Klagetråd?

Ja det er jo greit nok at du kan skrive føderev alene da det er opp til deg hvordan du vil ha det, MEN han kan ikke melde seg ut av alle samtaler som bar med fødsel å gjøre, er jo viktigere at han vet hva du ønsker og trenger enn sykehuset. Det er han som skal støtte deg og være din stemme når du ikke klarer å uttrykke deg selv
Preaching to the choir ;-)
Kunne ikke vært mer enig jeg!

Må klage litt til tross for at det er første søndag i advent og alt det der... Sambo jobber seg halvt ihjel for tiden og trenger å lufte seg litt! Så han dro til en kompis for et par timer siden... Datteren hans skulle ut og leke, så jenta vår og jeg skulle kose oss inne litt. Etter 5 min kom eldstemann hjem igjen og de to har nå kranglet som katt og hund i to f..... timer!! Ene verre enn den andre... Har mest lyst til å låse dem inne et sted og kaste nøkkelen akkurat nå :-P Og vi har fult opp med planer resten av dagen og... Kjenner at dette blir en lang dag, og jeg gleder meg til å få ungene i seng....!

f29cac924374b4548135624d21cc2c4a

Grunnet omgangssyke vasker og vasker vi håndklær og sengetøy
Fortere enn jeg klarer følge opp tydeligvis. Så her har vi min jobb den neste timen.... Yngste er ute og leker med naboen, eldste ser tv (han har karantene) og mannen er på jobb og rydder kontoret, siste dag på jobb o morgen.

Jeg er drittlei omgangssyken og alt den har med seg...

(ja, håndklær på badrkarkanten samt ta de vi tørker hendene på på begge bad (de tar jeg hver gang jeg vasker samt hver gang han har kastet opp) så hat jeg nok ei maskin til i dag også, og senga hans må byttes på når han etterhvert blir frisk. Det gjorde vi også i natt. Det ser jeg ikke her, så det ligger sikkert o trommelen fra i natt.

Hater å brette klær når jeg er så på etterskudd. Med så mange vask på rad mens vi tørker, vasker og trøster og legger oss så havner jeg automatisk på etterskudd.

Klager litt..
Nå har jeg hatt regelmessige kynnere i en times tid, de kommer hvert 5.-7. minutt, og hele magen snører seg! Det er ikke vondt i den forstand, MEN så innmari slitsomt!!:( Og energikrevende! Blir jo aldeles støl av dette her...

Må klage litt her å, grunnet konstant halsbrann så har jeg sovet i kun 2 timer og har virkelig prøvd alt men ser ikke ut til at jeg skal slippe unna gitt.

Klager og over vond rygg. Skulle sittet og lest til eksamen (har gjort litt da heldigvis) men nå ligger jeg på sofaen og ser slalom isteden...

Må bare klage på enkelte. Nå sitter jeg her og har ikke kjent en døyt liv siden i går og kommer meg ikke til sykehuset som er to timer unna før min mann kommer hjem i 19:00 tiden. Familien vil ikke kjøre på snø føret og selv om jeg skjønner den så synes jeg de er dårlig gjort når de har bil til det. Skikkelig bekymret, i tillegg har jeg operert magen ved tidligere tilfelle som gjor meg ekstra redd og føler jeg får dårlig oppfølging da ingen leger har vært borti en slikt tilfelle som mitt. Sitter bare å tenker, tenk om noe er galt og det kunne vært ungått ved at de hadde orket å kjøre meg nå.

Må bare klage på enkelte. Nå sitter jeg her og har ikke kjent en døyt liv siden i går og kommer meg ikke til sykehuset som er to timer unna før min mann kommer hjem i 19:00 tiden. Familien vil ikke kjøre på snø føret og selv om jeg skjønner den så synes jeg de er dårlig gjort når de har bil til det. Skikkelig bekymret, i tillegg har jeg operert magen ved tidligere tilfelle som gjor meg ekstra redd og føler jeg får dårlig oppfølging da ingen leger har vært borti en slikt tilfelle som mitt. Sitter bare å tenker, tenk om noe er galt og det kunne vært ungått ved at de hadde orket å kjøre meg nå.

