Klagetråd

Litt dårlig kveld i dag. Liker å se på den «sannsynlighet-tråden» men sannheten er at jeg tidligere mistet når jeg hadde 1,5% risiko for det:( kunne det slutte å regne..

Bekket gikk i vranglås allerede på søndag, så dette er en bra start på svangerskapet. Full låsning, og vi har akkurat begynt.. :shifty:

Klager på feriemage i tillegg til morgenkvalme og strekksmerter når jeg nyser, hoster eller beveger meg for fort :wtf:

Litt dårlig kveld i dag. Liker å se på den «sannsynlighet-tråden» men sannheten er at jeg tidligere mistet når jeg hadde 1,5% risiko for det:( kunne det slutte å regne..
Ja jeg skriver ikke på det innlegget konsekvent før jeg har vært på ultralyd og sett at alt er greit. For det kan jo fortsatt være en MA som en ikke vet om.

Ja jeg skriver ikke på det innlegget konsekvent før jeg har vært på ultralyd og sett at alt er greit. For det kan jo fortsatt være en MA som en ikke vet om.
Jeg hadde ikke MA. Litt trøst i denne statistikken er at set å ha gjennomgått en SA ikke øker risiko for flere :)

I dag har det altså vært en skikkeli dårlig dag med kraftige hormoner i sving,kvalme å migrene. Har vært sjuk i over to uker å i dag kom plutselig smak og luktesans tilbake,å alt både smaker å lukter helt forferdelig. Satt å grein fordi favorittpålegge smakte fælt :sad010føles ut som det ikke er noe jeg klarer å spise uten å ville kaste opp...
Uff, sender en trøste klem ❤️

Kraftige smerter nederst i korsryggen, og utover beina bak... er dette noe med bekkenet tro? Kjennes ut som strekk eller noe.. stivhet på en måte

Jeez. Jeg er glad det er sommerferie og lite å gjøre på jobb, for jeg er helt løk om dagen. Tenker bare på at jeg er gravid :woot: :woot: Og at jeg ikke får fortalt det til mamma før august fordi hun er på ferie og så drar vi på ferie:woot:

I dag klager jeg fordi jeg er bekymra for om det går bra denne gangen.. 5+2 i dag. Var dritkvalm i går, og ikke så kvalm i dag. Det liker jeg ikke :(

Kraftige smerter nederst i korsryggen, og utover beina bak... er dette noe med bekkenet tro? Kjennes ut som strekk eller noe.. stivhet på en måte
Det kan være bekkenet eller muskler rundt bekkenet som presser på nervene i område. Det kan gi smerter ned langs beina. Anbefaler å prøve å tøye ut musklene i bekkenområdet og rumpe, så ska du se at du blir strax bedre. Om ikke så finnes det fysio som er spesialister på området :)

Det kan være bekkenet eller muskler rundt bekkenet som presser på nervene i område. Det kan gi smerter ned langs beina. Anbefaler å prøve å tøye ut musklene i bekkenområdet og rumpe, så ska du se at du blir strax bedre. Om ikke så finnes det fysio som er spesialister på området :)
Takk for svar. Noen lure øvelser for å tøye ut bekkenområdet?

Last edited:
Takk for svar. Noen lure øvelser for å tøye ut bekkenområdet?
Prøvde å finne noen bilder for å vise for det er litt vanskelig å forklare :hilarious: men jeg kunne ikke finne noe på google. Anbefaler yoga ball, sitte å bevege seg litt frem og tilbake på den. Massasjeball, helst en med pigger kan du bruke å massere på rumpeballene og på sida av bekkene, vondt som fy,men funker som fy også :hilarious: om du kommer deg til fysio så viser fysio hvordan du gjør øvelsene. Også er gravide med bekkensmerter førsteprioritert i kommunen :)

Prøvde å finne noen bilder for å vise for det er litt vanskelig å forklare :hilarious: men jeg kunne ikke finne noe på google. Anbefaler yoga ball, sitte å bevege seg litt frem og tilbake på den. Massasjeball, helst en med pigger kan du bruke å massere på rumpeballene og på sida av bekkene, vondt som fy,men funker som fy også :hilarious: om du kommer deg til fysio så viser fysio hvordan du gjør øvelsene. Også er gravide med bekkensmerter førsteprioritert i kommunen :)
Flott. Takk for svar igjen, har faktisk kjøpt sånne massasjeballer.. så de skal jeg finne fram i kveld.

Klager på at denne kvalmen tar fullstendig styringa,å jeg klarer ikke å fungere. Vet at jeg burde tenke positivt,men utrolig vanskelig når det står på. Håper bare kvalmen gir seg i uke 8 slik som med førstemann :Heartred og ja vet at kvalmen er ett positivt tegn på at der er utvikling.

Klager på at denne kvalmen tar fullstendig styringa,å jeg klarer ikke å fungere. Vet at jeg burde tenke positivt,men utrolig vanskelig når det står på. Håper bare kvalmen gir seg i uke 8 slik som med førstemann :Heartred og ja vet at kvalmen er ett positivt tegn på at der er utvikling.
Det er helt forferdelig å være kvalm, så det er også veldig lov å klage over :Heartpink

Det er helt forferdelig å være kvalm, så det er også veldig lov å klage over :Heartpink
Takk for at du forstår :Heartred faktisk så var det ikke så veldig lenge etter denne posten at kvalmen begynte å gi seg litt, og plutselig var det ikke så ille. Gikk ikke helt bort,men guri så deilig det var å få en liten pause fra den intense kvalmen.

Jeg har så mye migrene og så trøtt at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, har ikke begynt på kvalmen enda, men den dukker vel opp den og etterhvert, er 4+2 idag

Fortsatt kvalm, men så lenge jeg tvinger i meg mat når jeg står opp og ikke stresser går det bra og den forsvinner midt på dagen, kommer tilbake på kvelden. Må spise ofte men lite da.

Back
Topp