Klagetråd

i dag kjenner jeg på en følelse av å være dårlig mamma. Og vet at jeg ikke er det altså, men med formen som er helt elendig her om dagen, og hormoner som svinger fra øst til vest på nullkommaniks, så blir jeg redd for at ungene skal føle det. Jeg er skikkelig irritabel, orker lite og forventer mye mer av dem enn jeg bør og pleier. Spesielt de to eldste som må hjelpe meg mye med minsten når det kun er oss 4 hjemme. Nå er jeg sykt kvalm og bruker tv'en for alt den er verd, i vente på sambo skal komme hjem og kan leke med lillevenn.
 
Jeg må klage over korsryggsmerter. Er 5 + 1 i dag, og fikk sterke korsryggsmerter allerede før positiv test. De første dagene hadde jeg det ikke hver dag, men nå har jeg hatt det daglig de siste 5 dagene. Har våknet hver natt.

Det gir seg etter en halvtimes tid, men så kommer det tilbake igjen noen timer senere. Varmeflaske lindrer litt.

Har ikke blødninger, så jeg tror det kun er strekking, men jeg ante ikke at dette var et symptom man kunne ha hyppig så tidlig. :smiley-angry017
 
Jeg må klage over korsryggsmerter. Er 5 + 1 i dag, og fikk sterke korsryggsmerter allerede før positiv test. De første dagene hadde jeg det ikke hver dag, men nå har jeg hatt det daglig de siste 5 dagene. Har våknet hver natt.

Det gir seg etter en halvtimes tid, men så kommer det tilbake igjen noen timer senere. Varmeflaske lindrer litt.

Har ikke blødninger, så jeg tror det kun er strekking, men jeg ante ikke at dette var et symptom man kunne ha hyppig så tidlig. :smiley-angry017
Leste her inne om noen som hadde det samme, i korsryggen, og viste seg å være bekkenrelatert. Kanskje noe legen kan se på?
Min mor sier hun oppdaget sine graviditeter før positiv test, pga bekkenplagene som kom like tidlig hver gang.
 
Off, vet tydeligvis ikke mitt eget beste… har bare fått helt lys urin hele morgenen i dag, må tisse sånn en gang i timen. Og så tok jeg såklart test på mye lysere urin enn jeg har gjort de andre dagene, klarte ikke å holde meg fra å teste. Så den ble jo bittelitt svakere enn den jeg fikk i går. Og jeg VET jo hvorfor. Men likevel så går hodet rett i krisemodus. Var ikke en sånn lørdagsmorgen jeg hadde sett for meg :arghh:
Jeg sa til og med til meg selv før jeg dyppa testen i lys urin, at nå kommer den til å være svakere enn forventa. Men hjernen klarer å overse all logikk… så irritert på meg selv for at jeg gjorde dette mot meg selv.
 
Leste her inne om noen som hadde det samme, i korsryggen, og viste seg å være bekkenrelatert. Kanskje noe legen kan se på?
Min mor sier hun oppdaget sine graviditeter før positiv test, pga bekkenplagene som kom like tidlig hver gang.
Har også lurt på om det er bekkenrelatert. Det er verst om natta når jeg ha ligget stille lenge. Bør vel spørre lege, sikkert lurt å gå forebyggende til en fysioterapaut hvis jeg sliter alleede. Ble moren din bedre eller verre utover svangerskapet?
 
Har også lurt på om det er bekkenrelatert. Det er verst om natta når jeg ha ligget stille lenge. Bør vel spørre lege, sikkert lurt å gå forebyggende til en fysioterapaut hvis jeg sliter alleede. Ble moren din bedre eller verre utover svangerskapet?
Tror det ble verre etterhvert som det ble tyngre, men dette er jo mange år siden og ikke helt samme helsetilbudene den gang som nå. Fysio hjelper nok veldig på! Er veldig spent på om bekkenplager kan være arvelig :smiley-ashamed004
 
Off, vet tydeligvis ikke mitt eget beste… har bare fått helt lys urin hele morgenen i dag, må tisse sånn en gang i timen. Og så tok jeg såklart test på mye lysere urin enn jeg har gjort de andre dagene, klarte ikke å holde meg fra å teste. Så den ble jo bittelitt svakere enn den jeg fikk i går. Og jeg VET jo hvorfor. Men likevel så går hodet rett i krisemodus. Var ikke en sånn lørdagsmorgen jeg hadde sett for meg :arghh:
Jeg sa til og med til meg selv før jeg dyppa testen i lys urin, at nå kommer den til å være svakere enn forventa. Men hjernen klarer å overse all logikk… så irritert på meg selv for at jeg gjorde dette mot meg selv.
Rart hvordan hodet kan spille puss med deg selv om logikken sier noe annet. Skylder det på den tornadoen av hormoner som surrer gjennom kroppen :rolleyes:

Du kan jo ta det at du må springe på do hele veien som et positivt tegn på graviditet selv om du ikke akkurat får de beste teste tisset ut av det :joyful:
 
Rart hvordan hodet kan spille puss med deg selv om logikken sier noe annet. Skylder det på den tornadoen av hormoner som surrer gjennom kroppen :rolleyes:

Du kan jo ta det at du må springe på do hele veien som et positivt tegn på graviditet selv om du ikke akkurat får de beste teste tisset ut av det :joyful:
Ja, man blir virkelig helt koko :laughing002
Nå som jeg har fått flere tester som er sterkere enn både den i går og i forigårs, så tror hodet at det må være feil. At en eneste liten test kan tulle med tryggheten jeg hadde på at det skal gå bra denne gangen. :rolleyes:o_O

Sant, får jo ikke spart opp lenger enn en time, ikke rart det blir krøll!
 
Egentlig vil jeg ikke klage over dette, for jeg er glad for at jeg har symptomer, men nå når jeg er uggen hele dagen så orker jeg ikke gjøre noe særlig med sønnen min :inpain: :confused: Akkurat det kjenner jeg er litt vondt.
 
Klager over å være så oppblåst i kveld at det ser ut som jeg er 4 mnd på vei :/ .
Vi har svigermor på besøk og da må nok hun tro at jeg er gravid med termin i april/mai :p (vi vil ikke fortelle henne at vi er gravide på en god stund til siden jeg kun er 4+5 i dag)
 
Jeg har eksamen denne uken og er absolutt ikke klar. Dette semesteret har vært veldig dårlig både fra foreleserne sin side og litt min. Og i stede for å lese pensum den siste uken, har jeg heller lest her. Konsentrasjonen har ikke vært på topp de siste månedene, men den siste uken har den vært ikke-eksisterende :hilarious:
 
I dag går jeg til innkjøp av nutridrink tror jeg. Får ikke i meg noe særlig av gode næringsstoffer - blant annet FIBER, så blir så forstoppa. Husker i svangerskap nr 2, da jeg ikke klarte å spise, så hjalp det veldig med halvfrosne sjokolade nutridrink. Og banan. Så skal se om de ennå går ned!
 
I dag er jeg så stressa. Første dag jeg ikke tester, og kjenner at det er vanskelig for kontrollbehovet å ikke se stigning på test. Bekymrer meg veldig.
Er også bekymra for hvordan jula skal bli. Jeg og samboer skal feire selve jula hver for oss (forhåpentligvis for siste gang) og er så redd for at formen skal bli dårlig når jeg er hos familien min uten han. Vet ikke engang hvorfor jeg er redd for det.
 
Back
Topp