Klagetråd

Får meg ikke til å ta kontakt med jordmor eller St. Olav før jeg faktisk vet at barnet lever.
Skal på ultralyd i uke 7, så får ringe etter det.
så redd at det ikke skal være liv også har jeg avlyst operasjonen fo ingenting..
 
Hadde svangerskapsdiabetes forrige svangerskap og risikoen er høy for å få det igjen. Derfor har jeg/må jeg kuttet det meste av karbohydrater. Sist «spika» blodsukkeret av å ha gulrot oppi middagen, så må være ganske strikt. Fordel: jeg spiser mer velbalansert og ikke noe overspising. Ulempe: jeg vil jo ha søte ting! Eple! Pasta! Poteter!
Skulle ønske jeg klarte å spise sunt. Jeg har spist veldig blodsukkervennlig for å klare å bli gravid. Vi har prøvd i 8 år. Men nå er jeg så ekstremt kvalm at jeg må ta til takke med å få i meg noe som helst. I dag er det loff og meksikansk gryte. Helt krise i forhold til kostholdet jeg hadde fram til for en uke siden:hungover:
 
Skulle ønske jeg klarte å spise sunt. Jeg har spist veldig blodsukkervennlig for å klare å bli gravid. Vi har prøvd i 8 år. Men nå er jeg så ekstremt kvalm at jeg må ta til takke med å få i meg noe som helst. I dag er det loff og meksikansk gryte. Helt krise i forhold til kostholdet jeg hadde fram til for en uke siden:hungover:
Det blir etter all sannsynlighet bedre!! Jeg tenker alltid sånn i begynnelsen når kvalmen står på. Akkurat nå er det viktigste at du får i deg noe. Når du føler deg bedre, kan du prøve å være mer bevisst:Heartpink her har jeg funnet ut at klementin og epler hvertfall funker like bra på min kvalme som salte chips, så prøver å veksle litt hvertfall:joyful: men generelt hjelper det med karbs, og dessverre, gjerne fine karbs og ikke grove:hilarious:
 
Nå har blødningene mine tatt seg opp igjen, og jeg kan ikke tro annet enn at dette er begynnelsen på en spontanabort.

Er i dag 6+5, og var på ultralyd 6+1 hvor jeg så et bankende hjerte og alt så fint ut. Samme dag hadde jeg litt lyserødt på papiret, med fikk beskjed på UL om at ikke var noe å bekymre seg for. Det ble til mer neste dag, og friskt blod lørdag kveld, før det ikke kom noe i hele går. Så da la jeg meg litt mer optimistisk.

Men i natt har jeg hatt blødninger som er mer som mensen, og lett menssmerter. Er så lei meg! Tenkte jo at etter å ha sett et bankende hjerte kunne jeg slappe av litt. Skal ringe legen så snart kontoret deres åpner, håper han henviser til ultralyd? Blir så sliten av å konstant være redd og konstant bli skuffa!
 
Nå har blødningene mine tatt seg opp igjen, og jeg kan ikke tro annet enn at dette er begynnelsen på en spontanabort.

Er i dag 6+5, og var på ultralyd 6+1 hvor jeg så et bankende hjerte og alt så fint ut. Samme dag hadde jeg litt lyserødt på papiret, med fikk beskjed på UL om at ikke var noe å bekymre seg for. Det ble til mer neste dag, og friskt blod lørdag kveld, før det ikke kom noe i hele går. Så da la jeg meg litt mer optimistisk.

Men i natt har jeg hatt blødninger som er mer som mensen, og lett menssmerter. Er så lei meg! Tenkte jo at etter å ha sett et bankende hjerte kunne jeg slappe av litt. Skal ringe legen så snart kontoret deres åpner, håper han henviser til ultralyd? Blir så sliten av å konstant være redd og konstant bli skuffa!
Sender deg en varm klem, når ord blir fattige. Det må være vondt den uvissheten:Heartpink
 
Tror jeg må krype til korset og ringe legekontoret og høre om jeg kan få kvalmestillende idag:arghh: har greid meg uten alle gangene før, men dette er pyton. Første gang jeg har spydd på morran til nå!
 
Nå har blødningene mine tatt seg opp igjen, og jeg kan ikke tro annet enn at dette er begynnelsen på en spontanabort.

Er i dag 6+5, og var på ultralyd 6+1 hvor jeg så et bankende hjerte og alt så fint ut. Samme dag hadde jeg litt lyserødt på papiret, med fikk beskjed på UL om at ikke var noe å bekymre seg for. Det ble til mer neste dag, og friskt blod lørdag kveld, før det ikke kom noe i hele går. Så da la jeg meg litt mer optimistisk.

