Klagetråd!

Tok en varm dusj, men å stå er bare utmattende og når jeg sitter presser jeg liksom på det området som er vondest. Og varmeflaske har jeg såklart ikke.. Tror jeg må kjøpe en sånn!
Bare å fylle vann i vannflaske og rulle et håndkle rundt, det fungerer like bra i nøden :) litt hardere, men effekten ;)

Det kam være fra fødsel, men kan og komme gradvis. Lille hadde en låsning i kjeven fra fødsel som ble ordnet. Nå er det ryggen mistenker jeg. Her er det og blitt mye jobb med å få henne til å sove. Sykt mye kaving og stressing for henne. Vet ikke min arme råd:( Har dessverre ikke noen råd for å få samboer i gang, men høres ut som om han trenger ett spark bak.
Klem❤️
Når lille her ikke sovner og bare kaver så pleier vi ofte og legge kose(gulpe)kluten litt over ansiktet hans på en måte. Da ligger han og koser med den med både henda og ansiktet og sovner ofte pga han lukker øynene av kosen. Også fjerner jeg kluten når han sover.

Du har sikkert prøvd alt, men dette hjalp oss hvertfall :)

Sender mange klemmer ❤️
Akkurat samme hjelper her!

Føler alt er prøvd ut :/ håper det bare er en fase.. jeg er veldig sliten nå.. kommer meg ikke ut av huset lenger da lille har behov for å bli bysset og gått rundt med hele tiden.. grusomt å kjøre bil feks.. alt snudde til det verre når hun ble 3 mnd.. hatt det ganske "lett" fram til da :/ :(

Huff! Sender deg en klem❤️ Har du snakket med hs for å se om der er en grunn? Eventuelt en manuellterapeut? Her sover lille hurtigladninger på dagen. 2-3 lurer på 20 min. Hun sov godt om natten frem til søndag...så var det brått slutt. Nå er det ikke søvn på natten eller dagen, så jeg skal til hs og manuellterapeut i morgen for å sjekke.
Hvordan gikk det hos hs og manuellterapeut?

Hvordan gikk det hos hs og manuellterapeut?
Hs sa hun mest sannsynlig så hadde lille mistet rutinen når hun sov så mye grunnet vaksineno_O Så, nå er det tilbake til søvntrening:p
Manuellterapeuten var SYKT vondt:o Jeg trengte hjelp så han tok meg først. Forstår godt at lille begynte å grine for å si det sånn:( Fikk vondt av henne. Men, hun hadde låsning i nakken og ryggen. Så, må tilbake en gang til. Gruer meg, men skal være bra for henne da:)

Straffen av å spise og drikke for mye dritt i dåpen...
Våken mamma som løper på do...samtidig med grinete baby med vondt i magen. Ikke rester av kaker på meg dagen derpå nei :o

Tilbake til gamle vaner. Opp hver 3. Time for mat døgnet rundt.. dårlig med dyp søvn nå gitt! Sov 6-8 timer om natten frem til en uke siden. Brystene hadde også blitt vandt til dette så slapp endelig å bade i melk når lille sov lengre økter.
Vanskelig å legge han på dagtid nå også. Puh!

Men til gjengjeld er han blitt veeeeldig oppmerksom og interessert i omverdenen! Veldig søtt! Er nok derfor han sover dårligere. Håper jeg ;)

Tilbake til gamle vaner. Opp hver 3. Time for mat døgnet rundt.. dårlig med dyp søvn nå gitt! Sov 6-8 timer om natten frem til en uke siden. Brystene hadde også blitt vandt til dette så slapp endelig å bade i melk når lille sov lengre økter.
Vanskelig å legge han på dagtid nå også. Puh!

Men til gjengjeld er han blitt veeeeldig oppmerksom og interessert i omverdenen! Veldig søtt! Er nok derfor han sover dårligere. Håper jeg ;)
Som om jeg skulle skrevet det selv:o Jeg prøvde å skylde på vaksinen, men det er over en uke siden så den gang ei:p Trøtt.no

Dere må Google "Four month sleep regression". Der står trolig grunnen til alt dette. I korttekst dreier det seg om at babyene ikke sover tungt hele tiden som i starten, men veksler mellom tung og lett søvn akkurat som oss. Da våkner de lettere og sliter med å sovne. Dette skal vare hele livet, og de blir nok aldri sovebabyer igjen:p

Dere må Google "Four month sleep regression". Der står trolig grunnen til alt dette. I korttekst dreier det seg om at babyene ikke sover tungt hele tiden som i starten, men veksler mellom tung og lett søvn akkurat som oss. Da våkner de lettere og sliter med å sovne. Dette skal vare hele livet, og de blir nok aldri sovebabyer igjen:p

