Jeg kjøpte meg nettopp veldig dyre progressive briller så jeg skulle klare å ha dem på hele dagen. Men det hjelper ikke stort når jeg blir super kvalm av å ha dem påBurde jeg blitt flinkere til også! Merker det bedre etter jeg ble gravid..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg kjøpte meg nettopp veldig dyre progressive briller så jeg skulle klare å ha dem på hele dagen. Men det hjelper ikke stort når jeg blir super kvalm av å ha dem påBurde jeg blitt flinkere til også! Merker det bedre etter jeg ble gravid..

Svangerskapskvalme. Brekker meg jevnlig over dagen og kastet opp daglig i en uke nå. Passer seg dårlig med jobbene mine når den ene jobben er på kafé, ikke deilig å få servert mat av en som brekker seg, og tannpleie, tåler ikke lukten av munnen til pasienten min. Legen tenker at litt hvile vil hjelpe, hvis ikke må jeg få kvalmestillende. Er litt redd for at kvalmestillende medisiner ikke er laget for gravide, og derfor skal kunne skade fosteret, selv om legen sa at de er veldig trygge for gravide ogsåSå kjedelig :/ Hva er du sykmeldt for?
Heldig vis så er spotting like vanlig som uvanlig, og ikke farlig. Noen kvinner opplever en festeblødning når egget graver seg inn i slimhinnen, og andre opplever det ikke. Det er også vanlig å kunne blø litt ved anstrengelse som trening eller sex, dette på grunn av endringene i slimhinnene, samt at en får økt blodmenge når en er gravid.Dette blir ett skikkelig klageinnlegg.....
Er det noen her som har opplevd en blødning rundt ikm?
Tror det er i disse dager, men jeg ANER virkelig ikke. Fikk første positive test for 2 dager siden og 1-2 på digital i går. Hadde bittelitt oransje på papiret når jeg tørket meg i går, i dag tidlig var det bittelitt mørkebrunt og i efta (etter en shoppingtur i 2-3 timer) var det litt blod i truseinnlegget, husker ikke eksakt farge men var mer mørkt.. På størrelse med en 20-kroning. Ikke vært noe mer etterpå, kun oransje utvannet sekretet fra skjeden.
Ringte legekontoret i dag for å få litt informasjon siden jeg er førstegangs.. De ba ikke om fødselsdato, spurte ikke hvor langt jeg var på veg, sa bare at først måtte jeg til jordmor og ga meg nr dit. Helsestasjon sa det var vanlig å få time mellom uke 12-15, og at jeg må ta noen blodprøver hos legen før det. Vurderer å ringe legekontoret mitt igjen en dag denne uka, dersom testene blir sterkere, å si at jeg må ha en legetime bare for å snakke med legen selv. Synes damene i telefonen er så ufattelig sure og lite behjelpelige
Er det ikke slik at man skal ta blodprøver før uke 12?
Jeg er også arvelig belastet for å få tvillinger, og det er vel greit å finne ut av tidligst mulig..
Kan ikke skjønne hvordan en førstegangs skal kunne vite alt dette, sa til begge at jeg ikke visste hvor langt jeg var på veg. Er antakeligvis mellom 2 til 5 uker![]()
Tusen takk for svært utfyllende og bra svar! Nå ble jeg mye klokereHeldig vis så er spotting like vanlig som uvanlig, og ikke farlig. Noen kvinner opplever en festeblødning når egget graver seg inn i slimhinnen, og andre opplever det ikke. Det er også vanlig å kunne blø litt ved anstrengelse som trening eller sex, dette på grunn av endringene i slimhinnene, samt at en får økt blodmenge når en er gravid.
Så vidt jeg vet så får en ikke tul fordi det er tvillinger i familien, jeg har også genetisk anlegg for tvillinger på min side og samboer sin side, men vi går på privat tul får å sjekke det. Om det finnes ut at der er tvillinger får du mer oppfølging enn vanlig fordi det da regnes som et risikosvangerskap. Da får du mer ul og oppfølging hos spesialist har jeg hørt.
Jeg fikk beskjed av legen min at det var vanlig å få time rundt uke 8-12 hos fastlegen og time hos jordmor rundt uke 18-20. Legen min henviser for oul rundt uke 17-18. Dersom du har behov for mer, så skal legen kunne ta deg i mot, jeg fikk komme inn for ekstra blodprøve for å sjekke HCG når jeg hadde blødninger. Fant aldri ut av mengde HCG fordi jeg hadde en spontanabort samme dagen, men jeg blødde mye!! Blødde gjennom flere nattbind og endte opp på legevakten for kontroll at ikke noe var revnet i livmoren. En liten blødning betyr ofte ikke noe, enkelte opplever små blødninger gjennom svangerskapet, og ofte i første trimester. Jeg ville fått en tul privat om jeg var deg, bare for å vite at alt er som det skal![]()
takk for tipset, skal bestille en tul privatJaAndre enn meg som surrer noe voldsomt om dagen? Kasta nettopp bestikket i søpla etter lunsj..![]()

Noen som har erfaring med bekkenbelte? Er det verdt pengene? Bare hyggeligTusen takk for svært utfyllende og bra svar! Nå ble jeg mye klokeretakk for tipset, skal bestille en tul privat
![]()
I hvilken uke skal du på tul?Bare hyggeligLykke til, er så kjekt på tul å få høre hjerteslagene
![]()

Er veldig avhengig av mye søvn, men i natt ble det bare knappe 4 timer. Veldig gøy før en 8 timers lang kjøretur..Jeg skal på fredag, er da 7+2I hvilken uke skal du på tul?Tusen takk, det tror jeg blir magisk
![]()

Jeg syns seabands hjelper en delJeg er så utrolig kvalm. Kaster opp mange ganger daglig og må konsentrere meg om å ikke spy resten av dagen. Så slitsomt. Ga opp å dra på jobben de siste dagene. Og jeg som skulle vært ute og kjøpt siste rest av julegaver
Har dere noen tips mot kvalme?
Takk, skal prøve det.Jeg syns seabands hjelper en del![]()
Virker godt for meg også. Pluss akupunkturTakk, skal prøve det.
Trolig ul. Jeg fikk og blod etter T-U med førsteBlod på papirer når jeg tørket meg i sta. Bare litt. Men nok til å gjøre meg livredd! Fikk se et bankende hjerte i går. Håper det bare er litt blod fra den innvendige ultralyden eller fordi jeg har gått endel idag