Klagetråd

Åååh… ikke godt å ha det sånn.. men du var 6+1 i går (mente jeg leste det)? For jeg var på tidlig ultralyd i går, jeg var da 6+2, og vi så et bitte lite flimmer av hjerte. Hun mente jeg kanskje var 5+5, men hun ville ikke jeg skulle endre noe på termin da det er alt for tidlig, og de utvikler seg i rykk og napp. Derfor skal jeg gå ut i fra den beregninga jeg har. Uansett, hvis hun mener jeg var 5+5, jeg selv mener 6+2, så er det gode sjanser for at du kan få se et hjerte i dag, hvis det fortsatt går bra :Heartred Noen blør pga at de mister en tvilling og, eller har bare helt andre uskyldige blødninger. Krysser så fingrene for at det går bra med deg:angelic: håper du vil oppdatere oss når du har vært der, også vil jeg ønske deg masse lykke til:Heartred:Heartred
Ja det er jo så lite å måle på så tidlig, så er vanskelig å få det heilt korrekt. Håper eg får sett eit flimmer eg og ❤️
Skal selvfølgelig oppdatere etterpå :happy:
Godt med ein så fin og støttande heiagjeng her inne :smiley-angelic003
 
Så spennende :happy: da vil de nok se en del allerede. Jeg hadde TUL med første barnet da jeg var i uke 7+noe, og da var det en bamsemums som danset der :dance011
Jeg kaller det også bamsemums! :D Var på TUL uke 8 med nr 2, og da syntes jeg at det lignet sånn på en bamsemums at jeg begynte å kalle lille i magen for det:laughing002 Krysser fingrene for at de finner liv:smiley-angelic001 Har time 1220 så er jo en eeevighet å vente..
 
6+4 i dag.

Ikke kjent noe særlig til graviditeten..noe som er uvanlig siden jeg har vært gravid noen ganger, og alle gangene har jeg vært veldig veldig veldig kvalm og sengeliggende.

I dag var det lyserosa blod på papiret..og det kom egt som forventet - har liksom kjemt på at dette ikke går veien..fader altså..:smiley-angry017
 
6+4 i dag.

Ikke kjent noe særlig til graviditeten..noe som er uvanlig siden jeg har vært gravid noen ganger, og alle gangene har jeg vært veldig veldig veldig kvalm og sengeliggende.

I dag var det lyserosa blod på papiret..og det kom egt som forventet - har liksom kjemt på at dette ikke går veien..fader altså..:smiley-angry017
Ånei:Heartred
Dette var ikke kjekt å lese.
Sender deg en klem og håper for deg selv om ting kan virke mørkt akkurat nå.
 
6+4 i dag.

Ikke kjent noe særlig til graviditeten..noe som er uvanlig siden jeg har vært gravid noen ganger, og alle gangene har jeg vært veldig veldig veldig kvalm og sengeliggende.

I dag var det lyserosa blod på papiret..og det kom egt som forventet - har liksom kjemt på at dette ikke går veien..fader altså..:smiley-angry017
En del her inne har opplevd lyserosa blod på papiret (meg selv inkludert), men som har vært en helt uskyldig blødning hvor alt var bra med fosteret. Håper det er helt uskyldig i ditt tilfelle også :Heartred
 
En del her inne har opplevd lyserosa blod på papiret (meg selv inkludert), men som har vært en helt uskyldig blødning hvor alt var bra med fosteret. Håper det er helt uskyldig i ditt tilfelle også :Heartred
Kommer litt mørkere, og litt slim nå. Vet ikke, men forbereder meg selv på at det ikke går bra. Syns det er skikkelig kjipt, hadde også SA i november - startet ganske likt som nå :(
 
Kvalmen er komt til eit nytt nivå i ettermiddag, med første runde oppkast. Gruer meg vilt til dei neste vekene:depressed: Fått resept på Xonvea og 50% sjukemelding. Håpar dagane går opp med det!
Jeg har kastet opp selv et par ganger. Fått afipran da. Men har lest om xonvea, for den er nylig godkjent i Norge?
Var du på ul i dag? :Heartred
 
Jeg kaller det også bamsemums! :D Var på TUL uke 8 med nr 2, og da syntes jeg at det lignet sånn på en bamsemums at jeg begynte å kalle lille i magen for det:laughing002 Krysser fingrene for at de finner liv:smiley-angelic001 Har time 1220 så er jo en eeevighet å vente..
De ser jo ut som bamsemums :smiley-ashamed005
Sååå? hvordan gikk det?
 
