Ja, men det er vanskelig å forklare kort

Jeg har to bonusgutter på 4,5år og 6år. Vi har hatt dem hele januar, halve februar og nå hele mars så langt (skal egentlig være 50/50- men barnemor er håpløs..).
Guttene har tidvis vært veldig preget av situasjonen og dårlig samarbeid mellom mor og far. Nå går det bedre med han største, men han minste er ekstremt trass/vanskelig/sint... Stort oppmerksomhetsvehov og veldig "ingen forstår meg.." Dette ender til stadighet opp med raserianfall som overhode ikke er bra for verken futten, møbler/gjenstander rundt og foreldre.. Vi vet ikke hva vi skal gjøre, vi har prøvd alt i mange bøker, men hver gang han er på rett spor så er det plutselig Mammauke..og vi får tilbake en ødelagt gutt igjen

det er utrolig vanskelig og utmattende for oss, men spesielt gutten:-(
Samboeren min er fryktelig sliten pga rettsak mot eksen, jobb, oppussing og vanskelige unger.. Det har jeg full forståelse for. Men i det siste virker det som han har gitt opp gutten sin.. Han klarer ikke være tilstede, og ignorerer han hvis han begynner å bli sint. Jeg får ikke hjulpet gutten fordi han er ekstra pappagutt etter lillebror kom til verden. Dessuten har jeg stort sett babyen på armen, og der er skummelt å være i nærheten av han når han eksploderer.. :-(
Jeg vet virkelig ikke hva vi skal gjøre. Sitter med 50% ansvar for 2 gutter som skulle hatt ett trygt og godt hjem. Konflikt og forsoning mener ungene bør være hos begge, for de ser ikke hvor psykisk ustabil hun er (flink til å overbevise)..
I natt våknet gutten kl 03:30 av at han hadde tisset i senga. Samboeren min tok han oppbi vår seng.. Jeg merker raskt at det er noe han ikke er fornøyd med, men han vil ikke si det til meg, bare til pappa.. Faren sover og ignorerer !!!!gutten.. Ble så sint, men hadde ikke mulighet til å kjefte han opp med sovende baby inntil meg. Det hele eskalerer til raserianfall som vekket hele huset!!!

Pga at faren ignorerte at gutten spurte om mat.. Ikke lett å sove som 4åring når man er sulten

samboeren min er så håpløs innimellom!