Klagetråd

Fått i meg noe jeg ikke tålte, og har brukt store deler av natta på å springe fra senga til toalettet. Dårlig tidspunkt når gubben drar på jobb klokka tre og ikke er hjemme før etter elleve..

liten trøst- men kjenner ofte på samme frustrasjon! Å nå er vi kanskje litt ekstra frustrert! Jordmor bad meg starte med kvalmestillende samt ha ro og fred rundt meg, lett for hu å si som ikke har en 2 åring som har hatt fri fra bhg i 1,5 uke :dead:
Merker at jeg blir ekstra frustrert ja! Har følt meg bakfull i hele dag og jeg blir ikke en gang bakfull når jeg drikker o_O Var vanskelig å konsentrere seg i ny jobb!

Lett for jordmor å si det ja :p Herregud. Håper ungen starter igjen i bhg i morgen og at du faktisk får slappet av litt!

Kjenner jeg gleder meg enormt til å sende ungene i bhg i morgen!

Merker at jeg blir ekstra frustrert ja! Har følt meg bakfull i hele dag og jeg blir ikke en gang bakfull når jeg drikker o_O Var vanskelig å konsentrere seg i ny jobb!

Lett for jordmor å si det ja :p Herregud. Håper ungen starter igjen i bhg i morgen og at du faktisk får slappet av litt!

Kjenner jeg gleder meg enormt til å sende ungene i bhg i morgen!
Jeg trodde egentlig at barnehagen åpnet i dag, ble enormt skuffet når jeg fant ut at det ikke var før i morgen :hilarious:

Jeg trodde egentlig at barnehagen åpnet i dag, ble enormt skuffet når jeg fant ut at det ikke var før i morgen :hilarious:

Åhh, det skjønner jeg godt, en ekstra lang dag til :hilarious: var helt nydelig å levere i bhg og ha en rolig dag hjemme! Gled deg:hilarious:

Trodde det skulle gå bedre nå (uke 11), men jeg og doskåla har bare blitt bedre og bedre venner siden fredag. Nødt til å delvis sykemelde meg, og tror ikke jeg slipper unna å si det på jobb lenger for å forklare hvorfor jeg plutselig kan komme til å forlate møtee, osv. Skikkelig dårlig timing siden jeg vikarierer for sjefen denne måneden og har en del viktige ting på agendaen :(

Hørtes skikkelig tøft ut, synes det er tøft med en 2 åring som sover lism.... deler dere på nettene ?❤️
Ja vi har annen hver natt. Hun våkner og kommer inn og henter oss. Så går vi inn og legger oss sammen med henne slik at den andre av oss får sove videre. Hun er startet opp på melatonin i samråd med barneleger, men funker ikke på oppvåkning på natt, men sovner raskt på kvelden. Hun har bestandig sovet lite og trengt mye hjelp. Håååper ny baby sover mer :smiley-ashamed004

Vil bare klage litt.
Fikk idag endelig igjen svarene på blodprøvene jeg tok rett før jul. Og da er det bekreftet på papiret at antistoffene er der med høye titer verdier. Viste jo at jeg hadde de. Men kjedelig uansett å få det bekreftet

Vil bare klage litt.
Fikk idag endelig igjen svarene på blodprøvene jeg tok rett før jul. Og da er det bekreftet på papiret at antistoffene er der med høye titer verdier. Viste jo at jeg hadde de. Men kjedelig uansett å få det bekreftet
Hva er titer?

I natt våkna 3 åringen og var våken fra kl 03.10-05.15! Pleier aldri å skje, bortsett fra den siste uken. Skjønner ikke hvorfor og hva det er han driver med. Han har sovet natten igjennom i egen seng siden han var 8 uker gammel og etter hvert på eget rom uten problem. Han vil plutselig ligge med oss og kose og rører masse på seg. Det er såå slitsomt og jeg sover forferdelig dårlig.

Han sovna tilslutt etter at pappaen la seg på madrass på gulvet på rommet hans.

Last edited:
Hva er titer?
Antistoffer blir målt i titerverdier. Vet ikke helt hva det egentlig betyr. Men det starter med 1 så 2, 4, 8 osv. Så det dobler seg for hver gang det stiger. Alt over 16 blir sett på som risiko og man trenger videre oppfølging av spesialist under svangerskapet for å passe på at babyen i magen blir påvirket av antistoffene. De blir etterhvert blodfattige pga dette og må enten bli født tidlig eller få blodoverføring menst de er i magen.

Mine titer verdier er nå på 2048 og første time hos spesialist i fostermedisin er den 23.01.
Får vell vite mer da hvordan planen videre blir

Antistoffer blir målt i titerverdier. Vet ikke helt hva det egentlig betyr. Men det starter med 1 så 2, 4, 8 osv. Så det dobler seg for hver gang det stiger. Alt over 16 blir sett på som risiko og man trenger videre oppfølging av spesialist under svangerskapet for å passe på at babyen i magen blir påvirket av antistoffene. De blir etterhvert blodfattige pga dette og må enten bli født tidlig eller få blodoverføring menst de er i magen.

Mine titer verdier er nå på 2048 og første time hos spesialist i fostermedisin er den 23.01.
Får vell vite mer da hvordan planen videre blir
Aha! Der lærte jeg noe nytt, takk for forklaringen :)

Håper at de finner ut av det da og at det ikke er så farlig, men heller noe kontrollerbart. Masse lykke til :Heartred

Aha! Der lærte jeg noe nytt, takk for forklaringen :)

Håper at de finner ut av det da og at det ikke er så farlig, men heller noe kontrollerbart. Masse lykke til :Heartred
De 2 siste er begge født i uke 35 pga dette. Og sistemann var veldig liten og tydelig påvirket. Så veldig spent på hvordan dette blir

Prøvde å bestille legetime for å kunne få resept på kvalmestillende siden jeg skal på arbeidshelg til helga, men fikk ikke time før mandag. Så nå er jeg veldig spent på hvordan arbeidshelga med 12 timers vakter og svangerskapskvalme kommer til å gå

Prøvde å bestille legetime for å kunne få resept på kvalmestillende siden jeg skal på arbeidshelg til helga, men fikk ikke time før mandag. Så nå er jeg veldig spent på hvordan arbeidshelga med 12 timers vakter og svangerskapskvalme kommer til å gå
Jeg hadde ringt inn å forklart problemstillingen. Mulig du kan få komme inn på en hastetime.

Enig med Stallkjærringa, ring inn eller send melding til elgen på helsenorge å forklar situasjonen!❤️

Måtte handle litt idag og planen var egentlig handler noe på 10 kroners og resten på coop som vanlig, men ble så kvalm at det ble kun å raske med seg noe bare for å ha brød, pålegg og noe middag idag :hungover:

Back
Topp