Hei! Ja dette har jeg hørt om. Vi må lære bebis å sovne selv, da de ofte våkner ved lett søvn (der de hadde konstant dyp søvn tidligere) en ny æra med andre ord;)

Oi oi oi som vi sliter med dagsøvnen og grinete baby om dagen. Noen som har tips?? *slitenmamma*

Hei! Ja dette har jeg hørt om. Vi må lære bebis å sovne selv, da de ofte våkner ved lett søvn (der de hadde konstant dyp søvn tidligere) en ny æra med andre ord;)

Nå har det heldigvis gått over.. sover på dagen igjen, men fortsatt oppe hver 3-4 time om natten. Kan leve med det! :)

Å "sovne selv" har jeg ikke funnet ut av i det hele tatt. Det får bare komme av seg selv. Her bysser jeg litt symbolsk, legger ned, (lar han klage til han gråter i håp om at han skal sovne selv-men neida) går inn igjen, bysser til han sovner (tar ca 2-3 min) så legger jeg han ned. Sover ca 1 time. Går inn, bysser litt, sover 30 min til. Dupp 2 er i vogna (ca 1,5t) og dupp 3 ettermiddag som dupp 1. Litt jobb, men da får han nok søvn i hvert fall.

Oi oi oi som vi sliter med dagsøvnen og grinete baby om dagen. Noen som har tips?? *slitenmamma*

Vi slet med dagsøvnen til storesøster på denne tiden. Da anbefalte helsesøster oss å innføre faste hviler på faste klokkeslett. Fks 9,12 og 15. I begynnelsen måtte vi trille en tur på hver av klokkeslettene. Men etterhvert ble hun så vant til å sove på den tiden at hun sovnet av seg selv. Det tipset var gull verdt den gangen :)

Lille blir 4 måneder om 4 dager og sover fortsatt MAKS 3,5 timer strekk om natta (eksempel inatt la ham seg midnatt,våknet litt før 2,sovnet etter mat og våknet igjen halv6,sovnet sammen med meg I storsenga,så måtte jeg opp kl 7 med søstrene og han våknet halv8). Tar fortsatt ikke sutt eller klut,vil så gjerne sove litt mer:dead:

Ligger på sykehuset med betennelse i galleblæra, og en ørliten sjans for operasjon imorra. Men det er så fult her, så de visste ikke. Blir det ikke imorra, visste de ikke når det ble pga helt syke ventelister.

Herreguuud veksler mellom å sove av smertestillende og grine av frustrasjon/smerte/redsel.

Vi slet med dagsøvnen til storesøster på denne tiden. Da anbefalte helsesøster oss å innføre faste hviler på faste klokkeslett. Fks 9,12 og 15. I begynnelsen måtte vi trille en tur på hver av klokkeslettene. Men etterhvert ble hun så vant til å sove på den tiden at hun sovnet av seg selv. Det tipset var gull verdt den gangen :)

Tusen takk for tips!
Jeg skal virkelig prøve på å få inn disse rutinene nå. F eks sove etter flaske osv.
Hvor lenge sov h*n om gangen da?
Føler det er så vanskelig å lese henne om dagen, blir helt utslitt.

Ligger på sykehuset med betennelse i galleblæra, og en ørliten sjans for operasjon imorra. Men det er så fult her, så de visste ikke. Blir det ikke imorra, visste de ikke når det ble pga helt syke ventelister.

Herreguuud veksler mellom å sove av smertestillende og grine av frustrasjon/smerte/redsel.
Huff, masse god bedring!
Jeg tenkte og be om henvisning nå for operasjon til å fjerne galleblæra. Mye plaget med smerter etter fødselen :/ har man ikke betennelse kan det heldigvis gjøres på dagkirurgisk. Så håper egentlig du har blitt operert allerede :)

Huff, masse god bedring!
Jeg tenkte og be om henvisning nå for operasjon til å fjerne galleblæra. Mye plaget med smerter etter fødselen :/ har man ikke betennelse kan det heldigvis gjøres på dagkirurgisk. Så håper egentlig du har blitt operert allerede :)

Får operasjon imorra :) men nå er jeg veldig nervøs! Har aldri vært i full narkose. Og de skal jo ta ut et organ.. Wææ :(

Tusen takk for tips!
Jeg skal virkelig prøve på å få inn disse rutinene nå. F eks sove etter flaske osv.
Hvor lenge sov h*n om gangen da?
Føler det er så vanskelig å lese henne om dagen, blir helt utslitt.

Ja flaske rett før hvilene er lurt. Hun sov minst en time pr hvil. Så la vi henne for natten klokken 18. Så igrunnen var det sovetid hver tredje time. Det fungerte som bare det. En vennine av meg forsøkte det samme. Så ungene våre var helt synkrone i hvilene :)

Back
Topp