Sliten (etter å ha gått masse de siste par dagene) og kjenner trasking i dag med tung oppakkning i dag ikke var enig med bekkenet mitt, au.
 
Det var ett lite bankende hjerte der :Heartred Og vokst akkurat som det skulle:love7
Godt å høre :angelic: jeg skal på tul om 2 uker (usikker på termin, så tenker å vente litt for å være helt sikker på st jeg får sett noe der), gleder meg! :woot:
 
Tok andre måling hcg i dag tidlig og hadde et håp om svar i ettermiddag… har vært urolig og uvel i hele dag pga dette… Men når ikke d har kommet til nå må jeg vel vente til i morra…. :(
Har liksom fått så trua på denne graviditeten og er så redd nå…
 
Var hos fastlegen i dag. Fikk beskjed at det ikke var sikkert at jeg kunne ha planlagt keisersnitt. Kjenner jeg blir stresset av det. :arghh: Jeg hadde så dårlig opplevelse sist, og endte opp med hastekeisersnitt og mange turer til sykehuset etter fødsel. Har virkelig ikke lyst til å gå gjennom det igjen. :depressed:
 
Var hos fastlegen i dag. Fikk beskjed at det ikke var sikkert at jeg kunne ha planlagt keisersnitt. Kjenner jeg blir stresset av det. :arghh: Jeg hadde så dårlig opplevelse sist, og endte opp med hastekeisersnitt og mange turer til sykehuset etter fødsel. Har virkelig ikke lyst til å gå gjennom det igjen. :depressed:

Sniker
Da høres fastlegen lite informert ut. Når man har hatt er keisersnitt tidligere, er der VELDIG lav terskel for å få planlagt keisersnitt på nytt. De fleste jeg kjenner har fått kunne velge selv når de allerede har hatt keisersnitt tidligere
Jeg tenker du burde snakke med jordmor, og etter ordinær ultralyd så kan du be jordmor henvise deg til sykehsuet for fødselsforberedende samtale. Det er veldig godt tilbud når man har hatt en traumatisk opplevelse tidligere, da kan dere snakke om veien videre. Denne samtalen blir enten med en jordmor eller en overlege. Alternativt settes det opp tid til samtale med overlege for å avgjøre keisersnitt, etter den første fødselsforberedende samtalen.
 
Var hos fastlegen i dag. Fikk beskjed at det ikke var sikkert at jeg kunne ha planlagt keisersnitt. Kjenner jeg blir stresset av det. :arghh: Jeg hadde så dårlig opplevelse sist, og endte opp med hastekeisersnitt og mange turer til sykehuset etter fødsel. Har virkelig ikke lyst til å gå gjennom det igjen. :depressed:
Fastleger har veldig lite greie på dette med fødsel, ta det med jordmor eller fødselslege :Heartred
 
Er 8+1 idag, og oppdaget i natt at jeg ikke lengre klarer å sove på magen. :arghh:
Jeg er en magesover og sover veldig dårlig i andre stillinger. Ved hjelp av Bbhugme klarte jeg å sove sånn «jukse-på-magen» forrige svangerskap. Så må vell lete frem den igjen.
 
For høyt fastende blodsukker :(
Gruer meg til å fortsette å måle i dag, redd alt blir for høyt alt.
 
For høyt fastende blodsukker :(
Gruer meg til å fortsette å måle i dag, redd alt blir for høyt alt.
Høres ikke bra ut, men så har ikke jeg satt meg noe inn i dette.. Virker jo bra at du har fått utstyr til å måle med allerede da! :) Hva må du evt. Gjøre nå?
 
Back
Topp