Det e dårlig!! Kan du ikkje spør sjukehuset om ein rekvisisjon te taxi elle bare bestilla det sjøl så du får komt deg avgårde? Krysse fingrane for at alt e bra <3

Det e dårlig!! Kan du ikkje spør sjukehuset om ein rekvisisjon te taxi elle bare bestilla det sjøl så du får komt deg avgårde? Krysse fingrane for at alt e bra <3
Prøvde på det men de nekta så jeg tok på meg skoa og gikk ut på legevakten og forlangte at de i det minste prøvde å lytte etter hjerteslag. Noe de endelig endte med å gjøre og alt var bra men tøtta har lakt seg bak morkaken (og i det området har jeg lite følelse grunnet tidligere operasjon) Men de sier jo selv at en må sjekke når det ikke har vært noe aktivitet. Føler meg kjempe paranoid menmen

klager over elendig nattesøvn i flere uker. En blanding av en livlig mageboer - som jo er veldig hyggelig ;) og plutselig avbrutt søvn som jeg kan ligge i timesvis å stirre i taket av... sover ikke på ettermiddagen heller for da håper jeg t jeg skal få igjen nattesøvnen. Nå er jeg dønn sliten og har tatt meg en sykedag i dag.
Jobber 100% enda, og vurderer om jeg skal ta meg en tur til legen i morgen og be om hvertfall 50% sykemelding frem til jul og permisjon... men jeg klarer jo å møte på jobb... det er bare at jeg har ikke igjen noe når jeg kommer hjem og er helt amøbe. Ikke mye kjæreste eller husmor de siste ukene, så har skikkelig dårlig samvittighet :( men har liksom litt dårlig samvittighet for å "gi meg" på jobb også - for jeg klarer meg jo... men dersom baby skulle finne på å komme 2 uker før termin, så har jeg jammen ikke mye krefter oppspart til den oppgaven heller :S

ørrrrk.... dagens utblåsning, takk som leser, vet det er mange som har det mye verre enn meg her inne :S

klager over elendig nattesøvn i flere uker. En blanding av en livlig mageboer - som jo er veldig hyggelig ;) og plutselig avbrutt søvn som jeg kan ligge i timesvis å stirre i taket av... sover ikke på ettermiddagen heller for da håper jeg t jeg skal få igjen nattesøvnen. Nå er jeg dønn sliten og har tatt meg en sykedag i dag.
Jobber 100% enda, og vurderer om jeg skal ta meg en tur til legen i morgen og be om hvertfall 50% sykemelding frem til jul og permisjon... men jeg klarer jo å møte på jobb... det er bare at jeg har ikke igjen noe når jeg kommer hjem og er helt amøbe. Ikke mye kjæreste eller husmor de siste ukene, så har skikkelig dårlig samvittighet :( men har liksom litt dårlig samvittighet for å "gi meg" på jobb også - for jeg klarer meg jo... men dersom baby skulle finne på å komme 2 uker før termin, så har jeg jammen ikke mye krefter oppspart til den oppgaven heller :S

ørrrrk.... dagens utblåsning, takk som leser, vet det er mange som har det mye verre enn meg her inne :S
Hadde det helt likt som deg og legen min nølte ikke med å sykemelde meg 100%....! Han spurte meg om jeg ikke klarte å jobbe mer, og jeg svarte ærlig at jeg fint kunne jobbe fult, men da ikke fungerte til noe som helst annet ;-) Godt når en annen tar den avgjørelsen for deg! :-)

Håper du bestemmer deg for å kontakte legen din! Høres helt klart ut som du trenger å redusere arbeidsmengden din.

Det er ikke meningen du skal gå rundt hjemme å være en amøbe!! Du skal kunne fungere etter jobb også!! :)
Dersom du sliter med søvn er det i hvert fall viktig at du får nok ro og hvile i løpet av dagen..! :)

Du må tenke på deg - ikke sammenlign deg med andre;)
Husk det er snakk om en kort periode. Og hvis det kan gi deg en bedre hverdag generelt frem til permisjon, ja da må man bare! Du skal jo fungere etter ungen har kommet og :) Ikke ha dårlig samvittighet! Du har plenty av tid til å ta igjen arbeid etter graviditeten. Og har mest sannsynlig gjort en overveldende innsats allerede!
Hør med legen :) Kan hende han/hun har kloke råd og komme med;)

Tusen takk for svar, snille damer <3

tok en telefon nå og skal inn og snakke med legen i morgen.
Er fryktelig dårlig på sånt, og trenger et spark bak for å ta sånne avgjørelser, Men tror innerst inne at jeg får det bedre jevnt over hvis jeg får hvilt litt. Kanskje det er igjen litt til å fungere på ellers også - og ikke bare på en front :)

Ahr...! Er det lov til å klage på den "fine" julebelysningen til naboen? De har hengt på sånne farga LEDlys på verandaen, er ikke glad i de i utgangspunktet, men disse blinker og skifter farge i tillegg :/ Helt overbevist om at det er en ambulanse utenfor stuevinduet hver gang jeg ser ut :-P

Tusen takk for svar, snille damer <3

tok en telefon nå og skal inn og snakke med legen i morgen.
Er fryktelig dårlig på sånt, og trenger et spark bak for å ta sånne avgjørelser, Men tror innerst inne at jeg får det bedre jevnt over hvis jeg får hvilt litt. Kanskje det er igjen litt til å fungere på ellers også - og ikke bare på en front :)
Hold oss oppdatert om hvordan det går da:)

Back
Topp