Klagetråd!

Får operasjon imorra :) men nå er jeg veldig nervøs! Har aldri vært i full narkose. Og de skal jo ta ut et organ.. Wææ :(
Det kommer til å gå bra, man kan visst få litt smerter noen ganger selvom galleblæra er borte. Men langt fra like vondt, kjenner flere som har fjernet den.

Ja flaske rett før hvilene er lurt. Hun sov minst en time pr hvil. Så la vi henne for natten klokken 18. Så igrunnen var det sovetid hver tredje time. Det fungerte som bare det. En vennine av meg forsøkte det samme. Så ungene våre var helt synkrone i hvilene :)

Tusen takk for tips! Skal prøve i morgen. Hvor lang tid tok det før hun ble vandt til det?

Tusen takk for tips! Skal prøve i morgen. Hvor lang tid tok det før hun ble vandt til det?

Det er tre år siden, så jeg husker ikke hvor lang tid vi brukte. Men jeg tror ikke det var så lenge, for da hadde vi gitt opp :p men i starten måtte vi trille tur når hun skulle sove. Etterhvert kunne vi bare legge henne.

Det er tre år siden, så jeg husker ikke hvor lang tid vi brukte. Men jeg tror ikke det var så lenge, for da hadde vi gitt opp :p men i starten måtte vi trille tur når hun skulle sove. Etterhvert kunne vi bare legge henne.

Okei. Verdt et forsøk her også [emoji173]️ :-)

Blir så irritert! Jeg har ikke sovet en hel natt på over 4 mnd. Når jeg spør om mannen kan ta en natt nå i helgen så svarer han ikke. Bare nikker. Jeg ser at han ikke er overentusiastisk. Vi har hatt det sånn at jeg tar lillebror om natten og han står opp med storesøster. Men hun sover til ni i helgene. Så hvor er rettferdigheten? Blir så lei av å måtte tvinge han til å ta i et tak. Ikke kjøper han julegaver eller ordner noe til jul heller. Jeg gjør alt og jeg må opp flere ganger om natten!! [emoji34]

Blir så irritert! Jeg har ikke sovet en hel natt på over 4 mnd. Når jeg spør om mannen kan ta en natt nå i helgen så svarer han ikke. Bare nikker. Jeg ser at han ikke er overentusiastisk. Vi har hatt det sånn at jeg tar lillebror om natten og han står opp med storesøster. Men hun sover til ni i helgene. Så hvor er rettferdigheten? Blir så lei av å måtte tvinge han til å ta i et tak. Ikke kjøper han julegaver eller ordner noe til jul heller. Jeg gjør alt og jeg må opp flere ganger om natten!! [emoji34]

I feel you! Kanskje han må påtvinges litt mer ansvar...? Tror nok jeg ville spurt hvorfor han virker så lite entusiastisk og presisert at det gagner alle med en uthvilt mamma. La han uansett ta den natta, kanskje ser han annerledes på det etterpå!

Jeg hadde rigga meg til en natt med søvn på deg hvertfall så du får hvertfall en natt før jul! Håper dere får en fin helg ❤️

I feel you! Kanskje han må påtvinges litt mer ansvar...? Tror nok jeg ville spurt hvorfor han virker så lite entusiastisk og presisert at det gagner alle med en uthvilt mamma. La han uansett ta den natta, kanskje ser han annerledes på det etterpå!
Ja han skal få ta natta. Det er hans tur! Jeg blir så irritert når han gjesper og klager over at han er trøtt. I natt sov han fra 23-09. Det er hans tur til å kjenne på hvordan det er å ha en baby. Han sover på et annet rom i en annen etasje. I natt skal jeg legge meg der.

Jeg hadde rigga meg til en natt med søvn på deg hvertfall så du får hvertfall en natt før jul! Håper dere får en fin helg [emoji173]️
Takk [emoji173]Kjenner jeg trenger å hente meg inn litt for å i det heletatt kjenne et snev av entusiasme over julen. Underskuddet på søvn gjør meg irritert og motløs.

