*Klagetråd*

Sk
Jeg må bare sutre litt. Denne graviditeten var på ingen måte planlagt. Den kom som et gigantisk sjokk og vi var en periode i tvil om vi var i stand til å gjennomføre dette, med 4 barn fra før, hvorpå de to minste bare er 15 mnder. Heftig! Men vi tok et valg, og etter valget har jeg begynt å glede meg litt. Sett på gravidklær og allerede planlagt litt i hodet.

I går begynte jeg å blø. Ikke så kjempemye, men nok til å fylle et tykt truseinnlegg. Det avtok, men har spottet siden. I dag har det værket i magen og jeg har tørket det som virker som gammelt blod ved hvert dobesøk :/ føler meg ikke gravid. Har ikke følt meg gravid inntil nå heller, men fikk sett på ul forrige uke at jeg faktisk var det da. Siden jeg har null symptomer og nå blødninger er jeg litt bekymret :(
Skjønner deg veldig godt, alltid skummelt med blødninger. Men veldig ofte er det helt ufarlig og flere opplever små blødninger i løpet av svangerskapet. Håper det ikke er noe farlig og alt alt går bra ❤️

Ja, jeg skal uti januar. Tror jeg vil være ca 9+4 da. Akkurat nå kjennes det grusomt lenge til. Jeg får jo selvfølgelig undersøkt i mellomtiden også altså. JM som jeg snakket med i går sa det bare var å ta kontakt om det ikke stoppet eller om jeg var urolig, men jeg vet ikke. Jeg føler ikke for å plage dem med dette. Som du skriver; flere opplever å blø i svangerskapet. Så det er jo sikkert ikke noe big deal. Jeg har ikke opplevd det før, så det er nok det som gjør at jeg uroer meg mest.
For fagpersoner vil du aldri være en plage
Mye bedre å ta kontakt en gang for mye, og spesielt bra for egen sinnsro ☺️

Jeg har så mye utflod at det føles som det renner konstant, og det er helt OK...
Men etter å ha kjøpt truse innlegg så ser jeg at ufloden er ganske mørk. Ikke brun, men gulgråmørk ( vanskelig å forklare). Kjenner jeg er litt bekymret :(
Jeg ville nok snakket med legen, om så bare for å få litt ro i sjelen ☺️

Fikk avvist henvisning på TUL rundt uke 12 hos det offentlige på bakgrunn av MA i uke 8 tidligere i høst... Syns faktisk det er drøyt at de «forventer» en skal gå helt uten problem frem til ordinær UL uten nødvendigvis å vite om det har gått galt igjen etter en sånn opplevelse. :sorry:
Så teit.. klart det er behov for tul etter en sånn opplevelse! Jeg velger å gå privat til tul, da får jeg hvert fall komme til uten å måtte begrunne det ☺️ Koster jo litt, men det synes jeg det er verdt

Fortalte om graviditeten til svigers på torsdag...De ble helt satt ut og egentlig bare lo og sa ikke så mye om det. Vi har ei jente fra før på 5 år og de har spurt i over 2 år om hva tid hun skal få søsken, så dette var ikke reaksjonen vi ventet...vi skulle kjøre dem hjem etterpå, så sier svigermor: så skal vi feire mormor på lørdag og det er hennes dag..... nesten som en liten advarsel at vi ikke skulle si noe til resten av familien da....
Heldigvis ble mine foreldre veldig glad!
Så dårlig gjort. Det er en stor nyhet å dele og viktig å kunne glede seg på andres vegne ☺️ Så om de ikke kan, så kan jeg. Gratulerer så mye med den lille ❤️

Så dårlig gjort. Det er en stor nyhet å dele og viktig å kunne glede seg på andres vegne ☺️ Så om de ikke kan, så kan jeg. Gratulerer så mye med den lille ❤️
Tusen takk :Heartred

Tiden går så saaaaakte! :arghh: Har egentlig mye å gjøre på jobb, men selv der går tiden i snegletempo:wtf:

For tiden er følelsen konstant fyllesyk. Det kommer sånne bølger med kvalme gjennom hele dagen. Vil ha mat hele tiden, mn når den er lagd vil jeg egentlig ikke ha den og jeg klarer ikke spise. Er også ekstremt kald og trett om ettermiddagen og sovner veldig lett.

Jeg vil at dette skal gå over....
Jeg har det NØYAKTIG slik du beskriver! Det er så grusomt!!

Ja, det er jo nettopp det vi ender med å gjøre, men jeg syns bare det er så trist for dem i samme situasjon som ikke har råd til det samme...
Ja, helt sant..

Så teit.. klart det er behov for tul etter en sånn opplevelse! Jeg velger å gå privat til tul, da får jeg hvert fall komme til uten å måtte begrunne det ☺️ Koster jo litt, men det synes jeg det er verdt
Ja, det er jo nettopp det vi ender opp med å gjøre, men er ikke alle som er så heldige at det lar seg gjøre av ulike grunner, og syns det er veldig leit :/ Selv om det er dyrt er det en forholdsvis liten pris å betale for mye mer ro i sjela <3

Når du er så kvalm at du vil kaste opp i dusjen fordi strålen treffer magen, DA er det lov å synes det har gått litt langt, sant? :confused::arghh:

I dag dukket de uutholdelige kveldsmertene mine i venstre side opp på jobb. :(

Har kjent på uggenhet allerede. Over en uke før kvalmen kom med et brak sist. Plis ikke la dette også bli et kvalmende svangerskap :nailbiting:

Så sykt kvalm. Og migrene....

Noen flere her inne som har hatt smerter i armene? Akkurat som om jeg har mistet litt krefter og at det verker spesielt i underarmene..

Jeg har så fryktelig vondt i hodet! Og det er helt og holdent min egen feil, kun fordi jeg ikke har briller på når jeg jobber på data..

Back
Topp