Klagetråd

Våkner rundt tre fire hver natt og får ikke sove igjen etter det.. er så ekstremt trøtt hele tiden, sliter med å gjøre noe som helst.. føles nesten ut som begynnelsen på en depresjon mtp hvor lite jeg gjør i hverdagen + sinnsstemningen min. :grumpy:
 
Våkner rundt tre fire hver natt og får ikke sove igjen etter det.. er så ekstremt trøtt hele tiden, sliter med å gjøre noe som helst.. føles nesten ut som begynnelsen på en depresjon mtp hvor lite jeg gjør i hverdagen + sinnsstemningen min. :grumpy:
Hvis du tenker i de baner kan det vel være greit å koble på lege eller jordmor?
 
Har time til lege i morgen men det er pga noe helt annet.. tenkte at jeg heller skulle bruke den timen til å så snakket om dette.. eventuelt få en gradert sykemelding da jeg ikke klarer å få gjort det jeg må i forhold til studie og hverdagen osv
Det eneste som er dumt er at denne timen ikke er til fastlegen min som kjenner meg og historien min..

Jeg bor på en liten plass og det er så sykt vanskelig å få time.. må noen ganger vente i to mnd.. det var så vidt jeg fikk time til fastlegen min i uke 12:rolleyes:
 
Har time til lege i morgen men det er pga noe helt annet.. tenkte at jeg heller skulle bruke den timen til å så snakket om dette.. eventuelt få en gradert sykemelding da jeg ikke klarer å få gjort det jeg må i forhold til studie og hverdagen osv
Det eneste som er dumt er at denne timen ikke er til fastlegen min som kjenner meg og historien min..

Jeg bor på en liten plass og det er så sykt vanskelig å få time.. må noen ganger vente i to mnd.. det var så vidt jeg fikk time til fastlegen min i uke 12:rolleyes:
Ikke at jeg vet årsaken til at du bestilte time, men tenker dette er viktig å ta opp så syns det er veldig bra at du skal det :Heartred :Heartred
Vanskelig når man ikke får til fastlegen.
 
Har
Ja! Holder på å klikke nå!
Er så sulten at jeg får vondt/blir sånn kvalmsulten. Klarer så vidt å spise ett knekkebrød og så er jeg ekstremt mett. I sånn 15 minutter.

Jeg er også ekstremt trøtt! :( og lei allerede
Har det heeelt likt. Å gå gravid er ikke noe jeg liker pga alle disse plagene. Men opplevde sist, at selv om bekkenet sa takk og farvel i uke 17, så var formen ellers ganske grei mellom uke 17 og 33. Så det er håp! :love017
 
Nå sutrer jeg, men er så sykt kvalm og trøtt! Føler at jeg er blitt så mildt rammet i forhold til mange og at jeg derfor ikke har noe å klage på, men det er helt pyton når det står på! Spent på hvordan det blir etter uke 12
 
Spiste hvitløksbrød til middagen i dag... Kom plutselig på hvorfor jeg skydde hvitløk som pesten i de forrige graviditeten... Fy så kvalm og uggen jeg er nå.. :hungover:
 
Jeg klager over at jeg klager. Denne graviditeten er så utrolig etterlengtet og gledelig, men foreløpig syntes jeg det er tøft og slitsomt, og det eneste positive er tanken på at det vokser to små liv inni magen og det har begynt å vise litt. Men jeg er konstant kvalm og uggen, oppblåst, mye forstoppet, sover dårlig, trøtt, dårlig hud, aversjoner, vansker med konsentrasjon og frykt for å miste. Jeg teller ned til andre trimester og håper det blir mer gledelig når man begynner å kjenne litt liv, men ja. Føler meg nesten skamfull som klager. :oops:
 
Syntes det er slitsomt når formen stadig blir verre... Kvalme hele dagen. Mat hjelper mot kvalme i ca 15 minutt, men blir kvalm av mer og mer mat i tillegg.. ris er blant annet utenkelig å spise.
Sliter med bekkenet/korsryggen etter 30min aktivitet og kjenner på mye "strekk" i magen, spesielt på kveldene. Har også begynt å våkne 3 ganger om natten for å tisse igjen.
Håper det roer seg rundt uke 12, og at hverdagen kan bli litt mer normal. Og jeg vet dette ikke er ille i forhold til andre. Men jeg syntes litt synd på meg selv av og til :Heartred :happy090
 
Klager faktisk på at jeg har ingen vond rygg, ingen kvalme, ingen ømme bryst, ingen trøtthet ++++
Men likevel prestert å legge på meg 2,5 kg, og er kun i uke 6+5.
Jeg spiser for to, i håp om at det skal få nok næring....selv om jeg vet det hadde holdt med et eple ekstra om dagen.
Typisk at jeg ikke er gravid (MA), og da sitter jeg igjen med et knust hjerte OG flere ekstra kilo :sorry: :arghh:
 
Hei noen som har noen tips mot ekstrem kvalme? Er kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg, uke 7+4 nå. Får nesten ikke i meg noe, i går tvingte jeg i meg middag og det kom bare opp igjen. Tusen takk for alle tips jeg kan få.
 
Jeg klager over at jeg klager. Denne graviditeten er så utrolig etterlengtet og gledelig, men foreløpig syntes jeg det er tøft og slitsomt, og det eneste positive er tanken på at det vokser to små liv inni magen og det har begynt å vise litt. Men jeg er konstant kvalm og uggen, oppblåst, mye forstoppet, sover dårlig, trøtt, dårlig hud, aversjoner, vansker med konsentrasjon og frykt for å miste. Jeg teller ned til andre trimester og håper det blir mer gledelig når man begynner å kjenne litt liv, men ja. Føler meg nesten skamfull som klager. :oops:
Hundre prosent lov å klage!!!❤️❤️ Det et drittøft å gå gravid på så mange plan!
 
Er uke 11 i dag. Det er ett par uker siden jeg har hatt murringer i magen, har dere som er ca. like langt på vei som murringer ennå?
 
Ikke at jeg vet årsaken til at du bestilte time, men tenker dette er viktig å ta opp så syns det er veldig bra at du skal det :Heartred :Heartred
Vanskelig når man ikke får til fastlegen.
Fikk sykemelding fram til første gravid timen til fastlegen :happy: det var sykt digg, takk for tilbakemelding <33
 
Back
Topp