Klagetråd

Måtte la være å dra på jobb på fredag.. er såå tungt å jobbe i barnehage når man er gravid. Er det flere her som jobber i bhg og er kvalme og ekstremt slitne? Skjønner ikke hvordan det skal gå an å tilrettelegge heller, for det er stort sett hektisk hele tiden med over 15 toddlere… :meh::smiley-ashamed004
Jeg jobber i barnehage. Første gang jeg var gravid var de helt supre på å tilrettelegge (jobbet da med 24 barn i alderen 3-6 år). Jeg fikk lagt inn to ekstra pauser på 10 minutter hver dag, spiste til alle tre måltidene sammen med barna, satt sovevakt den timen et barn sov, og var flink til å bruke hjelpemidler selv. Påkledning var tungt for meg, så jeg var først ut og sist inn. De siste tre ukene fikk jeg kontorjobb 50%, og sykmelding 50%.

Med nummer to var jeg utmattet hele første trimester, men va ikke om tilrettelegging. Jeg ble tidlig plaget med bekkenet, og det harde murgulvet klarte jeg rett og slett ikke gå på, så da kunne de ikke tilrettelegge.

Ingen tilretteleggingsbehov enn så lenge denne gangen.
 
Jeg blir så kvalm når jeg er sulten, men så klarer jeg ikke spise når jeg er kvalm! Vanskelig dette her!
 
Jeg jobber i barnehage. Første gang jeg var gravid var de helt supre på å tilrettelegge (jobbet da med 24 barn i alderen 3-6 år). Jeg fikk lagt inn to ekstra pauser på 10 minutter hver dag, spiste til alle tre måltidene sammen med barna, satt sovevakt den timen et barn sov, og var flink til å bruke hjelpemidler selv. Påkledning var tungt for meg, så jeg var først ut og sist inn. De siste tre ukene fikk jeg kontorjobb 50%, og sykmelding 50%.

Med nummer to var jeg utmattet hele første trimester, men va ikke om tilrettelegging. Jeg ble tidlig plaget med bekkenet, og det harde murgulvet klarte jeg rett og slett ikke gå på, så da kunne de ikke tilrettelegge.

Ingen tilretteleggingsbehov enn så lenge denne gangen.
Jeg bare eeer så skeptisk grunnet forrige svangerskap da jeg var sykemeldt omtren hele perioden mellom uke 7-14 pga kvalme og oppkast, og fra uke 20 var jeg 100% sykemeldt pga et elendig bekken og nedpressfølelse. Kanskje jeg bare er litt negativ og i den mooden. For jeg syns alt er så tungt allerede liksom selv om plagene ikke ha kicka inn for fullt.
 
Jeg bare eeer så skeptisk grunnet forrige svangerskap da jeg var sykemeldt omtren hele perioden mellom uke 7-14 pga kvalme og oppkast, og fra uke 20 var jeg 100% sykemeldt pga et elendig bekken og nedpressfølelse. Kanskje jeg bare er litt negativ og i den mooden. For jeg syns alt er så tungt allerede liksom selv om plagene ikke ha kicka inn for fullt.
Skjønner. Jeg var ikke i så dårlig form. Kastet opp 1-2 ganger om morgenen, bare, og holdt det i sjakk med mat. Blir ble annerledes når plagene er mer intense!
 
Jeg jobber i barnehage og er helt ødelagt både fysisk og psykisk for tiden. (Tror ikke jeg har bearbeidet MAen skikkelig, for jeg griner mye,og ) og bekkenet og ryggen verker. Det eneste som kan tilrettelegges er løft, men det vil jo tære på de andre. Evt mer kontortid, men pga bemanning sliter jeg med å få de 4timene jeg allerede skal ha. Håper det blir bedre i løpet de neste ukene, om ikke vil jeg nok gå gradert en periode.
Sant.. huff❤️ jeg hadde en sa for flere år siden. Tok meg vel ett år før jeg «kom meg over det». Føler med deg.
Ja, sant. Vi er alltid i underbemanning og har også plagdes med å ta ut plantid. Skjønner ikke hvordan jeg skulle fått mer kontortid heller, for det er på gulvet vi mangler folk. Hvis jeg skulle hatt mer kontortid betyr det at det blir verre underbemanning med barna eller fyrer for styrer som måtte likevel tatt inn mer vikar..
 