Men i natt har jeg hatt blødninger som er mer som mensen, og lett menssmerter. Er så lei meg! Tenkte jo at etter å ha sett et bankende hjerte kunne jeg slappe av litt. Skal ringe legen så snart kontoret deres åpner, håper han henviser til ultralyd? Blir så sliten av å konstant være redd og konstant bli skuffa!
Sender deg også en god klem ❤️ Håper du raskt får time til UL, sånn at du får klart svar på hva som skjer.
 
Nå har blødningene mine tatt seg opp igjen, og jeg kan ikke tro annet enn at dette er begynnelsen på en spontanabort.

Er i dag 6+5, og var på ultralyd 6+1 hvor jeg så et bankende hjerte og alt så fint ut. Samme dag hadde jeg litt lyserødt på papiret, med fikk beskjed på UL om at ikke var noe å bekymre seg for. Det ble til mer neste dag, og friskt blod lørdag kveld, før det ikke kom noe i hele går. Så da la jeg meg litt mer optimistisk.

Men i natt har jeg hatt blødninger som er mer som mensen, og lett menssmerter. Er så lei meg! Tenkte jo at etter å ha sett et bankende hjerte kunne jeg slappe av litt. Skal ringe legen så snart kontoret deres åpner, håper han henviser til ultralyd? Blir så sliten av å konstant være redd og konstant bli skuffa!
Har du fått en time noe sted? ❤️
 
Det motsatte av en klage her i klagetråden, men for å følge opp posten fra i morgen:

Jeg kan ikke helt tro det, men alt ser helt fint ut! Legen min kunne ta ultralyd (med apparat som ikke var like fancy som hos ultralydjordmor, så detaljene var ikke like gode), og der tydet alt på et intakt svangerskap, hjertet slo fortsatt og fosteret har vokst som det skal. Han kunne ikke forklare blødningene, som jeg jo fortsatt har, men det så i alle fall ikke ut som noe påbegynt spontanabort. Så utrolig letta! Og litt satt ut. Har også tatt hcg for sikkerhetsskyld og skal ta en ny om noen dager, så får vi sett at stigningen fortsatt er riktig også. Er helt utslitt av all bekymringa og disse opp- og nedturene!
 
Jenta på 16 måneder ble kjørt i ambulanse til legevakten på fredag grunnet kraftige feberkramper og har enda 40 i temp på 5 dagen... Midt i alt dette fant vi ut at det kommer en liten spire til og legen sa (kanskje synsk) på fredag at om det kommer et søsken en gang vil den også mest sannsynlig få det...

Ble liksom ikke helt full feiring med denne positive testen slik som ved forrige, våken netter med sykt barn vs alkoholfri champagne :joyful:
 
Det motsatte av en klage her i klagetråden, men for å følge opp posten fra i morgen:

Jeg kan ikke helt tro det, men alt ser helt fint ut! Legen min kunne ta ultralyd (med apparat som ikke var like fancy som hos ultralydjordmor, så detaljene var ikke like gode), og der tydet alt på et intakt svangerskap, hjertet slo fortsatt og fosteret har vokst som det skal. Han kunne ikke forklare blødningene, som jeg jo fortsatt har, men det så i alle fall ikke ut som noe påbegynt spontanabort. Så utrolig letta! Og litt satt ut. Har også tatt hcg for sikkerhetsskyld og skal ta en ny om noen dager, så får vi sett at stigningen fortsatt er riktig også. Er helt utslitt av all bekymringa og disse opp- og nedturene!
Oi, så bra!! Glad på dine vegne!
 
Tror jeg begynner å bli syk :( tett i hodet å nesen, litt vondt i kroppen. Tempen var på 37.63.. håper jeg kan sove det av meg!
 
Jeg må klage litt på meg selv. Jeg har eksamen neste uke og ligger veldig langt bak på lesingen, men klarer ikke å konsentrere meg. Tankene går bare rundt og rundt etter positiv test :shy:

Jeg har også tidvis kraftige murringer som gjør at jeg tror mensen kommer hele tiden..
 
Jeg må klage litt på meg selv. Jeg har eksamen neste uke og ligger veldig langt bak på lesingen, men klarer ikke å konsentrere meg. Tankene går bare rundt og rundt etter positiv test :shy:

Jeg har også tidvis kraftige murringer som gjør at jeg tror mensen kommer hele tiden..
Jeg hadde det også sånn for noen uker siden, men på jobb. Klarte ikke tenke på noe annet enn "hjelpes!":hilarious: denne spiren kom overraskende på da.. hehe
 
Klager fordi jeg merker at jeg begynner å bli smittet med sykdom :/.

Pluss at ryggen min ikke spiller på lag (sliter av og på med ryggen til vanlig )
Jeg kan ikke ta pillene jeg pleier ta når ryggen min er som verst fordi det er rød trekant på dem :/.
Så håper ikke ryggen blir noe verre ❤️

Som flere her kjenner jeg også på murringer , så jeg går å sjekker etter blod ofte :/.

Ble langt klageinnlegg dette :p
 
Back
Topp