan drikke noe annet enn vann nå![]()