Klagetråd

Jeg har heldigvis kontorjobb, så tenker å ha med Ritz-kjeks og forsøke å lage noen mettende ting jeg kan ha med. Noe av problemet er at jeg er sulten hele tiden, så det ser sikkert litt rart ut at jeg går og spiser konstant, men får gå på toalettet i verste fall. :p

Kjedelig med når man kan fortelle sjef, og dumt hvis man føler man må finne på noe. Jeg er i ny jobb og har fortsatt prøvetid. Vet at jeg ikke mister jobben selv om jeg blir gravid i prøvetiden, men vil gjerne få noen uker til før jeg sier det.
Jeg småspiste hele første trimester med førstemann for å unngå kvalmen. Hadde ett lite lager i skapet av diverse snacks, både sunne og litt mer usunne varianter . Hadde den mest «utsatte» plassen i kontorlandskapet med tanke på innsyn, men folk ble temmelig overrasket da jeg røpte graviditet rundt uke 13-14 :DMen jeg trodde jo også noen kom til å legge merke til det
 
Jeg går kvalm og trøtt mesteparten av dagene :/.
Kastet opp hver eneste dag den siste uka , blir nok til å holde på til jeg er 16-20 uker :/ (da det ble litt bedre med jentene)
 
Klager litt på at jeg tror sykehuset har rotet til henvisning til tidlig ultralyd. Skal i utgangspunktet få en før den vanlig TUL, men er satt opp til vanlig tidspunkt rundt uke 12. Flere opplysninger i innkallingen stemmer heller ikke. Kjenner jeg synes det er litt styr å ringe og finne ut av det…:smiley-angry016:confused:

Eventuelt så har de avvist henvisningen, til tross for at jeg ble lovet ultralyd før uke 10, tidligere i høst
 
Klager litt på at jeg tror sykehuset har rotet til henvisning til tidlig ultralyd. Skal i utgangspunktet få en før den vanlig TUL, men er satt opp til vanlig tidspunkt rundt uke 12. Flere opplysninger i innkallingen stemmer heller ikke. Kjenner jeg synes det er litt styr å ringe og finne ut av det…:smiley-angry016:confused:

Eventuelt så har de avvist henvisningen, til tross for at jeg ble lovet ultralyd før uke 10, tidligere i høst
Æsj, så kjedelig! Håper det ordner seg!
 
Begynt på xonvea her. De tar ikke alt, og fortsatt kvalmebølger og oppkast av og til, men uten tvil bedre !!
Jeg er helt grusomt kvalm, men heldigvis ingen oppkast.

Håper det blir bedre for dere snart ❤️ Jeg har slitt med kvalme til uke 20 de andre gangene, så vet hva jeg har i vente nå også :sorry:

For dere med hypermesis!
Jeg hadde alvorlig hypermesis i forrige svangerskap, kastet opp 10-20 til 5-6 mnd, men fikk spist etter Kl 12-13 så ble aldri innlagt:) Denne gangen begynte kvalmen i uke 4, det er ikke like ille, brekker meg og kaster opp en 3-4 ganger hver om dagen, men det er jo nok til å føle seg dritt og bli veldig sliten av. Pluss endel kvalme selvfølgelig resten av dagen. Har dere sykemeldt dere? Jeg var sykemeldt 40% sist gang, synes det var altfor lite mtp. Hvor ille det var, men nå har jeg en liten gutt ekstra og har fått høyt blodtrykk av kvalme/støttemedisiner osv.
Så ja, sykemelding?
 
For dere med hypermesis!
Jeg hadde alvorlig hypermesis i forrige svangerskap, kastet opp 10-20 til 5-6 mnd, men fikk spist etter Kl 12-13 så ble aldri innlagt:) Denne gangen begynte kvalmen i uke 4, det er ikke like ille, brekker meg og kaster opp en 3-4 ganger hver om dagen, men det er jo nok til å føle seg dritt og bli veldig sliten av. Pluss endel kvalme selvfølgelig resten av dagen. Har dere sykemeldt dere? Jeg var sykemeldt 40% sist gang, synes det var altfor lite mtp. Hvor ille det var, men nå har jeg en liten gutt ekstra og har fått høyt blodtrykk av kvalme/støttemedisiner osv.
Så ja, sykemelding?
Sykemeldt her ja, var null problem å få det :) Man skal klare å fungere i den grad det er mulig, hjemme også. Jeg jobber i helsevesenet, og kan ikke bare sette meg eller gå å spy når det passer meg på jobb :laughing002

