Klagetråd

Jeg har ikke målt hcg denne gangen, men har hatt to svangerskap tidligere der jeg har målt. Ikke i noen av de svangerskapene doblet verdiene seg, og begge gangene har jeg fått beskjed om at det nok var litt for lav stigning. Begge svangerskapene har resultert i baby :Heartred
Noen har bare litt treigere stigning. :Heartred
Det var gått å høre! :Heartbigred
 
Nå skal jeg klage litt på at jeg er så kvalm jevn over at jeg må gang på gang avslå middagsinvitasjoner til venner eller familie. Merker at det blir vanskeligere og unnskyldninger blir dårligere. Tror noen aner ugler i mosen. Hvordan i all verden skal man klare å holde det skjult noen uker til som vi egentlig har lyst til??? :nailbiting: :smiley-ashamed004 :smiley-ashamed004 :smiley-ashamed004 :smiley-ashamed004 :smiley-ashamed004 :smiley-ashamed004 :happy090 Følermeg nesten tvunget nå til å fortelle det til svigersene blant annet.. har bare så lite lyst til å fortelle før vi ihverfall har fått det bekreftet på tidlig ultralyd eller fra blodprøvene:wideyed:sånn i tilfelle det ikke utvikler seg normalt. Hjeeeelp. Hva gjør dere?
 
Ved forrige svangerskap, sa overlegen på KK, at kvalme var et sunnhetstegn. Det viste at graviditeten var solid.

Så jeg klager på NULL symptomer. Jeg er ikke kvalm, svimmel, oppblåst, øm i brystvortene, sulten, hodeverk, hormonell.... INGENTING :sad010

Og er da redd det er en tidlig MA. Blør ingenting.
Er 4+5 i dag.
:Heartred
 
9+0 og en vektøkning på 1,6 kg allerede. Og jeg (tror) jeg spiser mindre enn før pga kvalmen. Med de to andre gikk jeg ned i starten :p Det finnes ikke mulig å skjule kulen på noe vis nå :hilarious:❤️
 
9+0 og en vektøkning på 1,6 kg allerede. Og jeg (tror) jeg spiser mindre enn før pga kvalmen. Med de to andre gikk jeg ned i starten :p Det finnes ikke mulig å skjule kulen på noe vis nå :hilarious:❤️
Lagt på meg noen kg jeg og. :arghh: prøvde å lete fram gravid jeansene mine i dag fordi alle mine jeans er highwaist, så enten strammer de så mye at Jeg blir kvalm eller så ser det lite flatterende ut over magen :laughing002 liker ikke den perioden hvor jeg egentlig bare ser småtjukk ut før det blir ordentlig babymage
 
Hei uke 7+5. kvalmen har kommet for fult alt lukter vondt og smaker vondt, noen som har opplevd det samme?
 
Lagt på meg noen kg jeg og. :arghh: prøvde å lete fram gravid jeansene mine i dag fordi alle mine jeans er highwaist, så enten strammer de så mye at Jeg blir kvalm eller så ser det lite flatterende ut over magen :laughing002 liker ikke den perioden hvor jeg egentlig bare ser småtjukk ut før det blir ordentlig babymage
Jeg må også finne gravidbuksene mine. Er minst 2 uker siden jeansene ble for trange... Kan heldigvis bruke andre bukser og strømpebukser enn så lenge. Hehe, jeg foretrekker også ordentlig babymage! :hilarious: ❤️
 
Hatt brun utflod/blødninger i 19 dager. Føler det har økt i natt. Lei av å blø og lei av å være usikker hele tiden på om dette kommer til å gå bra
Får du oppfølging med ultralyd nå slik at du slipper bekymre deg hele tida? :Heartbigred
 
Får du oppfølging med ultralyd nå slik at du slipper bekymre deg hele tida? :Heartbigred
Nei, er bare henvist til ordinær tidlig ultralyd (30.mai) og blitt sykemeldt 2 uker og fått beskjed om å ikke ha samleie. Er jo ikke så mye man får gjort fra eller til. Enten går det bra eller ikke. Kan få komme inn å ta hcg hvis jeg ønsker det. Men føler det ikke hjelper så mye, når det ofte ta flere dager før jeg får resultat på den. Men har en privat ultralyd på fredag som jeg bestilte for lenge siden. Så får vi se. Har allerede hatt 2 ultralyder mens jeg har blødd, og alt ser fint ut med lille. Men har jo en blødning inni livmoren. Lurer jo litt på om det har økt med blod i livmoren , siden jeg synes blødningen øker litt i styrke og ikke blir mindre. Men fortsatt er alt brunt. Så er jo gammelt blod. Prøver jo minst mulig å fokusere på blødningen for min egen psyke, men er vanskelig når man blir påminnet hver gang man er på toalettet. Håper bare blødningen snart skal stoppe opp.
 
