Klagetråd

Sniker
Da høres fastlegen lite informert ut. Når man har hatt er keisersnitt tidligere, er der VELDIG lav terskel for å få planlagt keisersnitt på nytt. De fleste jeg kjenner har fått kunne velge selv når de allerede har hatt keisersnitt tidligere
Jeg tenker du burde snakke med jordmor, og etter ordinær ultralyd så kan du be jordmor henvise deg til sykehsuet for fødselsforberedende samtale. Det er veldig godt tilbud når man har hatt en traumatisk opplevelse tidligere, da kan dere snakke om veien videre. Denne samtalen blir enten med en jordmor eller en overlege. Alternativt settes det opp tid til samtale med overlege for å avgjøre keisersnitt, etter den første fødselsforberedende samtalen.
Takk for info, det gir meg mye håp :smiley-angelic001
Jeg får ikke komme til jordmor før uke 24, dessverre, de har ikke kapasitet. Gleder meg til å få dette avklart.
 
Høres ikke bra ut, men så har ikke jeg satt meg noe inn i dette.. Virker jo bra at du har fått utstyr til å måle med allerede da! :) Hva må du evt. Gjøre nå?
Er ikke krise altså, skal være under 5,3 og mitt var på 5,6. Men får jeg flere målinger som er uforklarlig for høye må jeg henvises til diabetes poliklinikken. Så blir det oppstart av insulin og endel jobb med hva jeg kan/ikke kan spise.
 
I dag venter jeg på tlf fra fastlegen ifht hcg-målingene… grusomt å gå sånn og vente på tlf. Blæh!
 
Er ikke krise altså, skal være under 5,3 og mitt var på 5,6. Men får jeg flere målinger som er uforklarlig for høye må jeg henvises til diabetes poliklinikken. Så blir det oppstart av insulin og endel jobb med hva jeg kan/ikke kan spise.
Under 5,5 skal det vel være :happy: det er ihvertfall det jeg har fått beskjed om.
 
Under 5,5 skal det vel være :happy: det er ihvertfall det jeg har fått beskjed om.
Ser enkelte skriver 5,5, men helsedirektoratet sier 5,3 (og det er det tallet jeg har vært vant til å bruke fra oppfølging hos dia.pol). Var uansett over begge ;)
Har du hatt svangerskapsdiabetes tidligere?

 
Ser enkelte skriver 5,5, men helsedirektoratet sier 5,3 (og det er det tallet jeg har vært vant til å bruke fra oppfølging hos dia.pol). Var uansett over begge ;)
Har du hatt svangerskapsdiabetes tidligere?

Nei, men jeg jobber som bioingeniør. Der jeg jobber har vi brukt 5,5. Men igjen, enkeltmålinger kan jo variere litt. Sist jeg tok glukosebelastning hadde jeg fastende på 5,4.
 
Nei, men jeg jobber som bioingeniør. Der jeg jobber har vi brukt 5,5. Men igjen, enkeltmålinger kan jo variere litt. Sist jeg tok glukosebelastning hadde jeg fastende på 5,4.
husker ikke min fastende, men tror den var oppunder 7 når jeg tok glukosebelastning sist, og fikk over 11 etter to timer :rolleyes:
Fikk akkurat 7,6 etter måltid og. Som ikke gravid er målingene innafor, men som gravid er det ikke bra :/ .
Fortsetter jeg å få målinger som dette over helga må jeg sende melding til lege og bli henvist videre i systemet. Bare kjennes så skrekkelig tidlig ut å styre med dette.
Spesielt siden jeg ellers ikke har noe særlig symptomer. Hadde litt rett rundt ikm, og nå har det dabba av igjen. Kjennes litt uvirkelig ut, og allikevel kommer alt styret med blodsukkeret :(
 
Last edited:
For høyt fastende blodsukker :(
Gruer meg til å fortsette å måle i dag, redd alt blir for høyt alt.
Da er vi i samme bås.

Jeg hadde insulinkrevene sv.diabetes sist og blir det denne gangen også. Spent på hvor tidlig jeg får begynne med det, ettersom at jeg ikke fikk henvisning dit før jeg var 25 uker på vei sist. Men nå vet de jo at jeg har det, så satser på å få kommet tidligere i gang nå!

Har bestilt store mengder med sukkerfri sjokolade og tygger på ekle frøknekkebrød for å redusere sukker og karbohydrater :hilarious: Har bestilt noen tacolefser også, og de smakte ikke så gæernt:)
 
Da er vi i samme bås.

