Må klage litt over at jeg opplever lite støtte fra samboer. Vi er som tidligere forklart uplanlagt gravid med tredjemann, og har naturlignok begge enkelte bekymringer rundt dette. Særlig fordi vi ikke har noen familie i nærheten som kan hjelpe eller avlaste, og fordi det ble veldig utfordrende med andremann (flere grunner,lang historie, men det resulterte i alvorlig fødselsdepresjon hos meg), noe som i tur også har vært belastende for oss som par og som familie. Vi anser oss likevel som et solid kjærestepar i dag.
Samboer er imidlertid helt tydelig på at han helst ser at vi ikke beholde, mens jeg ikke ser for meg å klare å gjennomføre en abort. Jeg tror ikke jeg vil kunne klare å svelge den første pillen, den som avbryter det hele. Og da skal jeg naturligvis heller ikke gjøre det. Men jeg savner bare så sårt at han sier at han støtter meg uansett, at vi er sammen om det uansett hva som skjer. Det er ikke det at han sier det motsatte, han truer ikke med å gå eller noe, men han er bekymret for om vi tåler en runde til om det skulle bli slik som sist. Det bekymrer jo meg også, men hallo. Vi er faktisk to om dette. Men jeg føler jeg sitter alene med ansvaret for valg og konsekvenser. Det er tungt