Klager over å ha migrene i 11 dager i strekk. Kan ikke ta medisiner som funker og de jeg får ta funker ikke. Skal inn på legevakta snart og få væske og oksygen. Håper det hjelper litt!

Så grusomt! Har selv migrene og er under tett oppfølging av nevrolog. Han fortalte meg at leger nå snakker om at det kan være verre for fosteret at mor har sterk migrene, enn det er å ta migrenemedisin, og på Relis.no står det at triptaner er ok å bruke i svangerskap - men dette er noe ikke alle fastleger vet. Selv får jeg lov til å ta maxalt om anfallet er veldig sterkt. Ville snakket med fastlege om å bli henvist til nevrolog; migrene er veldig ødeleggende for livskvalitet!

Håper du får noe lindring og at det gir seg snart! :Heartred
 
Så grusomt! Har selv migrene og er under tett oppfølging av nevrolog. Han fortalte meg at leger nå snakker om at det kan være verre for fosteret at mor har sterk migrene, enn det er å ta migrenemedisin, og på Relis.no står det at triptaner er ok å bruke i svangerskap - men dette er noe ikke alle fastleger vet. Selv får jeg lov til å ta maxalt om anfallet er veldig sterkt. Ville snakket med fastlege om å bli henvist til nevrolog; migrene er veldig ødeleggende for livskvalitet!

Håper du får noe lindring og at det gir seg snart! :Heartred
Jeg får ta migrenemedisin, men de funker ikke. Så da er det ikke vits. Det eneste som pleier å stoppe sånne status-anfall er enten NSAID’s eller kortisonkur. Jeg har hatt kronisk migrene i mange år, men vært frisk i over et år nå. Håper det roer seg så fort hormonene stabiliserer seg ❤️
 
TW
Liten triggende utblåsning fra meg. Jeg verken blør eller noe, men klarer lkke tenke på noe annet.

Helt siden jeg tideligere uken fikk time til otul i slutten av måneden, og samtidig bikket 9+0 (som var da babyen døde sist, men ble oppdaget på otul). Så klarer jeg ikke se for meg at dette svangerskapet kommer til å ende bra. Bare går venter på få den beskjeden igjen. Klarer ikke riste tankene vekk. Trodde det skulle bli bedre å være gravid igjen, men nå føler jeg at jeg bare går å venter på å starte på nytt.....
 
TW
Liten triggende utblåsning fra meg. Jeg verken blør eller noe, men klarer lkke tenke på noe annet.

Helt siden jeg tideligere uken fikk time til otul i slutten av måneden, og samtidig bikket 9+0 (som var da babyen døde sist, men ble oppdaget på otul). Så klarer jeg ikke se for meg at dette svangerskapet kommer til å ende bra. Bare går venter på få den beskjeden igjen. Klarer ikke riste tankene vekk. Trodde det skulle bli bedre å være gravid igjen, men nå føler jeg at jeg bare går å venter på å starte på nytt.....
Føler med deg❤️ opplevd sa selv for noen år siden og det er nok derfor jeg har vært engstelig i mitt forrige og dette svangerskap. Og at det er ikke unormalt å oppleve. Tror det er en helt naturlig reaksjon og en slags forsvarsmekanisme for å være mest mulig forberedt på det verste. Tror man gradvis (synes å huske det var litt sånn sist) blir litt roligere og tenker yes dette går veien. Men så vil man alltid ha det litt i baktankene. Tror ikke det er så domt heller, så lenge deg ikke går skikkelig ut over psyken. Men kanskje lufte disse følelsene for jordmor? Kan jo være tryggende å få svar eller uansett hva hun sier.
Jeg vet ihverfall for min del, at å være forberedt på det verste og håpe på det beste, feks var godt når jeg kom i fødsel sist. Tror jeg hadde vært sjokka og i panikk hvis jeg ikke hadde reflektert i forkant av hvilke scenarioer som kunne komme til å skje, når jeg ikke fikk en normal fødsel. Føler derfor st fødselen ikke var traumatisk. Feks da. ❤️
 
Klager over å ha blitt syk. Vondt bak I nesen/halsen og ufattelig trøtt... hatt kraftige hodepine i 4-5 dager. Håper dette går fort over... vanlig å bli syk i første trimester?
 
Sitter på slutten av nattevakten og er så frustrert over ryggen og bekkenet mitt. Det stråler ned i beina og alt er tungt. Helt vanvittig mye å gjøre og jeg klarer ikke holde tritt med alt :hungover: er så trøtt og sliten
 
Back
Topp