Klagetråd

Ja fristen er vel at man skal tilbys innen 13+6 tror jeg. Jeg har vært 13+0 begge mine svangerksap. Fordelen er at mn ser litt bedre enn starten av uke 11 da. Og ulempe at mn må vente lenger såklart..
Den største ulempen er at det er kortere tid til diagnostikk og avgjørelse dersom det skulle være noe :(
 
Den største ulempen er at det er kortere tid til diagnostikk og avgjørelse dersom det skulle være noe :(

Ja det er sant. Fristen er vel fortsatt 22+0 for svangerskapsavbrudd. Men kjedelig å gå lenger gravid før tidlig ultralyd dersom man har maks uflaks og at det er noe..
 
Ja det er sant. Fristen er vel fortsatt 22+0 for svangerskapsavbrudd. Men kjedelig å gå lenger gravid før tidlig ultralyd dersom man har maks uflaks og at det er noe..
Det er jo tøffere og tøffere med svangerskapsavbrudd jo lengere det går, det er jo grunnen til at de nå tilbyr tidlig ul og nipt. Jeg håper jo virkelig alt er bra, men tenker hvor tøft det er for de som må utredes videre og at de kanskje ikke får svar før rett før fristen. Nemda jobber jo heller ikke helger eller røde dager. Husker jeg leste om en som måtte gå med ett foster som ikke var levedyktig i magen i flere dager ekstra fordi nemda hadde fri i jula :wideyed: heldigvis ikke så mange røde dager nå mot sommeren da!
 
Det er jo tøffere og tøffere med svangerskapsavbrudd jo lengere det går, det er jo grunnen til at de nå tilbyr tidlig ul og nipt. Jeg håper jo virkelig alt er bra, men tenker hvor tøft det er for de som må utredes videre og at de kanskje ikke får svar før rett før fristen. Nemda jobber jo heller ikke helger eller røde dager. Husker jeg leste om en som måtte gå med ett foster som ikke var levedyktig i magen i flere dager ekstra fordi nemda hadde fri i jula :wideyed: heldigvis ikke så mange røde dager nå mot sommeren da!

Ja, så absolutt!
Har mista seint selv, men det var er sånt tilfelle hvor det ikke var aktuelt med svangerskapsavbrudd. Det er absolutt mye bedre at alle får tilbud tidlig så man kan finne ut av ting så tidlig som mulig.
 
Jeg er så trett! Ikke så trett etter to nattevakter på rad en gang, eller en døgn vakt med minimalt med søvn. Måtte bare be gubben nå om en 1/2 på øyet for det gikk rundt for meg. Fikk 1 time men like trøtt. Var ikke sånn med de tre andre
 
Jeg er så trett! Ikke så trett etter to nattevakter på rad en gang, eller en døgn vakt med minimalt med søvn. Måtte bare be gubben nå om en 1/2 på øyet for det gikk rundt for meg. Fikk 1 time men like trøtt. Var ikke sånn med de tre andre
Samma her! Jeg er vanligvis en som fungerer så godt på lite søvn, og sover aldri lurt midt på dagen. Har aldri sovet så mye på dagen som den siste tiden :goodnight
 
Fastlegen har henvist til otul, men sa at de andre hun har henvist nå ofte ikke får time før uke 13/14 :arghh:
Syns det er så ræv at de ikke tar det i starten av anbefalt tid heller enn å pushe det til slutten. Syns å huske at enkelte ting er lettere å se rundt uke 12 enn senere på ul også, så innimellom lurer jeg på om de har lagt fristen så sent fordi de ikke vil at vi skal få vite/kunne ta avgjørelser.
Jeg hater hvor mye grumsete kristendom har farget våre muligheter til å ta valg og skaffe informasjon rundt egen graviditet/kropp. /utblåsing
 
Var så misfornøyd med fastlegen min under forrige graviditet at jeg byttet fastlege. Men er på venteliste og på plass 44. Så ser ut som jeg må ha samme lege i dette svangerskapet også. :wtf:
 
Syns det er så ræv at de ikke tar det i starten av anbefalt tid heller enn å pushe det til slutten. Syns å huske at enkelte ting er lettere å se rundt uke 12 enn senere på ul også, så innimellom lurer jeg på om de har lagt fristen så sent fordi de ikke vil at vi skal få vite/kunne ta avgjørelser.
Jeg hater hvor mye grumsete kristendom har farget våre muligheter til å ta valg og skaffe informasjon rundt egen graviditet/kropp. /utblåsing
E9! Nakkefold er lettest å se rundt uke 12!
 
Har vært i bursdag i dag, glemte å ta med afipran. Kvalmen tok overhånd, endte med å kaste opp. Nå er jeg skikkelig uggen :arghh: Har også UVI, og penicilin smaker dritt (får ikke svelgt tbl fort nok). Får tro det blir bedre i morgen
 
Har vært i bursdag i dag, glemte å ta med afipran. Kvalmen tok overhånd, endte med å kaste opp. Nå er jeg skikkelig uggen :arghh: Har også UVI, og penicilin smaker dritt (får ikke svelgt tbl fort nok). Får tro det blir bedre i morgen
Uff, så fælt :( nå fikk du i det minste testet at afipran hadde litt effekt da :hilarious:
 
To dager så godt som uten kvalme og så kommer det tilbake den dagen svigers skal på middag:rolleyes:
I tillegg har kvalmen med seg kameratene sine; halsbrann, oppblåsthet og generell uvelhet.
 
Jeg er 6+2 og er kontant småkvalm. Men det verste er den sinnsyke trettheten. Jeg er vant til å trene flere ganger i uken, løpe og styrke, men nå er rusletur ut med ungene et ork.
Sover gjerne 2 timer på dagen og 9-10 timer natten uten vanskeligheter. Jeg har alltid helt fint klar meg med 6-7. :hungover:
tenker på hva jeg har foran meg og vet ikke om jeg kan takle alenelivet med to og en baby rett og slett. Akkurat begynt å få sove natten gjennom.
Akk!
 
Hadde litt blødning ved tørk i sted, og litt magekramper i går som jeg trodde var luftsmerter, gått lang tur i dag så håper det kan være en forklaring ? Blir så bekymret og lei meg.
 
Hadde litt blødning ved tørk i sted, og litt magekramper i går som jeg trodde var luftsmerter, gått lang tur i dag så håper det kan være en forklaring ? Blir så bekymret og lei meg.
Blødning ved tørk har ofte ingen betydning, det er som regel pga tynne slimhinner som blør lett i svangerskap :Heartred så lenge det ikke tar seg veldig opp og blir mye magesmerter så er du nok trygg!
 
En kollega av meg har dille på den verste tyggissmaken :( Blir så uvel av lukta
Så driver og prøver å finne mest mulig arbeidsoppgaver i en annen del av lokalet i dag ;)
 
Sitter på venterommet hos jordmor, jippi! Men er så nervøs, tror det er fordi alt føles så mye mer ekte nå, redd for at det skal gå galt igjen, at jeg holdt på å spy rett før jeg gikk opp hit:hungover:
Lukta på sykehusdoer er jo ikke akkurat herlig den heller:sick006:dead:
 
Sitter på venterommet hos jordmor, jippi! Men er så nervøs, tror det er fordi alt føles så mye mer ekte nå, redd for at det skal gå galt igjen, at jeg holdt på å spy rett før jeg gikk opp hit:hungover:
Lukta på sykehusdoer er jo ikke akkurat herlig den heller:sick006:dead:
Håper timen blir bra :Heartred
 
Back
Topp