Blir sliten, svimmel og slapp av å gå sånn + full dose med xonvea nå. Sett deg selv først, også får man jo håpe at dette gir seg snart :Heartpink
 
Sykemeldt her ja, var null problem å få det :) Man skal klare å fungere i den grad det er mulig, hjemme også. Jeg jobber i helsevesenet, og kan ikke bare sette meg eller gå å spy når det passer meg på jobb :laughing002

Blir sliten, svimmel og slapp av å gå sånn + full dose med xonvea nå. Sett deg selv først, også får man jo håpe at dette gir seg snart :Heartpink
Huffameg! Hvor mye kaster du opp? Og hvor mye sykemeldt er du?
 
100% sykemeldt !
Varierer med oppkast, mindre og sjeldnere nå etter medisinøkning, så nå kan det være dager uten. Men fortsatt mye kvalm og brekninger, som forsåvidt er like ille spør du meg :laughing002
Huff, ja, synes det er vanskelig å sykmelde meg 100% så mange prosjekter på jobb, tror jeg prøver 50% først!
 
For dere med hypermesis!
Jeg hadde alvorlig hypermesis i forrige svangerskap, kastet opp 10-20 til 5-6 mnd, men fikk spist etter Kl 12-13 så ble aldri innlagt:) Denne gangen begynte kvalmen i uke 4, det er ikke like ille, brekker meg og kaster opp en 3-4 ganger hver om dagen, men det er jo nok til å føle seg dritt og bli veldig sliten av. Pluss endel kvalme selvfølgelig resten av dagen. Har dere sykemeldt dere? Jeg var sykemeldt 40% sist gang, synes det var altfor lite mtp. Hvor ille det var, men nå har jeg en liten gutt ekstra og har fått høyt blodtrykk av kvalme/støttemedisiner osv.
Så ja, sykemelding?
Jeg har ikke hyperemesis siden jeg ikke kaster opp, men er fryktelig kvalm og klarer snart ikke fungere lengre. Skal til legen i neste uke og kommer til å be om sykemelding en liten stund. Jeg jobber med mat og syntes det er veldig fælt nå, sist ble jeg sykemeldt til uke 20 pga kvalme.
 
Jeg har ikke hyperemesis siden jeg ikke kaster opp, men er fryktelig kvalm og klarer snart ikke fungere lengre. Skal til legen i neste uke og kommer til å be om sykemelding en liten stund. Jeg jobber med mat og syntes det er veldig fælt nå, sist ble jeg sykemeldt til uke 20 pga kvalme.
Kan ikke vere enkelt å jobbe med mat når man går rundt og er kvalm. Har stor sympati for deg, og støtter tanken om sykemelding. Her hjemme er det stort sett samboer som lager middag nå, bare stekelukten er nok til at jeg brekker meg
 
Jeg har ikke hyperemesis siden jeg ikke kaster opp, men er fryktelig kvalm og klarer snart ikke fungere lengre. Skal til legen i neste uke og kommer til å be om sykemelding en liten stund. Jeg jobber med mat og syntes det er veldig fælt nå, sist ble jeg sykemeldt til uke 20 pga kvalme.
Ble du da 100% eller gradert? Jeg kan ha hjemmekontor også, så tenker kanskje nor gradert. Men blir så dårlig av all denne springa, all sminker renner jo av på jobb etter ett oppkast og du vil jo bare sove etterpå:/
 
Ble du da 100% eller gradert? Jeg kan ha hjemmekontor også, så tenker kanskje nor gradert. Men blir så dårlig av all denne springa, all sminker renner jo av på jobb etter ett oppkast og du vil jo bare sove etterpå:/
Jeg ble 100% sykemeldt sist, men i min jobb kunne det ikke tilrettelegges noe.

Syntes ikke det er innafor at du kaster opp på jobb. Ville absolutt bedt om 100% sykemelding, så får du se etter en liten stund om du kan jobbe litt selv om. Husk at selv om man har en 100% sykemelding betyr det ikke at man ikke kan jobbe litt dersom man ønsker ☺️
 
Mini har omgangssyke som aldri gir seg.. ikke kastet opp på 48 timer og vi var så klare for barnehagen igjen også kastet hun plutselig opp igjen og vi må være hjemme 48 timer til. Vi er jo selvfølgelig smittet også, men ikke i nærheten av å ha hennes energinivå :hungover:
 
Back
Topp