Skjønner ❤️ mine symptomer varier veldig. Noen dager mye, andre dager nesten ingen. Jeg er bare 6+4. Skulle egentlig på ultralyd når jeg er 7+2. Men ble endret til i morgen pga blødningen
okei ❤️ håper du klarer og slappe av frem til du får svar i morgen! Masse lykke til og krysser fingrene ❤️
 
Hvordan gikk det idag Lykke23? ❤️
Har lagt ut i "Bilder fra TUL". Men det gikk bra ❤️ de fant hjerteaktivitet og ble målt til riktig størrelse. Har en blødning i livmoren fant de ut. Derfor jeg har brun utflod og blødninger. Legen viste ikke om det hadde noe å si for resten av graviditeten. Men får håpe på det beste og akkurat nå er det liv og ser bra ut❤️
 
Har lagt ut i "Bilder fra TUL". Men det gikk bra ❤️ de fant hjerteaktivitet og ble målt til riktig størrelse. Har en blødning i livmoren fant de ut. Derfor jeg har brun utflod og blødninger. Legen viste ikke om det hadde noe å si for resten av graviditeten. Men får håpe på det beste og akkurat nå er det liv og ser bra ut❤️
Så godt og høre ❤️ ja, man får bare fortsette og håpe og krysse fingrene❤️
 
Klager av å ha blitt spydd ned kl 04 i natt av minstemann i hud :bag: Krysser alt jeg har for null omgangssyke, det har vi ikke tid til da vi skal pakke ned hele leiligheten, vaske ut og flytte før overtakelse neste uke :wtf:
 
Klager av å ha blitt spydd ned kl 04 i natt av minstemann i hud :bag: Krysser alt jeg har for null omgangssyke, det har vi ikke tid til da vi skal pakke ned hele leiligheten, vaske ut og flytte før overtakelse neste uke :wtf:

Åneeei, krysser alt jeg har for at det bare var en engangsgreie og ikke sprer seg❤️:smiley-angelic001
 
Klager av å ha blitt spydd ned kl 04 i natt av minstemann i hud :bag: Krysser alt jeg har for null omgangssyke, det har vi ikke tid til da vi skal pakke ned hele leiligheten, vaske ut og flytte før overtakelse neste uke :wtf:
Oh no! Det passa dårlig ja! Må dokk andre holde dokk heilt friske :smiley-angelic001
 
Brun utflod som aldri gir seg. Dag 7, og kjenner jeg beskymrer meg. Da jeg synes det i dag ble mer etter en heftig dag på jobb. 16 dager til privat ultralyd ble plutselig veldig lenge til nå

Uff, ikke noe gøy å spotte å bli/være bekymret❤️ Spotter jeg også, og gjort det i halvannen uke, med flere blødninger i tillegg:-/ Er kjempekvalm og sengeliggende, så ikke så bekymret
 
Uff, ikke noe gøy å spotte å bli/være bekymret❤️ Spotter jeg også, og gjort det i halvannen uke, med flere blødninger i tillegg:-/ Er kjempekvalm og sengeliggende, så ikke så bekymret
Uff, er ikke kjekt ❤️ var kjempe kvalm i hele går og når jeg våknet i dag. Men kvalmen er helt vekk nå og mye spotting. Mer som blødning nå. Men fortsatt brunt. Føler mengden har økt. Så blir jo bekymret. Føler jeg overanalyserer symptomene mine hele tiden. Selvom jeg har ikke vært kvalm hver dag osv. Bare mest trøtt. Føler mye på skyld, at jeg er redd for å ha presset meg for mye osv. Uff nei lei nå :sad010 nesten 2 år med prøving før vi fikk ivf, og så blir vår første graviditet slik. Skal ikke være lett. Hvor mye spotter du? Hvis du greier å forklare?
 
Uff, er ikke kjekt ❤️ var kjempe kvalm i hele går og når jeg våknet i dag. Men kvalmen er helt vekk nå og mye spotting. Mer som blødning nå. Men fortsatt brunt. Føler mengden har økt. Så blir jo bekymret. Føler jeg overanalyserer symptomene mine hele tiden. Selvom jeg har ikke vært kvalm hver dag osv. Bare mest trøtt. Føler mye på skyld, at jeg er redd for å ha presset meg for mye osv. Uff nei lei nå :sad010 nesten 2 år med prøving før vi fikk ivf, og så blir vår første graviditet slik. Skal ikke være lett. Hvor mye spotter du? Hvis du greier å forklare?

Jeg forstår godt du blir redd og bekymret, og spesielt når veien mot bebis har vært så lang for dere❤️ :confused: Be legen sende henvisning til TUL grunnet spotting?
Jeg har hatt rennende blødninger med mye blød, og rennende spotting. Men nå har jeg mest bare utflod-spotting, om du skjønner?

Vi har 5 barn sammen ifra før, så blir noe annet for min del. Og tror veldig på skjebnen, så enten er det meningen eller ikke❤️ Og jeg blir så dårlig med hyperemesis, at jeg kjenner på det at dette gjør jeg ikke én gang til.. så det er nå eller aldri igjen. Hadde vært noe helt annet om det var vårt første barn, så forstår deg veldig.
 
Back
Topp