Jeg hadde insulinkrevene sv.diabetes sist og blir det denne gangen også. Spent på hvor tidlig jeg får begynne med det, ettersom at jeg ikke fikk henvisning dit før jeg var 25 uker på vei sist. Men nå vet de jo at jeg har det, så satser på å få kommet tidligere i gang nå!

Har bestilt store mengder med sukkerfri sjokolade og tygger på ekle frøknekkebrød for å redusere sukker og karbohydrater :hilarious: Har bestilt noen tacolefser også, og de smakte ikke så gæernt:)
Du har også begynt å måle alt? Misforstå meg rett, men fint med litt selskap :)

Taco-salat var en av de få tingene jeg kunne spise sist uten å sette insulin, lagde wraps med salatblader bare :D og får sette frøknekkebrød og rent kjøttpålegg på handlelista først som sist jeg og.
 
Du har også begynt å måle alt? Misforstå meg rett, men fint med litt selskap :)

Taco-salat var en av de få tingene jeg kunne spise sist uten å sette insulin, lagde wraps med salatblader bare :D og får sette frøknekkebrød og rent kjøttpålegg på handlelista først som sist jeg og.
Jeg har ikke begynt å måle selv hjemme enda, men fastende var på 6 når jeg var hos legen. Noe jeg visste fra før av, da jeg har litt forhøyet fastende til vanlig.

Jeg måtte bare sette insulin på kvelden, da det kun er det fastende blodsukkeret som trøbler her. Må nok snart begynne med måling igjen, men venter til første kontroll hos legen om nett under to uker. Må ha ny resept på litt utstyr :) Anbefaler tights.no om du ikke handlet der i fra sist. Både pizzabunnen og tacolefsene var gode :)
 
Siste uka har jeg gått fra å ha normal mage til veldig hard mage :arghh: Og jeg drikker masse vann. Så ubehagelig
 
Er ikke krise altså, skal være under 5,3 og mitt var på 5,6. Men får jeg flere målinger som er uforklarlig for høye må jeg henvises til diabetes poliklinikken. Så blir det oppstart av insulin og endel jobb med hva jeg kan/ikke kan spise.
Ok. Høres jo krevende ut ! Håper det lar vente på seg en liten stund til da :Heartred
 
Må slenge inn en liten klage på kvalmen i dag altså, den siste uka har virkelig vært en prøvelse. Hele dagene går med til å tenke på at jeg bør spise. Jeg har null matlyst og alt jeg spiser må jeg bare presse i meg fordi jeg vet jeg må og at det er bra for både meg og spiren. Men huff, lengter etter en normal dag uten kvalme og med appetitt :( :depressed:
 
Må klage litt på at Husbonden har så lyst til å fortelle svigers om graviditeten, er 6+4. Er ikke forbi der vi mistet sist, 7+1, og er skikkelig nervøs nå for at det skal gå galt igjen nå.
Skulle så gjerne hatt en ultralyd for å bekreftet liv før vi deler :arghh:
 
Må klage litt på at Husbonden har så lyst til å fortelle svigers om graviditeten, er 6+4. Er ikke forbi der vi mistet sist, 7+1, og er skikkelig nervøs nå for at det skal gå galt igjen nå.
Skulle så gjerne hatt en ultralyd for å bekreftet liv før vi deler :arghh:
Ser den. Når skal dere ha ultralyd da?
 
Ser den. Når skal dere ha ultralyd da?
Vet ikke ennå. Vi kan ikke ta oss råd til å gå privat akkurat nå, så må vente på OTUL. Skal til jordmor kommende onsdag så får vel gjerne vite noe da håper jeg :)
Men i alle tilfelle blir det noen uker til om vi skal vente.
 
Vet ikke ennå. Vi kan ikke ta oss råd til å gå privat akkurat nå, så må vente på OTUL. Skal til jordmor kommende onsdag så får vel gjerne vite noe da håper jeg :)
Men i alle tilfelle blir det noen uker til om vi skal vente.
Mm skjønner. :)
 
Fastlegen har henvist til otul, men sa at de andre hun har henvist nå ofte ikke får time før uke 13/14 :arghh:
 
Fastlegen har henvist til otul, men sa at de andre hun har henvist nå ofte ikke får time før uke 13/14 :arghh:

Ja fristen er vel at man skal tilbys innen 13+6 tror jeg. Jeg har vært 13+0 begge mine svangerksap. Fordelen er at mn ser litt bedre enn starten av uke 11 da. Og ulempe at mn må vente lenger såklart..
 
Back
Topp