Dåp i morgen og jeg har 0 hjelp:( Kusinen min som skulle hjelpe fant ut at hun heller ville være med resten av familien min siden hun ikke så dem så ofte. Hun bor her, men dro til dem i ettermiddag. Så, nå er klokken 21, lille sover, jeg har fått spist og må nå i gang med rydding, baking, dekking av bord og ordning av dekorasjoner...har lyst til å begynne å grine:(

Ingen venninner som kan hjelpe deg[emoji5]???

Takk [emoji173]Kjenner jeg trenger å hente meg inn litt for å i det heletatt kjenne et snev av entusiasme over julen. Underskuddet på søvn gjør meg irritert og motløs.
Jeg skjønner ikke at disse mannfolka ikke skjønner at det gagner de og at mor får mer søvn! Det er så lite hjelp som skal til :)

Åh, jeg har det på samme måte! Ble lovet før fødsel at jeg skulle få 2 netter i uken hvor jeg fikk sove alene. Lillegutt har bikket 4,5 mnd og jeg har fått 0 netter i avlastning hittil.. Babyen vår er en skikkelig kaver om natten så jeg får sjeldent mer enn 2 timer søvn sammenhengende før han vekker meg med kaving og/eller vil ha pupp- blir skikkelig slitsomt i lengden! De gangene jeg har spurt han om hvor det ble av den avtalen vi hadde får jeg bare nervøs latter tilbake som svar :mad: Han er utrolig flink med lillegutt på alle måter, men kjenner virkelig på skuffelsen over at han ikke har tilbudt seg å gi meg en eneste natt hvor jeg kan sove i fred! :(

Lurer på om jeg bare avlyser hele julen.. uff!

Er så sliten, lei julemas og ikke får jeg vasket, pyntet eller bakt til jul.. orker ikke, gidder rett og slett ikke..

Ikke for å virke frekk nå altså. Men dere må si ifra til deres kjære. Mannfolk er dumme. De skjønner ikke hint, eller et halvslitent spørsmål om han ikke kan ta en natt. Kommunikasjon!

Sett dere ned i sofan ikveld og forklar hvordan det er. Si det dere sier her inne til de. Jeg skjønner at dere vil dele frustrasjonen, men vi får ikke gjort noe med det..

Hadde min samboer vært sånn ETTER en sånn seriøs samtale, hadde vi fått seriøse samlivsproblemer. Og isteden for å gå rundt å være irritert, ville jeg heller tatt det ordentlig opp.

De burde såklart skjønne ting selv, men det er ikke alle som skjønner sånt.

Ikke for å virke frekk nå altså. Men dere må si ifra til deres kjære. Mannfolk er dumme. De skjønner ikke hint, eller et halvslitent spørsmål om han ikke kan ta en natt. Kommunikasjon!

Sett dere ned i sofan ikveld og forklar hvordan det er. Si det dere sier her inne til de. Jeg skjønner at dere vil dele frustrasjonen, men vi får ikke gjort noe med det..

Hadde min samboer vært sånn ETTER en sånn seriøs samtale, hadde vi fått seriøse samlivsproblemer. Og isteden for å gå rundt å være irritert, ville jeg heller tatt det ordentlig opp.

De burde såklart skjønne ting selv, men det er ikke alle som skjønner sånt.

Nei de skjønner ikke alltid det selv! Jeg hadde eksplodert og min mann hadde fått grei beskjed- men kanskje ikke alle menn som hadde brydd seg om det likevel..

Har heller ikke sovet en hel natt siden fødselen, men jeg ammer så det blir bare styr tenker jeg? Eller hva gjør dere? Her henger han på.puppen hele natta for tiden...

Har heller ikke sovet en hel natt siden fødselen, men jeg ammer så det blir bare styr tenker jeg? Eller hva gjør dere? Her henger han på.puppen hele natta for tiden...

Samme her... hun tar ikke smokken så jeg brukes som det :p Fikk 1 natt med 6 timer sammenhengende søvn, men thats it, resten er maks 3 timer... Synes vi fortjener søvn altså! :p

Back
Topp