*Klagetråd*

En tråd i 'August 2019' startet av Epletreet, 26 Nov 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Kålormen Forumet er livet ♡Junigull 2016♡ Sensommerbarna 2019

Det kommer an på hvor langt på vei du er, tenker jeg. Hvilken uke/dag?

2. Strikkemor94 Betatt av forumet Sensommerbarna 2019

8+2

3. Kålormen Forumet er livet ♡Junigull 2016♡ Sensommerbarna 2019

Har sett litt på referanseverdier for de forskjellige ukene, og jeg blir egentlig ikke klok. Nedre normalgrense for uke 8 er feks bare 4000 høyere enn nedre normal for uke 7 (fra 23100 til 27300), mens øvre normal er fra uke 7 til 8 går fra 150k-300k. Da syns jeg det blir vanskelig å vurdere, rett og slett. Kanskje du kan be legen om å ringe deg? Kanskje han vil ta en ny prøve eller henvise deg til en liten ul feks. Er symptomene fremdeles borte?

4. Kålormen Forumet er livet ♡Junigull 2016♡ Sensommerbarna 2019

Krysser fingrene for deg, i alle fall!

• Hjertelig Hjertelig x 1
  5. Prikken Glad i forumet Sensommerbarna 2019

6. Vannari Flørter med forumet

Nå husker jeg ikke detaljene her helt. Har hatt noen runder med hcg-målinger forrige svangerskap. Mener at etter uke 8 ca, så er de vanskelig å tolke da de ikke nødvendigvis skal doble seg på 48 timer lenger. Og så er det noe med at når verdiene blir så og så høye så vil de øke saktere. Jeg fikk høye verdier sist, husker ikke hvor høye, ble da redd da jeg ikke syns de steg nok. Men legene var allikevel strålende fornøyd. Så hør med fastlegen din, og om han ikke er en ekspert, noe de ofte ikke er, så be han ringe gyn og høre for deg. Så slipper du å bekymre deg :)

7. Kålormen Forumet er livet ♡Junigull 2016♡ Sensommerbarna 2019

Signerer denne!

Når jeg leser litt rundt nå, så står det de fleste steder at hcg når en topp i uke 8-10, hvor det først flater ut og så avtar. Strikkemor94 har jo veldig høye verdier, så kanhende det er toppen nå, og at verdiene snart vil dale, til tross for helt friskt svangerskap.

Hun trenger iallfall en fagpersons vurdering av saken! Det er for sent i svangerskapet til at det er en enkel sak å vurdere verdiene selv.

8. Strikkemor94 Betatt av forumet Sensommerbarna 2019

Venter på at hu på gyn på sykehuset skal ta kontakt, så håper på en ul så vi kan utelukke MA. Symptomene har vært fraværende frem til nå, men føler jeg ble kvalm av å være usikker og vente på svar :yuck:

9. Kålormen Forumet er livet ♡Junigull 2016♡ Sensommerbarna 2019

Håper du får svar og UL fortfort, masse lykke til, krysser fingrene! Du kan sikkert ringe dem også forresten. Det gjorde jeg en gang. Fikk ul samme dag.

10. Strikkemor94 Betatt av forumet Sensommerbarna 2019

Håper det ja! Ringte, men hu jeg var hos sist som skal fortsette oppfølgingen med meg var på operasjonen i dag, så de måtte legge igjen en beskjed om å ringe meg :)

11. Kålormen Forumet er livet ♡Junigull 2016♡ Sensommerbarna 2019

Aha. Ja, da er det nesten bare å smøre seg med litt tålmodighet.

12. Strikkemor94 Betatt av forumet Sensommerbarna 2019

Ja, må bare det da!

13. Prikken Glad i forumet Sensommerbarna 2019

Håper det blir ul raskt og at alt er bra med spiren :Heartred

14. Strikkemor94 Betatt av forumet Sensommerbarna 2019

Når man er stresset og engstelig og ikke kan ta til takke med litt stigning på HCG prøva, samt at hu på gyn ikke ringte meg opp igjen dag.. sovet så vanvittig dårlig siden fredag :( håper de har noe ledig så jeg kan hoppe i bilen og få en time til ul i morgen.

15. Strikkemor94 Betatt av forumet Sensommerbarna 2019

Beklager mye klaging :oops: bare godt å få ut litt..
    Og takk for alle svar i dag! :Heartred

• Hjertelig Hjertelig x 3
  16. Strikkemor94 Betatt av forumet Sensommerbarna 2019

Håper virkelig dette er toppen som gjør at HCG ikke har stiger så mye og at symptomene er fraværende!

• Optimistisk Optimistisk x 1
  17. Kålormen Forumet er livet ♡Junigull 2016♡ Sensommerbarna 2019

Skjønner godt at du er urolig, det er ikke lett å være bekymret for barna, særlig når vi ikke har noe kontroll over noenting. Jeg håper også de finner en time til deg i morgen. Syns du skal ringe inn og purre i morgen tidlig.

18. Strikkemor94 Betatt av forumet Sensommerbarna 2019

Ja, kommer nok til å gjøre det! Orker ikke å gå sånn lenger når det går utover nattesøvnen og konsentrasjonen på jobb og hverdagen ellers :(

19. Netta^^, Andre møte med forumet

Klager over nok en blødning i natt :sorry:
    Hadde det lørdags ettermiddag også, å ble tatt inn på legevakta å ble sendt opp til gyn.
    Å der fikk jeg heldigvis se et bankende hjerte :Heartred
    Satser på at denne blødningen var like "ufarlig"..
    Ellers klager jeg (faktisk) over ingen kvalme idag :dontknow skummelt når symptomene avtar!
    Ooog at paprika og agurk smaker ekkelt :schocked028
    Er 8 uker idag :love017

• Optimistisk Optimistisk x 2
  20. Prikken Glad i forumet Sensommerbarna 2019

Sliten av å være kvalm og kaste opp :sorry:

Del denne siden